Voorsteltopic!

Gestart door Jochem, sep 15, 2011, 19:42

« vorige - volgende »

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

elmo

Al een tijdje lid geworden, maar laat ik me is voorstellen :D

mn (echte) naam is wouter.
ben bijna 15 jaar
en ik drum ongeveer 4 jaar nu.
Ik zit sinds dat ik drum in een band (was in het begin wat lastig :N)
nouu, dat was het wel zon beetje he  :Y
Waar woorden tekort schieten spreekt de muziek.

Jochem

Welkom!

rene p

Vandaag aangemeld dus gelijk maar even voorstellen.
Ik ben Rene 38 jaar oud en drum ongeveer een jaar.
Woon op dit moment in Engeland en heb hier een TD9 KX2 staan omdat engelse huizen in het algemeen wat kleiner zijn en thuis in nederland staat mijn Pearl vision stof te vangen.
2010 begonnen met drumlessen maar daar helaas mee moeten stoppen omdat de drumleraar niet wilde langskomen in engeland. ;)
Op dit moment op zoek naar een nieuwe drumleraar zodat ik het weer op kan pakken met nieuwe dingen ipv alleen een paar nummers mee drummen en oude oefeningen herhalen.

Ben vooral hier op het forum om nieuwe dingen te ontdekken en kijken of mijn beperkte inzicht misschien toch iets bij kan dragen.
" Im not nervous im a DRUMMER"

wotta

Hallo,

Ook maar is voorstellen. Ewout 22 jaar uit het prachtige Vlaardingen (dichtbij Rotterdam)
Altijd veel gelezen op dit forum en het oude drumforum.nl.

Drum vanaf groep 8 van de basischool, les gehad voor zo'n 2 jaar. Daarna een tijd gestopt met les en een paar jaar later weer opgepakt bij een andere leraar. En dat ook voor zo n 2 jaar volgehouden, wel sinds die tijd altijd in bandjes gespeeld. Dat is toch wat ik het leukst vind en ook zeer veel van leert. Lekker muziek maken!

Jochem

Lekker muziek maken, en zo hoort het! Welkom =]

Sticks

Hoi,
Ik zal me dan ook maar even voorstellen. Ik ben Ralph, 21 en ben 10 jaar geleden begonnen met drummen. Ik ben vanwege school en een drukke tijd in mijn leven zo´n 2 jaar gestopt met drummen en het laatst maar weer opgepikt. Ik miste het heel erg, maar mijn set paste niet op mijn studenten kamer en het werd daarom dus tijd om een electrische drumkit te kopen. Twee maanden geleden uiteindelijk maar http://www.rockpalace.com/gfx_productcode/XL/117619/DDrum-DD1-Red.jpg aangeschaft.
Vanaf nu vooral hier op het forum voor tips en gezelligheid ;)

Boudewijnow

Na een hele tijd aanwezig te zijn op drumforum stel ik me ook maar eens voor,

Ik ben dus Boudewijn, sinds vandaag 15 jaren jong.
Ik drum nu ongeveer 4 jaar, begonnen met een pearl forum, die staat nu in de oefenruimte, en er is een Pearl MLX voor in de plaats gekomen.
Ik speel nu een jaar in een band, en repeteren iedere vrijdag avond.
Ik heb diabetes, 14 jaar al. Ik kan er verder prima mee leven. :Y
Verder ben ik meer een lezer dan een poster op het forum.  :X

Eric

#182
feb 20, 2012, 19:56 Last Edit: feb 21, 2012, 21:22 by Eric
NIEUW: Eric, 46 jaar. Op mijn 19e begonnen en de eerste 6 jaar als autodidact meegespeeld met The Police. Later 2 jaar les gehad bij Drumschool Cleuver van o.a. Oscar Kraal, die toen 20 was. Enige voorbeelden voor mij; Stewart Copeland, Vinnie Colaiuta, Billy Cobham, Akira Jimbo, Steve Gadd, Jeff Porcaro, etc., etc., en etcetera.  I.v.m. emigraties heb ik de laatste 5 jaar niet gedrumd, maar ga dit binnenkort zeker weer doen! Ik ben in het bezit van een Tama Rockstar Pro set met Tama's beste hardware + Tama SC145 en Tama KA145 Signature Series snaredrums en Paiste Signature cymbalen, verder een Clavia ddrum4 SE electronische kit, en last but not least; een Esmono Sound Freesound geluidsstudio, waar vooral de ddrum4 instaat. :D

FoREVer


NIEUW: Eric, 46 jaar. Op mijn 19e begonnen en de eerste 6 jaar als autodidact meegespeeld met The Police. Later 2 jaar les gehad bij Drumschool Cleuver van o.a. Oscal Kraal, die toen 20 was. Enige voorbeelden voor mij; Vinnie Colaiuta, Billy Cobham, Akira Jimbo, Steve Gadd, Jeff Porcaro, etc., etc., en etcetera.  I.v.m. emigraties heb ik de laatste 5 jaar niet gedrumd, maar ga dit binnenkort zeker weer doen! Ik ben in het bezit van een Tama Rockstar Pro set met Tama's beste hardware en Paiste Signature cymbalen, verder een Clavia ddrum4 SE electronische kit, en last but not least; een Esmono Sound Freesound geluidsstudio, waar vooral de ddrum4 instaat. :D


Heey welkom,
leuk om te horen dat je weer bent begonnen met drummen!
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Eric


Heey welkom,
leuk om te horen dat je weer bent begonnen met drummen!


Bedankt! :)

Oh en Boudewijnow, gefeliciteerd met je verjaardag! ;)

patrick76

Ook al een paar maand actief hier, maar ik zal me nog even netjes voorstellen.

Ik ben dus Patrick, 35jr uit Klazienaveen.
Ben in 2011 begonnen met drummen op een goedkoop e-drum setje van Fame om te kijken als het me wat leek. Al een paar maand later ben ik (via de buurman) aan een 2e hands akoestisch drumstel gekomen van Basix.( AAAHHHHhhhhh, een Basix......) :Y
Het drummen bevalt me goed, maar ik moet nog zeeeeeer veeeeel leren. Maar dat komt nog wel.
Ondertussen snuffel ik hier rond voor de tips en om vragen beantwoord te krijgen. *)
Pearl,Paiste,Mapex,Remo,Evans,Vic Firh,Vater

harmen 18

Ach ja, een basix is wel één van de instapsets van een net iets hogere kwaliteit. Kan je best een aardig geluid uit krijgen.

Nog welkom trouwens.

Hans

Helemaal met Harmen eens. Je moet de gasten de kost geven die op een k#t gestemde high end kit tenenkrommend slecht spelen. Spullen kopen kan iedereen.

Welkom inderdaad.

harmen 18

Ik had eerst een basix, die klonk gewoon tja. als een basix.

Ik wilde heel graag een ander drumstel en mijn leraar had er net 1 te koop. Mijn moeder wilde er wel wat geld bij leggen en ik de rest, maar hij wilde niet dat ik hem overkocht, dat vond hij toch nog niet echt nodig.

Na dat heb ik geleerd mijn basix te stemmen en er mee te prutsen, dat heeft wel echt geholpen.

Daarna heb ik natuurlijk alsnog wel een keer wat anders gekocht, maar ik ben van mening dat ik er veel met die basix heb geleerd (zowel kwa drummen en omgang ermee).

patrick76

Ik moet zeggen dat nieuwe vellen al wonderen verricht. En om op te beginnen voldoet hij prima.
Stiekem kijk ik alweer uit naar een andere set. Maar....euh..... dat hoeven ze thuis nog niet te weten heh.
:Y :Y
De adviezen,tips en meningen die ik tot nu toe van jullie heb gekregen, heeft me goed geholpen voor mijn  aankopen,techniek,enz....
Daarvoor mijn dank aan allen. :)
Pearl,Paiste,Mapex,Remo,Evans,Vic Firh,Vater

Dennis Boxem

Hallo Drum-Forumers, even een berichtje om te laten weten dat ik ook weer hier op het forum ben te vinden. De meesten van jullie kennen mij al, maar voor wie mij niet kent, ik ben Dennis Boxem, een van de drie hoofdredacteuren van Slagwerkkrant en in die hoedanigheid verantwoordelijk voor zo'n beetje alle spullen gerelateerde content zoals de tests, maar ook fabrieksbezoeken, beursverslagen en dat soort dingen.

Naast journalist ben ik ook fotograaf en ik heb natuurlijk een ongezonde fascinatie met alles wat met drums te maken heeft.
Ik zal hier af en toe zelf wat posten, maar ik ben er ook vooral om vragen te beantwoorden en tips te geven.

grtz!

Dennis

Robert-Jan

#191
apr 17, 2012, 00:48 Last Edit: apr 17, 2012, 00:49 by Robert-Jan
Welkom Dennis ! *O*
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Hellwin

He Dennis, wat een waardeloze baan heb jij zeg............. :X

Top, welkom kerel
Boshout - Tshirts voor drummers
http://boshout.spreadshirt.nl

groovemaker

Super dat jij er bent, Dennis!

Ik ken je nog van een aantal drum3daagsen in Den Haag!
If it's too Loud you're too old!

JayDie


@Jaydie; Ik heb me ook maar ff op het whiskyforum aangemeld, want daar heb ik ook nog het nodige te leren!

Leuk dat te horen!

Welkom Monkey.  :w

Voor de verslaving naast het drumforum mag je JayDie de schuld geven, die was de eerste om het Schotse vocht-forum hier te noemen  ;)

:Y

HB

Sinds een paar maanden speel ik kleine trom met jazzbezems en lees graag dit forum.


JordyMin

Hallo,

Ik ben jordy 23 en begin in september met muziekschool en drumlessons!

hilbert

Hoi,
ik ben Hilbert, na veel gelezen te hebben op dit forum, toch maar eens tijd geworden om me aan te melden.

Ben 12 jaar geleden op de kleine trom begonnen en van het een komt het ander. Speel nu drums, pauk, marimba, xylofoon, vibrafoon, etc. en nog steeds kleine trom :O. Met drummen ben ik begonnen op een standaard VMP-tje met blikken bekkens , langzamerhand kwamen er mooie cymbals bij en begin dit jaar bij de uitverkoop van Vriese, heb ik mezelf een Gretsch Renown aangeschaft.

Hammar

Welkom hier en veel leesplezier hier!

Ringo

Mijn naam is Ringo (oh ja?). Ik ben begonnen als houtblazer (klarinet en saxofoon). Ik speelde dat in een bandje (op school), maar bij het op zoek gaan naar andere oefenruimte stopte onze drummer en ben ik zelf maar gaan drummen. Ik heb destijds (jaren 80) een bij elkaar geschraapt setje van iemand overgenomen (met Ludwig en Pearl onderdelen) en Tosco en Super Switzerland bekkens.

Na ca. 20 jaar  jaren niet meer gespeeld te hebben, ben ik een paar jaar geleden weer begonnen en heb ik een Ludwig Accent Custom aangeschaft met een Paiste PST3 bekkenset en een Gretsch CC snare.
Inmiddels heb ik ook mijn oude Pearl B4514 weer terug van een lange uitleen sessie.

Spullen tot nu toe:

Ludwig Accent Custom LC 31519; 10-12-14-22 (2003), Gretsch CC 6,5x14 (wood, 2009), Pearl B4514 (brass, 1979), Paiste PST3 14-16-20, Wuhan 12 China & Splash, Tosco 16 crash, SWAD 16 Thin Crash,Soho PD413, Tama HH35W, Gewa CBS600 (3x)


I hit you with my Rhythm Stick

Omhoog