Voorsteltopic!

Gestart door Jochem, sep 15, 2011, 19:42

« vorige - volgende »

0 leden en 16 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

ArcticLight

Welkom Ronald! Leuk je dat de knoop doorgehakt hebt, drummen is een geweldige hobby! Maar dat hoef ik natuurlijk niemand hier te vertellen. :P

Ronald


Welkom Ronald! Leuk om nu nog te beginnen met drummen =]!


Dank je! Inderdaad, het is erg leuk! En ik ben in goed gezelschap, zie ik hierboven...

FoREVer


Hallo iedereen,

Ik ben Ronald, 28 jaar, en net een paar maanden actief bezig met drummen. Ik wilde al eerder drummen; weet nog dat ik vroeger als klein mannetje op omgekeerde emmers en vuilnisbakjes zat te rammen  :D en zo rond m'n 15e begon ik echt aandachtig naar drumpartijen te luisteren in alle muziek die ik hoorde. Afgelopen zomer dan toch eindelijk de knoop doorgehakt en begonnen met lessen (bij drumstudio Amsterdam, Fred Muller). Vorige week heb ik een tweedehands TD-12 voor een leuk prijsje over kunnen nemen, dus ik kan nu oefenen wanneer ik wil (buiten studie en werk om natuurlijk).

Ik lees overigens al een tijdje mee, ook op het vorige forum, maar nu ik mezelf ook écht drummer kan noemen leek het me hoog tijd om me aan te melden.

Groeten,

Ronald


Bij deze, Welkom. Goed dat je die knoop hebt doorgehakt!  *O* *O* *O*
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

krzje

Hoii,

Ook ik ben nieuw hier, prongelijk terecht gekomen en bevalt me gelijk  ;)

Ben Dennis, 23 jaar, internationaal vrachtwagenchauffeur.
Kan gelukkig nog wel tijd vrij maken om in het weekend beetje te drummen..

Ben begonnen met drummen toen ik 12jaar was op een Yamaha YD series Akoestisch setje..
Aangezien ik vanwege het verhuizen er niet meer aan toe kwam, voor 3 week terug maar een Yamaha DTX550k e-kit gekocht, en weer druk aan het oefenen..

Zag al vrij snel dat ik hier (gelukkig) nog een heeeeelee hoop te leren heb,
dus ga maar weer gauw verder met lezen ;)!

Tot horens,
Groet,
Dennis
Yamaha YD-Serie a-kit <> Yamaha DTX550k

Jochem

Welkom Dennis!

JayDie

He! Mezelf ook even voorstellen.

Ik ben John, 29 jaar. Ben al sinds m'n 9e bezig met slagwerk, bezit A en B diploma hiervoor. Zit bij een slagwerkgroep welke voor mars in de eredivisie uitkomt en voor podium in - als ik me niet vergis - de 1e. In 2005 op het WMC in Kerkrade gestaan voor zowel Mars als Podium. Geweldige ervaring! Mijn passie zijn ook het werken naar concoursen, kampioenschappen, etc.; presteren! Ook de discipline van goed marcheren geeft me een kick.

In 2008 even een break genomen tot na de zomer van dit jaar. Het bloed kruipt toch waar het niet gaan kan ;-)

Vorige week weer een practice pad aangeschaft om eens wat meer aan techniek en snelheid te gaan werken.

Ik heb nog een andere grote passie en dat is Whisky! Ben een actief lid op Het Whisky Forum en bezoek regelmatig festivals.

In het dagelijks leven ben ik vader van een zoontje van bijna 2 en de 2e spruit is op komst. Ik ben - via een opleiding Technische Informatica als Software Ontwikkelaar - Software Tester van beroep.

Groeten, John

Hammar

Welkom op dit actieve, leerzame en vooral gezellige forum.

Appel

Hela mede-rikketikkerts,

Ik ben Tomas, 23jaar en woonachtig in Rotterdam...
Ik heb me hier aangemeld omdat een forum een mooie manier is om dingen te leren en anderen dingen bij te brengen. Ik heb nu al mn hoofd vol met vragen dus ik heb de komende periode wat te doen.

Hoop dat ik jullie kan helpen en vice-versa.

Mvg,

Tomas(vanaf nu ''Appel'' blijkbaar....)
Yamaha Club Custom, black-swirl; 22'', 16'' 13'' 12''. Roland TD-20, Pearl Export (wood-fiberglass). + nodige aanvulling aan koper en staal.

Jochem

Welkom Tomas!   ;)

Dribbel

Hee lui!
Welkom allemaal!!!! *O*
@Jaydie; Ik heb me ook maar ff op het whiskyforum aangemeld, want daar heb ik ook nog het nodige te leren!

Yamaha recording & sabian

Nlz

Welkom heren!

Het lijkt mij verstandiger me niet op het whiskyforum aan te melden, drummen is al duur zat  -O-
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

groovemaker

Hallo medebeukers!

Ik ben Thomas uit Franeker(Friesland), ik drum sinds mijn 5½ jaar, ben nu 17.
Ben van plan om na de HAVO naar het Conservatorium te gaan....

Speel bij verschillende harmonie orkesten en bands
Heb daarnaast ook nog een slagwerkensemble en heb mezelf op een redelijk niveau piano leren spelen. Hiermee speel ik ook hier en daar.

Speel qua drums voral rock en pop in alle soorten en maten. Daarnaast ook een beetje latin.

Sinds een aantal weken is ook mijn intresse in percussie enorm aangewakkerd.


    Zit nu met de vraag:  Kan ik op het conservatorium beter jazz/pop doen, of klassiek slagwerk.
    Wie o Wie kan mij hiermee helpen??

Speel naast drums ook pauken en een beetje melodisch slagwerk.
Zie mijn handtekenig voor mijn gear....


   phooee.........heel verhaal
If it's too Loud you're too old!

dunDaan


    Zit nu met de vraag:  Kan ik op het conservatorium beter jazz/pop doen, of klassiek slagwerk.
    Wie o Wie kan mij hiermee helpen??

Welkom!!
Tsja, jazz/pop of klassiek?? Ligt er aan welke kant je op wilt, symfonie-orkest of bands?? Wil je ook les gaan geven of niet?? Bij klassiek krijg je een heleboel melodisch slagwerk, is dat je ding of niet?? Dat zijn keuzes die je zelf moet maken.
Je handtekening is een beetje ..... wazig. Heb 10, 14 en 22" Vic Firths??
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Jochem

Nee dat zijn Fic Firths  8)7

groovemaker

10" tom
14" F Tom
22"Bassdrum *D

Fic Firth stokken...
If it's too Loud you're too old!

Jochem

Het is Vic Firth  ;)

Dribbel


Welkom heren!

Het lijkt mij verstandiger me niet op het whiskyforum aan te melden, drummen is al duur zat  -O-

Tja te laat.... 8)7
Yamaha recording & sabian

Nlz


Tja te laat.... 8)7

uh-oooh!

Het is al gevaarlijk genoeg dat de winkel behorende bij deze website (http://shop.whiskybase.com/index.php) nagenoeg om de hoek zit bij me. Uit zelfbescherming ben ik er nog maar niet binnen geweest  :+
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Monkey

#168
jan 18, 2012, 22:29 Last Edit: jan 19, 2012, 00:52 by Monkey
Hoi,

Ik ben Peter, 31 jaar en woonachtig in Dordrecht.

Ik ben op mijn 10e begonnen met drummen bij Jubal Drum & Bugle Corps.
Daar heb ik 12 jaar gedrumd, gelopen en de halve wereld afgereisd.
Daarna ben ik 3 jaar bij de jeugdafdeling les gaan geven, totdat moest stoppen wegens tijdgebrek (was niet te combineren met mijn studie Audio Engineer @ SAE).
Na mijn studie ben ik nog 2 jaar 'Caption Head Drums' (hoofd afdeling drums.. ;) ) geweest bij Dio Drum & Bugle Corps, waar ik les gaf en de drumpartituur schreef.

Op mijn 19e heb ik mijn eerste drumstel gekocht (Yamaha Stage Custom) en heb sindsdien in diverse bandjes gespeeld. Voornamelijk muziek van het wat hardere soort (Metal, Nu-Metal, (post/alternatieve) Rock), maar ik luister net zo graag Indie, Jazz, Klassiek en veel meer.

Op dit moment heb ik een (zeer mooie) Yamaha Oak Custom in bezit (en waar ik nog steeds met liefde en plezier op speel PaQ  :) ).
Op dit moment even bandloos, maar dat geeft me ook weer wat tijd om andere dingen te doen, zoals op dit mooie forum komen :)

Verder ben ik ook wel een whisky liefhebber (bedankt voor de link Nlz..  denk ik.. ) en surf ik graag.

Een heel verhaal  haha..
Nu ga ik eerst maar eens uitvogelen hoe dit nieuwe forum werkt!
"If your friends think you're a bit crazy, just tell them you're an artist" - Dom Famularo

Geischa

Welcome!

Monkey

Dank u Geischa.

Binnenkort toch maar weer eens langskomen en mijn standaard rondje doen: Man van Drank, BoardStyle, RDD :)
"If your friends think you're a bit crazy, just tell them you're an artist" - Dom Famularo

Geischa

Mooi rondje!

Nlz

Welkom Monkey.  :w

Voor de verslaving naast het drumforum mag je JayDie de schuld geven, die was de eerste om het Schotse vocht-forum hier te noemen  ;)
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

paQ


Hoi,

Ik ben Peter en woonachtig in Dordrecht.

Ik ben op mijn 10e begonnen met drummen bij Jubal Drum & Bugle Corps.
Daar heb ik 12 jaar gedrumd, gelopen en de halve wereld afgereisd.
Daarna ben ik 3 jaar bij de jeugdafdeling les gaan geven totdat moest stoppen wegens tijdgebrek (was niet te combineren met mijn studie Audio Engineer @ SAE).
Na mijn studie ben ik voor nog 2 jaar Hoofd Percussion geweest bij Dio Drum & Bugle Corps, waar ik les gaf en de drumpartituur schreef.

Op mijn 19e heb ik mijn eerste drumstel gekocht (Yamaha Stage Custom) en heb sindsdien in diverse bandjes gespeeld. Voornamelijk muziek van het wat hardere soort (Metal, Nu-Metal, (post/alternatieve) Rock), maar ik luister net zo graag Indie, Jazz, Klassiek en veel meer.

Op dit moment heb ik een (zeer mooie) Yamaha Oak Custom in bezit (en waar ik nog steeds met liefde en plezier op speel PaQ  :) ).
Op dit moment even bandloos, maar dat geeft me ook weer wat tijd om andere dingen te doen, zoals op dit mooie forum komen :)

Verder ben ik ook wel een whisky liefhebber (bedankt voor de link Nlz..  denk ik.. ) en surf ik graag.

Een heel verhaal  haha..
Nu ga ik eerst maar eens uitvogelen hoe dit nieuwe forum werkt!



:w hey man!



m'n oak :'(
stuur nog eens een fotootje ;(

RaZmEiSteR

Ik zal mij ook nog maar even voorstellen. :R

Lennart uit Gieten.
20 jaartjes jong, drummende vanaf zijn 12e levensjaar.
Naast drummen doe ik vooral werk in de grafisch en audio/visuele vormgeving.
http://drummer-lennart.blogspot.com/
Pearl Drums & Hardware - Sabian Cymbals - Promark & Vater Drumsticks

Omhoog