Voorsteltopic!

Gestart door Jochem, sep 15, 2011, 19:42

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Bacchus

Welkom op het forum Bacchus :)  .

Tijdens de repetitie`s niet te veel aan je naam offeren :+  , komt het helemaal goed.
Of juist wel......

Royyy

Hallo allen! Roy is mijn naam, Rotterdam de stad. Een jaar of 10 terug geregistreerd geweest op het oude (?) forum. Aantal jaren niet gespeeld en sinds kort in het bezit van een Roland TD-11KV. Niet meer in het bezit van een akoestische kit, maar wat niet is kan nog komen...  ;) *O*  Heb tot mijn grote vreugde de draad weer volledig opgepakt.

Tot later!

ChrisVanMeer

Welkom (terug)!

baszuidwijk

Hi Roy, welkom! Fijne kit de TD-11KV. Heb die zelf een jaar of vier geleden ook gekocht. Heel veel plezier ermee!

Technobeat


Welkom terug Roy , eens Drummer altijd Drummer :')  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Jor

Goedemiddag allemaal.

Zal mij hier eerst even voorstellen voordat ik verder ga 'spammen' hier op het forum!  *O*

Mijn naam is Jorim, 28 jaar en drum vanaf zo'n beetje vanaf mijn 10e. Heb een jaar of 3 les gehad daarna is het allemaal op een lager pitje komen te staan. Sinds kort weer lekker de smaak te pakken, tijd om eindelijk eens serieus aan die rudiments te gaan werken!

Groeten,
Jorim



Technobeat


Welkom op het enige échte Drum-Forum Jor :w  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Jor

Welkom op het enige échte Drum-Forum Jor :w  .
Bedankt Technobeat! :D

HHBBXX

Welkom Roy en welkom Jorim
Gear: Tama Starclassic, Yamaha Stage Custom, Zildjian, Ludwig, Natal, Pearl, DW

Walter RS

Goedemiddag allen!

Ik ben sinds vorige week lid van dit forum. Mijn naam is Walter Gunneweg en ik ben 31 jaar oud. Ik drum inmiddels +/- 20 jaar. Voor die tijd trommelde ik er lustig op los op emmers en verfblikken onder het genot van Guns 'n Roses vanaf de cassettedeck :)

Ik heb vroeger altijd (prive)les gehad en daar heel veel techniek geleerd etc. Ik heb inmiddels sinds mijn 13e in een aantal verschillende bands gespeeld en mee opgetreden. Dit varieerde van coverbands (Anouk/U2/Lenny Kravitz etc) tot metal.

De laatste 13 jaar speel ik (als mede oprichter) in een Death Metal/Grindcore band. Hiermee touren we inmiddels de hele wereld mee rond en hebben we diverse albums uitgebracht, evenals een compleet scale aan mercahndise. Aankomende februari gaan we weer een paar dagen de studio in om een nieuw album op te nemen. Onwijs veel lol hebben we hiermee! *O*

Ik vind het erg leuk dat ik nu lid ben, alleen de laatste paar dagen al zaken meelezen heeft me alweer veel wijzer gemaakt.

(Naast drummen speel ik overigens ook al een jaar 16 gitaar) Hobby's daarnaast is vooral pils drinken  O+

Gr Walter

berreal

Welkom Walter!!  *O*
A-kit: Pearl Vision VBA Limited Edition - Retro Art Red

Technobeat

Ook ervaren drummers heten wij van harte welkom :Y  .

Dus bij deze : Welkom Walter :)  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

baszuidwijk

Hi Walter!
Welkom op het forum en veel lees en deel plezier :Y
Grtz, Bas

Walter RS

bedankt jongens!  :)

Gebeurt alweer een hoop van de week met de drumkit in voorbereiding voor de studio komende maand.

voor de complete kit nieuwe ondervellen gehaald en als slag vellen voor de complete kit Remo Black Suede Emperor serie gehaald (incl snare maar die dan enkellaags). Vandaag krijg ik voor me toms nieuwe Pearl Opitmounts binnen incl nieuwe Pearl korte tom armen. En daarnaast vanmiddag nog 2 nieuwe crashes en 1 nieuwe China binnen  :6 

Van het weekend eens lekker klussen en de complete kit incl rack opnieuw opbouwen. :Y

Technobeat

voor de complete kit nieuwe ondervellen gehaald en als slag vellen voor de complete kit Remo Black Suede Emperor serie gehaald (incl snare maar die dan enkellaags). Vandaag krijg ik voor me toms nieuwe Pearl Opitmounts binnen incl nieuwe Pearl korte tom armen. En daarnaast vanmiddag nog 2 nieuwe crashes en 1 nieuwe China binnen
Alvast een voorschotje genomen op het nog binnen te komen salaris ? :+ .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

EvH

#515
jan 13, 2016, 22:08 Last Edit: jan 13, 2016, 22:32 by EvH
Hallo allemaal,

Tijd om me even voor te stellen...
Mijn naam is Eelco, 40 jaar oud en inmiddels mijn halve leven drummer (maar al vanaf mijn 6e gefascineerd door drums hahaha).

Sommigen kennen mij misschien nog van het oude forum, ik heb daar ooit een bouwverslagje gepost van mijn zelfbouw snare. Ik kan het natuurlijk niet laten om een fotootje te posten :-)



Momenteel ligt het drummen een beetje stil door een te grote hoeveelheid hobbies die allemaal tijd vreten. Tot begin vorig jaar in een bandje gespeeld, maar doordat ik thuis niet kan oefenen en daardoor minder relaxed speel dan ik zou willen liep dat niet helemaal lekker, zodat het mij beter leek te stoppen. Als ik me niet vergis heb ik mijn opvolger hier inmiddels ook al voorbij zien komen (Nick/Star, Cloudbreak??)

Toch blijf ik volgen wat er gebeurt op drum-gebied en op een dag zit ik ongetwijfeld opeens weer achter een kit. Alleen nu even niet...







Oh en ik weet niet of linkjes naar het oude forum hier geoorloofd zijn, maar in het kader van schaamteloze zelfpromotie:
http://www.drumforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=6031&start=75

baszuidwijk

Hi Eelco, welkom op het drum forum!
En wat een leuke bekkens heb je in de aanbieding ;)

Hammar

Welkom terug!

Drumforum met PuttenVR dat waren nog eens tijden!

Walter RS

Alvast een voorschotje genomen op het nog binnen te komen salaris ? :+ .
Haha ja was geen goedkoop weekje zo :p Maar wel blij met alle spullen! Alleen me nieuwe China valt wat tegen helaas. Is een Zildjian A Custum 20" China. Geluid is echt subliem en megamooi, alleen niet heel luid. Voor "normaler" drumwerk zou die perfect zijn alleen in onze muziek mag die wel wat harder knallen. Dus dat is ff lastig nu wat ik daar mee ga doen.

EvH

Welkom terug!

Drumforum met PuttenVR dat waren nog eens tijden!
Hahaha ja inderdaad... die was opeens verdwenen, heeft iemand ooit nog iets van hem vernomen?

ddrsonor

Hahaha ja inderdaad... die was opeens verdwenen, heeft iemand ooit nog iets van hem vernomen?
PuttenVR is o.a. actief op het 2box forum....

Oetgrunn

Hallo,

Al een tijdje geregistreerd op dit forum en ook al redelijk wat gelezen wordt het tijd om me ook maar eens voor te stellen.
Ik ben Henk, 48 jaar en sinds afgelopen september begonnen met drumles (altijd al gewild, was er nooit van  gekomen maar dus toch maar eens begonnen) en dat bevalt me tot nu toe uitstekend.
Woonachtig in het noorden des lands maar dat is waarschijnlijk geen verassing meer gezien mijn gebruikersnaam :-).

Thuis oefen ik op een bijna standaard Roland TD-9, met alleen een tweede crash als extra.
Sinds ongeveer november oefen ik samen met nog een aantal muzikanten waar ik erg veel plezier aan beleef en uiteraard ook veel van leer.
Daar (afgehuurde oefenruimte) drum ik op een akoestisch drumstel, omdat ik daar bekkens voor nodig had heb ik een Sonor Force 2001 gekocht met een set Zildjian bekkens.

Ik was niet helemaal onbekend met muziek, heb een paar jaar trekharmonica gespeelt maar dat was uiteindelijk toch niet mijn ding.
De enige ambitie die ik heb mbt. het drummen is er plezier aan beleven, en dat lukt tot nu toe behoorlijk goed, het is zo leuk als ik vooraf dacht dat het zou zijn.
Zal verder proberen hier af en toe wat te posten, maar voor nu heb ik eerst een vraag:
Ik wil akoestisch graag een tweede bekken erbij, heb nu een Zildjian Avedis 16"medium crash, ideeen wat daar een beetje goed bij gaat?
We spelen wat lichte pop/rock, Lynyrd Skynyrd, de Dijk, Neil Young ed.
Waar ik vooral over twijfel is er een 14 of 18" bij te kopen?
Alvast bedankt voor de evt. suggesties.

Technobeat


Hoi Oetgrunn , welkom op Drum-Forum :w  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Walter RS

Welkom!

In dat geval zou ik gaan voor een extra 16" of dan bijvoorbeeld een 18" Zildjian ZHT Fast Crash. Vooral die laatste klinkt wel lekker. 14" zou ik niet voor gaan als 2e cymbal.

leeqnl

Welkom OetGrunn,

Hier ook een Groninger. Ik heb zelf marktplaats in de gaten gehouden voor bekkens en regelmatig eens binnengewipt bij HitIt in Roden. Daar een demo bekken gekocht met flinke korting.

Waar repeteren jullie? Met mijn band zijn we ondertussen al in bijna alle repetitieruimteverhuurbedrijfjes (3xwoordwaarde) geweest in de stad.

Omhoog