Voorsteltopic!

Gestart door Jochem, sep 15, 2011, 19:42

« vorige - volgende »

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

HHBBXX

Hoi Benjamin,
Ik weet het nog niet, voorlopig wil ik alleen electronisch bezig zijn. Het is ook leuk dat er veel verschillende kits in zitten en die afwisseling vind ik wel fijn. Ook wil ik het eerst tot een bepaald niveau kunnen voor ik mijn gezin er mee lastig val  :6
Bij mijn leraar kan ik een acoustische kit gebruiken, dus dan zie ik het verschil wel.
Er komt dus toch een akoestische kit bij, volgende week wordt hij hier in elkaar gezet.  *O* Samen met een vriend, mijn drumleraar, ga ik hem van nieuwe vellen voorzien en opbouwen. De bekkens heb ik allemaal al hier liggen. De rest heb ik van hem overgenomen. Na een keer bij hem akoestisch te hebben gespeeld, wilde ik dat toch ook thuis kunnen doen. Best heel anders en veel fijner gevoel. Komt vast ook doordat mijn e-kit niet zo'n topmodel is.  :')
Gear: Tama Starclassic, Yamaha Stage Custom, Zildjian, Ludwig, Natal, Pearl, DW

croissantje

Even voorstellen... croissantje, beetje een laatbloeier, op m'n 40'ste (mid life, je weet het) eindelijk een drumstel gekocht, altijd al willen doen.

Eerst een Roland TD4-KX en een jaar in een hoekje zitten knoeien. Toen ging ik bij een batucada (samba percussieband) en speelde ik ongeveer op hetzelfde moment bij een maat op een Pearl Export, en toen sloeg ineens de vlam in de pan: het moest absoluut een akoestische kit worden.

Thuis studiootje ingericht in de kelder (box in een box) en de TD4 geruild tegen een jaar les van de batucada bandleider (conservatorium percussionist) en een Stage Custom gekocht.

Wat slappe pogingen om een band op te richten (het slappe kwam niet van mijn kant), geen succes geworden en op dit moment heb ik eigenlijk ook geen tijd meer om 100% voor een band te gaan, naast de batucada waar ik al weer 2.5 jaar speel, heb er inmiddels een stalen Pearl piccolo bijgekocht die daar veel beter past dan de berken Stage Custom snare. Overigens doet de Pearl het ook uitstekend op de kit bij een nummertje Tower of Power, ik zit op dit moment in een funk-fase...

Tot zover mijn levensverhaal. Ik heb een tijdje op drummerworld geforumd, maar heb wel erg veel zin om eens in m'n moederstaal te schrijven, te meer omdat ik in Frankrijk woon waar ik daar weinig gelegenheid voor heb :)

Benieuwd om nader kennis te maken.

Nijlpaard

Welkom. :D
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Otje

"Bienvenu Croissantje (k'moes wel effe op de vertaal'site' kékkuh .) Post uit Frankrijk, Leuk! Ik heb daar net je overige post zitten lezen. Interessant, de bijdrage over 'La Baguetterie. Ennuh, ik ben wel iemand die leeft én drumt met de Franse slag  ;) . Nu nog is Frankrijk als vakantie bestemming  8) .

Gr. Otje, Drum & Tour d'France fan-naat.

croissantje

Bedankt :) Ja ik had hier ook niet gezeten als ik geen française getrouwd had, en ik zit hier al weer ruim 11 jaar. Vakantie bestemming,ja 't kan he, dagje rijden. Ik zit hier prachtig schitterend in de Ardèche, met alleen 1 omaatje als buurvrouw en een rivier die genoeg lawaai maakt dat ze m'n drummen niet hoort, of in ieder geval ik hoop van niet, ik praat er natuurlijk niet over om niet de aandacht erop te vestigen..

Ik las net van de opheffingsuitverkoop van Vriese. Daar heb ik in november nog een mooie K custom fast crash gehaald. Dat gaat me wel aan m'n hart die zaken die sluiten. Als we nou maar allemaal op Thoman blijven kopen, dan zijn we straks met z'n allen verschrikkelijk onze eigen lul en dan je alleen nog maar op youtube horen hoe een bekken klinkt. EEN bekken en dus niet diegene die je dan bestelt.

Ze zouden gewoon 10 Euro moeten rekenen in de muziekwinkel om bekkens uit te testen en die krijg je dan terug als je er een koopt. Kan er ook nog een bakkie pleur vanaf.

Otje

Vakantie bestemming,ja 't kan he, dagje rijden. Ik zit hier prachtig schitterend in de Ardèche,,
*) Hmmm..deze week vakantiegeld, kheb nog wat snipperdagen.. Ik kom er an !

 :(  Ach.., geen auto. Ssshit!

Technobeat

Oké Otje , wist ik niet ...... geen auto maar wel een rijbewijs of beide niet ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Otje

#457
mei 17, 2015, 21:53 Last Edit: mei 18, 2015, 07:20 by Otje
Yes, Rijbewijs.

EE

Hoi Allemaal,

Ik lees al jaren mee op diverse drum forums, en heb me nu toch maar eens aangemeld om actief mee te lullen :-)
Ik ben nu 43 jaar, en drum(de) vanaf mijn zesde bij verschillende drumbands, een fanfare, een dweilorkest, en sinds een jaar of wat ook nog een blues/rock-band.
In de loop der jaren heb ik een aardige collectie spullen verzameld, van diverse merken.

Groet'n, Erik.


HHBBXX

Welkom Erik,
Leuk dat je erbij komt. Zelf heb ik hier al veel opgestoken, maar ja, ik ben dan ook nog niet zo'n ervaren drummer  :)
Groeten,
Harry.
Gear: Tama Starclassic, Yamaha Stage Custom, Zildjian, Ludwig, Natal, Pearl, DW

MoMotje

#460
jul 24, 2015, 01:01 Last Edit: jul 24, 2015, 01:39 by MoMotje
Hallo!

Ik ben Monique, 36 jaar.
Ik ben net begonnen met drummen en ik vind het helemaal geweldig!! *O*
Ben normaal niet actief op forums, maar heb me hier toch maar aangemeld.
Lees al een tijdje mee en heb al veel dingen opgestoken.

Ok doei!

Edit: Is het mogelijk om mijn profielnaam te veranderen naar MoMo? Dat tje aan het eind was een fout(je).



Those with an imagination will not go blind if they lose their eyesight

dunDaan

Welkom MoMo (tje)!! Wat heeft je ertoe gezet om nu (nog) met drummen te beginnen??
Die vraag laat ik even aan de mod-jes over.
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Hammar

Welkom hier en have fun!

Technobeat


Welkom MoMo *O*  , elke leeftijd is goed om met drummen te beginnen :)  .

Moderator en tevens forumbeheerder PaQ kan het : tje achter je forum-naam verwijderen , maar die is momenteel druk doende met andere werkzaamheden bij de Vierdaagsefeesten en de Zwarte Cross .
Echter zal het ongetwijfeld goed komen als hij weer wat meer tijd heeft :Y  .

BTW , heb je al een drumstel of ben je op zoek naar ....... , elektronisch of akoestisch ?   
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

MoMotje

 :w

dunDaan, afgezien van het feit dat ik een ontzettende laatbloeier ben :Y , kan ik je geen ander antwoord geven dan persoonlijke redenen.

Technobeat, ik heb helaas nog geen eigen drumstel, maar die komt er zeker nog wel! Hopelijk volgend jaar ergens. Tot die tijd maar oefenen op kussens. Ik zou het liefst een akoestisch drumstel willen, maar gezien de dunne muurtjes met de buren en de gemiddelde leeftijd hier in de wijk zal het een elektronisch drumstel worden.






Those with an imagination will not go blind if they lose their eyesight

Technobeat

Ik zou het liefst een akoestisch drumstel willen, maar gezien de dunne muurtjes met de buren en de gemiddelde leeftijd hier in de wijk zal het een elektronisch drumstel worden
Als het budget toereikend is kan er ook een combi van beide soorten tot stand worden gebracht .
Dus een akoestische kit met elektronica inside ( triggers - meshheads - module etc. ) .
Dan heb je de uitstraling van akoestisch en het bij de buren hoorbare geluidsniveau van elektronisch :)  ;)  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Jazz

Hoi MoMo,
Hoezo laatbloeier, ik ben 56 en vorig jaar er serieus tegenaan gegaan met
uitstekend resultaat.  De muziek houd je jong, is tijdloos.
Veel plezier.
There is no music without jazz

animal

Beter een laatbloeier dan .........
Ik ben 54 jaar en zit nog steeds op m'n bloeiperiode te wachten ....  ;)
(nee niet die maandelijkse, die is voorbestemd voor de andere sexe)  :F

Technobeat

De muziek houd je jong, is tijdloos.
So true :Y  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

March

Hoi,

Als nieuw lid stel ik me even voor. Mijn forumnaam is March, het Engelse woord voor marsmuziek en de maand maart, de maand waarin ik ben geboren. Mijn echte naam is Maarten, wat weer afgeleid is van de naam Mars. Zo is het cirkeltje rond :)

Als jongetje van drie kreeg ik ooit een trommel omdat ik na het zien van een carnavalsoptocht helemaal 'optocht-enthousiast' was geworden. Toch heeft het drummen nooit doorgezet. Pas dit jaar, ik ben nu 35, heb ik me aangemeld bij de harmonie in het dorp waar ik ben komen wonen en ben ik op slagwerkles gegaan. Ik wil graag klassiek slagwerk leren spelen, m.n. snare. Vandaar dus ook de marsmuziek :)
Ik heb altijd een fascinatie voor drummers gehad en een brede muzieksmaak :) Alleen zie ik me (nog?) niet achter een complete kit kruipen. Toch het 'optocht-enthousiasme' denk ik :)

Ik ben opgeleid als schrijvend journalist en heb veel voor tijdschriften gewerkt. Op dit moment zoek ik een vaste job. Hobby's zijn verder tekenen, schilderen, koken, fotografie en wandelen. Hopelijk kan ik hier het nodige opsteken en mijn enthousiasme delen.



Otje

Welkom March. Als journalist/schrijver/drummer kan je hier je ei wel kwijt , denkik  ;)

baszuidwijk

Welkom Maarten! Wat je ook in je mars hebt, als het over slagwerk gaat, dan ben je hier aan het juiste adres. Geniet van het forum :)

Technobeat


Sluit mij bij de twee voorgangers aan , welkom March :)  .


De snare is bij ons een onderdeel van onze set , en eenmaal achter een compleet drumstel gezeten wil je niet anders meer ..... 8)  8)  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Jazz

Kan ik alleen maar bevestigen
There is no music without jazz

ChrisVanMeer

Hoi,

Ik ben Chris, 34 jaar bijhet schrijven van dit, woon met mijn vrouw, zoontje en kat in Marum, Groningen. In 2004 kocht ik een TD-3 met wat kloon pads en dat was mijn eerste ervaring. In 2010 alles verkocht....maar nu ging het toch weer kriebelen.

Dus sinds vorige week maandag de eigenaar van een KAT KT3 setje. Erg blij mee en nu kan ik lekker weer met nummers meedrummen, met een SONOS Connect op de Mix in.

Vragen? Shoot!

Gr.
Chris

Omhoog