Voorsteltopic!

Gestart door Jochem, sep 15, 2011, 19:42

« vorige - volgende »

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

mdrummer

Welkom op het forum!

vandeflosch


Goed bezig David , drummen gaat boven alles  8) , en welkom op Drum-Forum.nl  *O*

haha zo is dat !  *D

dutchdrummer

Even voorstellen:
Joost, 44 jaar, drummer sinds m'n achtste jaar.

Ik was al lid van het ouwe drummersforum, maar de laatste jaren was ik daar niet meer actief.

Ik drum in een rock coverband, we spelen jaren 80-90 rockmuziek van Toto, Metallica, De Dijk, Van Halen, etc. Bekende meezing rocknummers uit de tijd dat er nog echte muziek werd gemaakt  ;). Ons bandje bestaat al 22 jaar in deze formatie.......

Wekelijks trouw repeteren met de band, en 8 a 10x per jaar optreden.
Kijk ook maar op www.renegadelive.nl

FoREVer


Even voorstellen:
Joost, 44 jaar, drummer sinds m'n achtste jaar.

Ik was al lid van het ouwe drummersforum, maar de laatste jaren was ik daar niet meer actief.

Ik drum in een rock coverband, we spelen jaren 80-90 rockmuziek van Toto, Metallica, De Dijk, Van Halen, etc. Bekende meezing rocknummers uit de tijd dat er nog echte muziek werd gemaakt  ;). Ons bandje bestaat al 22 jaar in deze formatie.......

Wekelijks trouw repeteren met de band, en 8 a 10x per jaar optreden.
Kijk ook maar op www.renegadelive.nl


Ik wens je van harte welkom op t Forum.
Zag op de site een behoorlijk repetoire staan. en een mooie snare enz..
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Jasper

Hallo,
Ik ben jasper ik Drum nu 4 weken k heb daar voor 3 jaar geleden gitaar gespeeld maar heb eigenlijk altijd al willen drummen.
Ik jam regelmatig met n gitaarist en basist.
Ik luister zo'n beetje naar alle muziek en opdit moment vooral muse.
Op dit moment gaat sport nog voor muziek maar dat begind om te draaien. :Y

Jochem


Hallo,
Ik ben jasper ik Drum nu 4 weken k heb daar voor 3 jaar geleden gitaar gespeeld maar heb eigenlijk altijd al willen drummen.
Ik jam regelmatig met n gitaarist en basist.
Ik luister zo'n beetje naar alle muziek en opdit moment vooral muse.
Op dit moment gaat sport nog voor muziek maar dat begind om te draaien. :Y

Zo mag ik het horen! Welkom!

Erik


Hallo,
Ik ben jasper ik Drum nu 4 weken k heb daar voor 3 jaar geleden gitaar gespeeld maar heb eigenlijk altijd al willen drummen.
Ik jam regelmatig met n gitaarist en basist.
Ik luister zo'n beetje naar alle muziek en opdit moment vooral muse.
Op dit moment gaat sport nog voor muziek maar dat begind om te draaien. :Y


Ik ben ook zo begonnen. Eerst 2 jaar gitaarles maar ondertussen wel met de pollepel op de kussens en pannen rossen. Nooit spijt van gehad dat ik de switch heb gemaakt naar drums.

@ Jasper: check je spelling voortaan even voordat je je bericht plaatst. Leest wat fijner ;)
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

jamsmurf

Ook ik was al lid van het vorige forum, maar van posten kwam het niet veel. Bij deze dus de herintroductie ;-)

De naam is Rutger. Ik drum nu een jaar of 20 (oef ik word ook oud) en momenteel speel ik in 3 bands.
Spinrock en 30something (beide bands rockcovers) en nog in live karaokeband Special-Guest.
Daarvoor heb ik veel eigen muziek gemaakt, maar de doorbraak liet uiteraard op zich wachten.

Verder: getrouwd, 2 dochters, een derde kleine op komst.

Ik speel op een 10 jaar oude PDP. Voor thuis heb ik een TD6 (ook al oud haha) staan en daarnaast voor de funfactor een Arbiter Flats.

Muziek: rock tot metal, soms soul, soms blues. Fusion en jazz kan ik weinig mee. Misschien als ik later groot ben.

Jochem

Speelt dat nou fijn zo'n Arbiter Flats?

jamsmurf


Speelt dat nou fijn zo'n Arbiter Flats?


Valt niks tegen, alleen de bass is wat vreemd omdat je tegen de binnenkant van het vel trapt. Dus je klopper legt wat meer afstand af tot het vel.
In het topic over de opgenomen fragmenten een fillumpie.  :)

Jochem

[spoiler][/spoiler]
Klinkt best lekker ja, maar wat doe jij nou eigenlijk met zo'n ding? Je zegt voor de funfactor, terwijl je al een elektrisch en akoestisch hebt.

jamsmurf


[spoiler][/spoiler]
Klinkt best lekker ja, maar wat doe jij nou eigenlijk met zo'n ding? Je zegt voor de funfactor, terwijl je al een elektrisch en akoestisch hebt.


Ik vind het leuk om naast elektrisch en akoestisch iets te hebben wat gewoon grappig is om af en toe mee te slepen. Denk aan oefensessies, een jamsessie etc. Hiervoor had ik een imitatie hipgig van Jin Bao. Die kon ik echter met zoveel winst verkopen... en nu dus de flats.  ;)

Technobeat


Speelt dat nou fijn zo'n Arbiter Flats?


Zo`n setje heb ik nog nooit gezien , je trapt dus in feite met het bassdrumpedaal tegen het resovel aan .
Geinige kit.
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

FoREVer


Zo`n setje heb ik nog nooit gezien , je trapt dus in feite met het bassdrumpedaal tegen het resovel aan .
Geinige kit.


nee, het is gewoon een bd vel, kan je ook makkelijk vervangen. alleen hebben zij de ketels zeg maar een klein plastic randje van gemaakt
en daarover een metalen rim met remo vellen, ideaal oefenkitje maar de sound is niet goed genoeg voor live
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

jamsmurf


nee, het is gewoon een bd vel, kan je ook makkelijk vervangen. alleen hebben zij de ketels zeg maar een klein plastic randje van gemaakt
en daarover een metalen rim met remo vellen, ideaal oefenkitje maar de sound is niet goed genoeg voor live


Voor live is het in de meeste gevallen niet geschikt. Kleine gigs moet toch best kunnen vind ik.

Jasper


@ Jasper: check je spelling voortaan even voordat je je bericht plaatst. Leest wat fijner ;)

Ik zal er opletten :) maar heb behoorlijk last van m'n dyslexie en bij mij is het niet de gebruikelijke smoes om maar snel te kunnen posten of voor de extra tijd voor toetsen.  :N

dunDaan

Nog maar een keertje voorstellen dan:

dunDaan (verbastering van d'n Daan, heeft dus niks met dik of dun te maken  :P) oftewel Daniël is de naam.
Leeftijd: 38, drum nu een jaar of 25 (hey, ik heb mijn julbileum-jaar realiseer ik me nu)
Ik heb in de loop van de jaren een stuk of 6 bands versleten, voornamelijk pop/rock coverbands. Met sommige bands heb ik in 2 jaar 6 keer opgetreden, met andere bands hadden we dat aantal in 2 weken.
Momenteel speel ik in 7th Heaven, wederom een pop-coverband.
Nadat ik Simon Phillips had gezien bij Toto toen hij daar inviel nadat Jeff was overleden was ik verkocht aan het open-handed spelen. Nog steeds vind ik dat een verademing tov. cross-handed.

Op het voormalige drumforum was ik redelijk actief, wegens een burn-out heb ik het helaas het afgelopen jaar aanzienlijk rustiger aan moeten doen. Hopelijk kan ik de draad weer langzaam oppikken.
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Nlz

Welkom 'terug' Daniël!
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Jochem

Welkom Daniël, open-handed cool! Ben je dan ook sneller met links?

dunDaan

@Jochem, aangezien ik toch eerst een heel aantal jaren cross-handed heb gespeeld merk ik dat mijn vingertechniek (laat de schuine grappen maar komen... ) in mijn rechterhand toch net iets beter is dan links ..... nog wel, want het is steeds meer gelijk aan het trekken. Momenteel heb ik met links meer uithoudingsvermogen en met rechts iets meer techniek, maar qua snelheid zit er weinig verschil in.
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

grohllebol

#145
dec 21, 2011, 22:34 Last Edit: dec 21, 2011, 22:39 by grohllebol
Ik zie dat ik mij nog niet heb voorgesteld.
Edwin, 44 jaren jong, drum bijna 2 jaar. Eerste ander half jaar heb ik gedrumd en les gehad van een kennis van mij, die mij de basis beats leerde. Maar al snel kreeg ik het gevoel meer te kunnen/ willen. Sinds begin van dit schooljaar heb ik twee wekelijks les bij een conservatorium opgeleid slagwerker, en ik merk dat m'n techniek enorm is verbeterd. En dat ik steeds makkelijker speel, meer durf qua fills en opvullen van nummers.
Ik ben sinds de zomer drummer bij een cover band uit Den Haag, BeaD. Ik heb daar ook de website voor gemaakt. http://www.beadmusic.nl Niet al te ingewikkeld een snufje CSS, klein beetje HTML en klaar ;) Ik moet nog een goede foto voor mijzelf hebben...

Recentelijk heb ik mijn 'eerste keer' live gespeeld met m'n band in Den Haag, in Musicon. :) Echt onwijs gaaf was dat... (Zie video link op onze site voor een impressie).

Ik heb thuis een Pearl EXR in strata white staan, voor 't oefenen thuis voorzien van gaasvellen. En een basic setje bekkens (Paiste PST5) die ik in een koop bij m'n kit heb overgenomen (via MP). Ik ben van plan tzt betere bekkens te kopen, maar ik heb nu nog geen specifiek merk/ type op 't oog. Ook wil ik m'n trommels gaan voorzien van goede vellen.
Ter info: Avatar is Elan, de bard, uit Order of the Stick. Wil eigenlijk met drumkit de dungeons in, hide check -20...
Kit: Yamaha Tour Custom. Cymbals: Paiste 602 SE high hat, Masterwork Troy 16" en 18" crash, 20" ride, 15" Wuhan China

Nlz

Tof man, zo "laat" begonnen, maar evengoed een hoop plezier er in, en daar gaat het om!

De Strata White...  O+
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

grohllebol


Tof man, zo "laat" begonnen, maar evengoed een hoop plezier er in, en daar gaat het om!

De Strata White...  O+


Idem  *O* Echt een toffe kleur :)
Ter info: Avatar is Elan, de bard, uit Order of the Stick. Wil eigenlijk met drumkit de dungeons in, hide check -20...
Kit: Yamaha Tour Custom. Cymbals: Paiste 602 SE high hat, Masterwork Troy 16" en 18" crash, 20" ride, 15" Wuhan China

Ronald

Hallo iedereen,

Ik ben Ronald, 28 jaar, en net een paar maanden actief bezig met drummen. Ik wilde al eerder drummen; weet nog dat ik vroeger als klein mannetje op omgekeerde emmers en vuilnisbakjes zat te rammen  :D en zo rond m'n 15e begon ik echt aandachtig naar drumpartijen te luisteren in alle muziek die ik hoorde. Afgelopen zomer dan toch eindelijk de knoop doorgehakt en begonnen met lessen (bij drumstudio Amsterdam, Fred Muller). Vorige week heb ik een tweedehands TD-12 voor een leuk prijsje over kunnen nemen, dus ik kan nu oefenen wanneer ik wil (buiten studie en werk om natuurlijk).

Ik lees overigens al een tijdje mee, ook op het vorige forum, maar nu ik mezelf ook écht drummer kan noemen leek het me hoog tijd om me aan te melden.

Groeten,

Ronald

Jochem

Welkom Ronald! Leuk om nu nog te beginnen met drummen =]!

Omhoog