Voorsteltopic!

Gestart door Jochem, sep 15, 2011, 19:42

« vorige - volgende »

0 leden en 14 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Star

Ik ben ook nieuw op het forum, maar ook weer niet.

Ben Star en ben gek op Tama drums!
Dixon drums & hardware.

animal


Ik ben ook nieuw op het forum, maar ook weer niet.


Repelsteeltje?? :?

Star


Repelsteeltje?? :?


Hoe is het met je Demondrive? ;)
Dixon drums & hardware.

animal


Hoe is het met je Demondrive? ;)


Prima, en met jou ook? Lang niks van je gehoord  :)

Star


Prima, en met jou ook? Lang niks van je gehoord  :)


Naar omstandigheden gaat ie goed  :)
Dixon drums & hardware.

richardcs65

Geprikkeld door een ander topic, ook maar eens de moeite nemen me voor te stellen. Ik ben "vroeger" begonnen met drummen in de plaatselijke drumband. Vanuit die interesse terecht gekomen in de schoolband van de middelbare school en me zelf maar geleerd hoe ik ook mijn voeten nog moest gebruiken.
Vervolgens tijdens niets gedaan, althans met drummen  :) Min of meer door toeval ben een jaar of zeven geleden bij een dweilorkest terecht gekomen en daar jaren met plezier gespeeld. Snare op de buik, en op de rand soort mini-hh en een kleine ride/crash.
Iets meer dan een jaar geleden, kreeg ik toch weer de behoefte ook weer de voeten te gebruiken. ALs in een soort van midlife-crisis stonden er opeens twee drumstellen thuis. Van de ene aanbieding waren de bekkens namelijk interessant (Zildjian) en van de ander het drumste (Pearl EX). Gelukkig binnen korte tijd het slechte drumstel met de mindere bekkens kunnen verkopen. Die wetenschap dat die bekkens interessant (prijs-technisch en kwaliteit) heb ik van het (oude) forum weten te halen. Waarvoor dank.
Daarna nog een Roland TD-3 gekocht omdat ik niet kon oefenen en bij audities die ik deed dan ook niet kon overtuigen. Heeft allemaal geholpen, want sinds paar maanden maak ik weer deel uit van een band.
Pearl Masters Custom MRX / Roland TD3-KW

Dribbel

Welkom terug Star! :w
Welkom richardcs65!!!! *O*
Yamaha recording & sabian

NathanR

Welkom terug Star en welkom Richard. :)

erik72

Hoi allemaal,

Ik zal me ook even voorstellen:

Ik ben dus Erik, bouwjaar '72, en drum sinds mijn 7e levensjaar.

Heb ruim 25 jaar bij een drumband gespeeld, en nog zo'n 4 jaar bij een malletband.
Zit nu ruim 8 jaar achter het drumstel bij een fanfare-orkest, en speel in een dweilorkest.

Heb een snare-drum tik, en heb dan ook een leuke verzameling opgebouwd, o.a. Ludwig, Craviotto.
Is binnenkort wel een keer op het forum te bewonderen.
Verder probeer ik ook nog een beetje basgitaar te spelen.

Groet'n, Erik.

sanno

#284
mrt 24, 2013, 21:25 Last Edit: mrt 24, 2013, 21:28 by sanno
Hallo,

Ik ben Ton 40 jaar en heb totaal geen ritme gevoel...
Mijn zoontje van 9 daarentegen heel veel ritme gevoel en is pas begonnen met drummen nu 3 lessen gehad. Hij vind het geweldig en heeft ook een eigen drumstel gehad voor zijn verjaardag.
Hij is trouwens linkshandig dus ik ben nog aan het uitvogelen wat voor hem de makkelijkste opstelling is... 
We hebben nog een crash+standaard nodig en een muziekstandaard dan is het voorlopig compleet.

Ik zal veel op het forum gaan lezen en misschien ook vragen gaan stellen.


Gr Ton

NathanR

Welkom op het forum!
Voor vrijwel elke vraag hebben mensen hier een antwoord.. Dus ik denk dat dat helemaal goed gaat komen. :)

Hellwin


Hallo,

Hij is trouwens linkshandig dus ik ben nog aan het uitvogelen wat voor hem de makkelijkste opstelling is... 



Gr Ton


Spiegelbeeld van rechtshandig :) Als hij eenmaal lekker speelt veranderd hij het wel precies zoals hij alles wilt hebben staan. :)
Boshout - Tshirts voor drummers
http://boshout.spreadshirt.nl

Nlz

Of in "rechtshandig" laten staan, en hem er openhanded oo laten spelen. De mogelijkheden zijn eindeloos!

Welkom Ton! Je ziet het, je stelt niet eens een vraag en er komen al 'antwoorden'/suggesties  :Y
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

JayDie


Of in "rechtshandig" laten staan, en hem er openhanded oo laten spelen. De mogelijkheden zijn eindeloos!

Welkom Ton! Je ziet het, je stelt niet eens een vraag en er komen al 'antwoorden'/suggesties  :Y

Of gewoon 'aanwennen' als een rechtshandige (crossed). Als je altijd al met links schrijft, is het lastig om met rechts te gaan schrijven, als je nog een onbeschreven blad bent, leer je het aan zoals je zelf wil...

sanno

Zijn drumleraar leert hem 'openhanded' spelen waarbij de crash en ride omgedraaid zijn.

Wouter

Hoi,
Net ben ik dan ein-de-lijk lid geworden van dit drumforum. Ik hoop hier veel te lezen (en daardoor te leren), maar ik zal ook zeker mijn eigen mening (en evt. kennis) met jullie delen.

Momenteel speel ik in een band met een redelijk breed genre; het varieert van Pop-Punk tot keiharde metal. 'Inspiratie' doe ik veel op via drum-clinics zo ga ik binnenkort naar mijn grote drum-held Benny Greb(!!!).

Ohja, en ik ben 16 jaar oud.  :w
Gr. Wouter

Hammar

Welkom!

Dee

#292
apr 18, 2013, 14:34 Last Edit: apr 18, 2013, 14:35 by Dee
Hoi,

Stel me even kort voor.
Ik ben Dee, 27 jaar jong, woonachtig in Den Haag.
In 't dagelijks leven moeder van twee meiden van 4,5 jr en 2,5 jr en twee dagen werkzaam in de gehandicaptenzorg, wat ik met heel veel plezier doe.
Drum in een meidenrockband die nu al weer 7 jaar bestaat. We doen coverwerk en vooral AC/DC maar ook eigen werk. 1 Demo opgenomen die compleet bagger klinkt en de wens is om in de toekomst nog een mooi exemplaar te maken. Of een EP. Weet ik het. Wij zien het altijd wel.  :P

Ooit in een ver verleden, voor de kids er kwamen  :P lid geweest van het forum. Ik ken dan denk ik ook wel wat heren van hier. Mijn nickname was toen laxative-suicide.

Na een lange periode van gedoe en gezeik met de band hebben we nu de draad weer opgepakt en zijn we lekker bezig met optreden, nieuwe nummers maken, nieuwe covers uitzoeken. We zijn in de herfst van oefenruimte gewisseld en eigenlijk gaat het nu heel goed en daar ben ik superblij om! Ik kon ze weleens achter het behang plakken die meiden maar nu niet meer!

Ik speel op een Tama Superstar Hyperdrive Cherryburst.
Ik houd van veel soorten muziek. Blaudzun t/m Fear Factory.  :) Maar met grote voorkeur voor rock.

Hammar

Welkom!

Nijlpaard

Ik ken je nog wel inderdaad :Y *O*

Welkom op het nieuwe forum :)
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Technobeat


Welkom Dee . *O*
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Dee

Dank!

jozwf

Jammer van Blaudzun.... :P Maar welkom Dee!!!

Dribbel

Hee, Welkom terug!!!
Yamaha recording & sabian

Nlz


Jammer van Blaudzun.... :P Maar welkom Dee!!!


Wat Barry zegt  :Y
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Omhoog