Voorsteltopic!

Gestart door Jochem, sep 15, 2011, 19:42

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

pecannootje

#550
sep 16, 2016, 10:01 Last Edit: sep 16, 2016, 10:19 by pecannootje
Hi!

Pecannootje hier. :)

34 Jaar, drum sinds een jaar of twee / drie thuis op een elektronisch drumstel. (Roland)
Sinds een aantal weken volg ik les. Hoop dmv les wat meer technieken onder de knie te kunnen krijgen en te kunnen spelen met wat meer variatie.

Hoe vaker ik drum, hoe leuker het wordt. Ik hoop hier goede tips & adviezen te vinden.

:)

baszuidwijk

He Pecannootje, welkom op het forum en ontzagwekkend veel speel- en leerplezier toegewenst!

Technobeat


Idd , Welkom en veel drumplezier *O*  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Mister B

Hi drrrrrrrummers  :w

Ik ben Fred,

Ik ben bijna aan de dubbele 5 dus een van de oudere jongeren. Ik heb vroegâh een aantal jaar les gehad van toppetje Oscar Kraal.
Top was dat. Veel brainbrekers die waanzinnig klonken als je ze eerst in je brain geprogrammeerd kreeg in en dan op tempo had. Helaas ben ik ermee gestopt en ging andere dingen doen. Af en toe wel eens rommelen met vrienden maar het echte drumwerk was daar ver te zoeken. Was af en toe wel in m'n zelfgebouwde drumhokje te vinden. Totdat er naast een thaise massage kwam en last had van de toch wel doordringende klanken. Pas geleden dus een roland TD9kx aangeschaft. Lekker hoor, 's avonds in je woonkamer kunnen oefenen. Nu nog weer lesjes pakken bij Oscar  :Y . So that's me

animal

Hoi Fred,

Welkom hier!
Het is hier goed toeven tussen zowel leeftijd genoten (zoals ik dus) en alle andere leeftijden.
Dat vind ik nou persoonlijk een voordeel van muziek, er is altijd wel een stijl naar je smaak te vinden, leeftijd speelt daarbij geen rol.

Denja

Dank zij Technobeat hen ik het voorstelhoekje gevonden waarvoor dank Technobeat :w
Dan zullen we er even aan beginnen het lijkt wel dat ik hier de oudste ga worden 8)7
Ik ben Jos en al jaren gekent onder synoniem Denja.
Ik ben nog net 59 lentes jong (nog 19dagen :Y )
Ik woon in Vlaanderen(B)
Ik drum reeds van mijn 9 Jaar dus nu meer dan een halve eeuw al moet ik naar wwarheid zeggen
dat ik er heel wat jaartjes mee gestopt ben.Nu sedert een tijdje weer drumstelletje gekocht waar ik een tijdje zoet mee was tot ik het terug wat onder de knie had.
Dus onlangs drum verkocht en nu een PDP gekocht klinkt wel iets beter dan voorgaande en hoop er nog een tijdje plezier aan te beleven.
Dus ik ben nog van de oude garde en zal dus nu en dan wel een flater van jewelste slaan  maar hopelijk word me dat vergeven.
PDP FS series drumstel

Technobeat

Dus ik ben nog van de oude garde en zal dus nu en dan wel een flater van jewelste slaan
Waarom :?

Drummen is leeftijdsloos , dus van harte welkom om dit mooie Drum-Forum *O*  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Jazz

Ha Denja. Ben zowiezo wel op leeftijd maar heel jong van geest.
Ik ben 58 en pas 2 1/2 jaar geleden begonnen. Oefen en reperteer heel wat af en ben tevreden met hoe t loopt.
Geweldig om te drummen.
There is no music without jazz

Denja

Hallo Jazz ik denk dat een drummer altijd jong van geest blijft :P
PDP FS series drumstel

Oetgrunn

Welkom Denja, mooi te lezen dat er meer zijn die "op leeftijd" beginnen met drummen, ben zelf 49 en drum sinds anderhalf jaar (na jarenlang gedacht te hebben "dat liekt mie wel wat" :-)).
Zit wel op les (sinds beginnen met drummen) en speel iets minder dan anderhalf jaar ook in een bandje, met veel plezier en hoop dat nog jaren te kunnen doen.

JentjeJ

Toen ik jong was, ging mijn zus naar de muziekschool, ik niet. Waarom niet, weet ik niet. Misschien omdat ik al lid was van een sportvereniging en het anders te duur was? Thuis stond een electronisch orgel. Mijn vader speelde er veel op en mijn zus oefende erop. Ik speelde er op mijn manier op. Het enige wat ik deed was spelen met en luisteren naar de drumfuncties die erop zaten. Swing vond ik het leukst. Ik wilde drummen maar dat vonden ze thuis geen goed idee. Mijn vader kwam met een gitaar en een klarinet maar dat vond ik allemaal niks. Gevolg, ik heb nooit een instrument leren spelen. Al die jaren riep ik "ooit ga ik eens drummen, dat staat op mijn bucket list!"

Begin van dit jaar kwam ik in een muziekwinkel waar een drumstel stond. Ik mocht er van de eigenaar best even achter gaan zitten. Dat was het begin! Ik kocht een oefenpad en stokken en begon thuis wat te oefenen met behulp van filmpjes op YouTube en op de website van VicFirth.  Maar al snel was dat niet meer voldoende. Ik miste o.a. feed back van de beweging van mijn voeten.

Na een tijdje wikken en wegen werd de knoop doorgehakt. Ik ging naar Drumzaak in Apeldoorn en speelde daar, voor het eerst in mijn leven, op een elektronisch drumstel, maar ook voor het eerst van mijn leven langer dan 10 minuten op drums. Sinds zondag staat er nu een Roland TD1 KV bij mij thuis. Ik heb het boek Real Time Drums aangeschaft en ben dapper bezig. Als ik dat boek zo inkijk, denk ik dat ik er verstandig aan doe om op termijn wel wat drumlessen te nemen. Maar de tijd zal het leren.

groeten van JentjeJ, 54 jaar
Roland TD17KVX, Zildjian LV80 14" hihat en 18" ride, Pearl Eliminator basdrumpedaal.

HHBBXX

Hoi Jentje,

Jouw verhaal klinkt bijna net als die van mij. Ik mocht dan wel een instrument bespelen, maar geen drums. En dat was eigenlijk wat ik wilde, dus ik ben pas sinds ruim 2 jaar aan het drummen en ben net voor mijn 50e begonnen. Prachtig om te doen!
Veel plezier, en les nemen is zeker aan te raden.

Groeten,
Harry.
Gear: Tama Starclassic, Yamaha Stage Custom, Zildjian, Ludwig, Natal, Pearl, DW

Jazz

Welkom Jentje
Ik ben op mn 55e begonnen met drummen en speel inmiddels in 2 bandjes.
Geweldig om te doen.
Veel plezier.
There is no music without jazz

Ed_bass

Ook mezelf maar ff voorstellen dan want dat heb ik formeel nog niet gedaan...
Ben nu 56 jaar, op mijn 12e begonnen met basgitaar spelen. Mijn  oom had een bandje (bruiloften en partijen) en speelde gitaar. Moeder zong en speelde wat piano / elektronisch orgel. Er was altijd muziek in huis. Ook hield ik mij bezig met (illegale) radio en DJ-en. Boogie, Soul , Jazz/Funk & Disco is mijn ding (ben groot geworden met Ferry Maat's Soul Show vanaf de jaren 70 toen nog via de zee-zender Radio Noordzee). DJ nog steeds, heb wekelijks radio shows bij 2 internet radiostations.
Naast mijn werk in de I.T is muziek een heerlijke manier om te ontspannen.
Heb recentelijk  een Roland TD-11KV E-drum kit aangeschaft omdat ik altijd al had willen drummen maar dit kwam er nooit van.
Hou van mee-jammen met (hoe kan het ook  anders) jazz/funk muziek ;)
TD-11KV + GoEdrum HH

HHBBXX

Welkom Ed,

Zoals  je links naast mijn bericht ziet, het is nooit te laat om te leren drummen. Tenminste, dat hoop ik maar  :+
Veel plezier met jouw Roland.

Groeten.
Harry
Gear: Tama Starclassic, Yamaha Stage Custom, Zildjian, Ludwig, Natal, Pearl, DW

Dekker

Bij deze stel ik mij ook even voor, ik ben pas zeer kort begonnen met drummen, vader van 2 kleine dames samen met mijn prachtige dame als partner! Drummen wil ik doen om even lekker geconcentreerd bezig te zijn en mijn werk goed uit mijn hoofd te krijgen. Daarnaast lijkt het me natuurlijk ook gewoon erg leuk om goed met de drums overweg te kunnen en met veel muziek mee te kunnen spelen.
Ik neem 1x per week een half uurtje les, dus hopelijk geeft dat mooi snel resultaat, zeker nu ik een TD9 heb gekocht.

O'ja, 40 jaar.

Technobeat


Welkom Dekker , idd ... drummen is een heerlijke bezigheid om alle beslommeringen van de dag ' van je af te slaan ' .
En bezig zijn met muziek geeft je altijd weer nieuwe energie :)  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

MatiZ

Welkom iedereen.. :)
Gretsch Renown Maple (Blue Metal) | Gretsch 13" Mark Schulman snare | Zildjian A Custom cymbals | DW hardware | Jobeky L/V Real feel cymbals | Jobeky triggers | ATV aD5 module

Ed_bass

Hallo

ik ben al een aantal maanden lid van dit forum en al een paar keer in andere rubrieken gepost. Ik ben sinds een paar maanden begonnen met drummen, speel al sinds mijn 12e levensjaar basgitaar (vandaar mijn nickname Ed_Bass).
Ik ben nu 56jaar en vond dat het er eindelijk eens van moest komen (heb altijd al graag willen drummen).
Ik heb thuis een Roland TD11-KV E-kit staan en heb daar al menig uurtje op geoefend.

Vanavond krijg ik mijn 1e echte drumles. Ben benieuwd!

groeten Ed
TD-11KV + GoEdrum HH

animal

Welkom Ed-bass op dit forum en vanavond veel plezier bij je drumles.

Technobeat

Welkom Ed , altijd leuk die drumlessen , zit je in een groepje of 1 op 1 ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Ed_bass

Welkom Ed , altijd leuk die drumlessen , zit je in een groepje of 1 op 1 ?
1 op 1. Vanavond was een beetje kennismaken, orienteren en toch  ook even goed kijken naar hoe ik verder ga drummen als linkshandige.
Volgende week donderdag de 1e echte les.
TD-11KV + GoEdrum HH

Mart098

Dag allemaal!

Ik zal mezelf ook even (opnieuw) voorstellen. Ik was een paar jaar geleden ook al een poosje actief op dit forum. Laatst is mijn enthousiasme weer een beetje terug gekomen, dus heb ik dit forum weer even opgezocht.

Ik ben Mart, 19 jaar jong en drum sinds mijn 9e ongeveer.
Ik ben begonnen met AMV (Algemene Muzikale Vorming), waarin ik op een klein klokkenspelletje kennis maakte met muzieknoten, ritmes en dergelijke. Na dat twee jaar gedaan te hebben, ben ik privé drumles gaan nemen. Ik les dan voornamelijk op snare en pauken, maar heb ook les op drums.

Naast privéles ben ik ook lid van een malletband. Ik speel daar eigenlijk al het slagwerk, van triangle tot toms tot pauken. Heel leuk, die variatie!

Vanaf het begin af aan heb ik via bladmuziek geleerd te spelen. Ik ben dus echt een 'lezende' drummer.

Thuis heb ik een vijfdelig Stagg drumstel staan, met een combinatie van Meinl en Sabian bekkens.

Groetjes!
Stagg - Sabian - Meinl - Remo - Vic Firth

Technobeat

Welkom terug Mart :w  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Clubkop

Goed, laat ik me ook maar eens voorstellen!
Ik ben Jeroen, 29 jaar en woon in Twente.

Net een Roland TD11 gekocht waar ik erg blij mee ben.
In het verleden ongeveer 10 jaar gedrumd, eerst bij de fanfare en later ongeveer 2 jaar achter het drumstel.
Dat is alweer zo'n 15 jaar geleden en wil het nu dus weer oppakken.

Het viel me al op dat je best snel de basis alweer onder de knie hebt maar ik moet nog een hele boel leren!

Wat zijn jullie tips hierin? Vanaf bladmuziek of via YouTube bijvoorbeeld?
Op dit moment zoek ik gewoon wat drumcovers op via YouTube en probeer dat een beetje na te doen.
Kleding bedrukken of borduren?  Kledingbedrukken.nu!

Omhoog