Welke kit moet ik kopen? / drumkit vs. drumkit topic

Gestart door ArcticLight, sep 15, 2011, 18:54

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Paul

Bij die eerste Pearl kan ik niet goed zien wat voor bekkens erbij zitten. Afhankelijk van de bekkens is die de 500 euro wel of niet waard.

De tweede Pearl is de 400 euro niet waard. Die Swingstar is voor 325 euro een goede koop denk ik.

Technobeat


De bovenste van de drie advertentie`s is met 350,= euro wel betaald .
De middelste is zwaar overpriced .
En de onderste is goed te noemen .   
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Technobeat


Paul was mij net voor . :Y
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

rakkie20

Is het de moeite waard om de eigenaar van de Pearl te mailen om te vragen wat voor bekkens er bij zitten of is de Swingstar goed genoeg voor mij?

rakkie20

Hartelijk bedankt voor de reacties trouwens, ik waardeer het enorm!

richardcs65


Is het de moeite waard om de eigenaar van de Pearl te mailen om te vragen wat voor bekkens er bij zitten of is de Swingstar goed genoeg voor mij?

Ze zijn denk ik allebei goed genoeg, de bekkens kunnen inderdaad wel eens het verschil maken.
Pearl Masters Custom MRX / Roland TD3-KW

rakkie20

qua geluid van de kit zelf (niet de bekkens) is het niet zo'n groot verschil?

Paul

Ik vind de Swingstar best leuk klinken, vooral omdat die iets kleinere maten heeft dan die andere twee sets (10-12-14 toms en 20" bassdrum tegenover de 12-13-16 toms en 22" bass).

Wil die eerste Pearl 500 euro waard zijn dan moeten het goede bekkens zijn, daar ziet het niet naar uit.
De bekkens bij die Swingstar herken ik niet direct als "goedkoop", ik denk dat die nog best eens prima kunnen klinken.

rakkie20

Bedankt voor de duidelijke antwoorden!

Dan ga ik waarschijnlijk voor de Swingstar, lijkt me leuk om lekker te gaan drummen!

Nogmaals bedankt!   :)

NathanR

Bij die Pearl zit volgensmij óf een Pearl Wild hihat, of een Paiste Rude..
Een pearl cxnogwattes ride, en 2 Sabian crashes waarvan ik zo niet kan zien welke serie..

De bekkens van de Swingstar zijn volgensmij eigenmerk Tama bekkens, zoals dit:
http://cdn100.iofferphoto.com/img/item/139/899/261/tama-16-inch-drum-crash-cymbal-germany-used-e6985.JPG

Ik zou nog wel even een mailtje doen nav de bekkens van de Pearl, om te kijken of die hihat inderdaad een Rude is, en wat voor Sabian's die 2 crashes zijn.

Succes ermee

rakkie20

Ik heb uiteindelijk toch de Tama Swingstar gekocht, ik ben er hartstikke blij mee!

Nogmaals bedankt voor de suggesties!

Dries

Gefeliciteerd!
Prima set om op te beginnen.
Heel veel plezier ermee en succes met spelen!
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Paul

Veel plezier ermee!

(en als je wilt kan je er hier ook mee pronken ;) ).

agrostini

#713
mrt 17, 2013, 11:50 Last Edit: mrt 17, 2013, 11:52 by paQ
Commentaar van de forumbeheerder je hebt mail

paQ

#714
mrt 17, 2013, 11:51 Last Edit: mrt 17, 2013, 11:53 by paQ
Aanmelden en spammen wordt niet echt gewaardeerd he  :N

5150

Tis niet te geloven...maar ik ben even kitloos... :Y. Ik heb de afgelopen weken heel wat verschillende sets mogen bespelen, ben op de Messe geweest...en ik verbaas me steeds weer of de klank-en kwaliteit van bepaalde "goedkopere" sets van rond de €1000 euro.

Ik denk nu aan...2 verschillende goedkopere kits, om wat af te kunnen wisselen, of 1 duurdere set...

De Tama Superstar Hyperdrive vind ik bijvoorbeeld steeds weer een hele fijne set om op te spelen en zou perfect in mn pop/funk/rock (soul) band passen. Maar daarnaast speel ik ook classic rock met een andere band en drum ik in een Whitesnake tribute band. Voor die projecten o.a. Zou ik graag een lekkere beukset willen met 24-12-14-16 of 24-13-16-18. Nu heb ik vandaag op een Ludwig Centennial gespeeld (22-12-14-16) en hoewel de bassdrum wat kleiner is dan ik zoek, kwam ik met een smile achter de kit weg. Ik lees dat in dezelfde prijsklasse de Gretsch Catalina Maple ook sets met grotere maten maakt, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Zijn er hier eigenaren / mensen met ervaring met beide kits ? Wat zou de beste bang-for-the-buck zijn ? En waarom wat jullie betreft ?
***...in-between-drums...***

Rick

DW Designer kits komen op de markt voor rond de 1600 euros voor een 5delige kit. Zeker niet verkeerd!

Fibesman

Ik heb een Gretsch Catalina maple gehad, ik vond het verschil met de Catalina club niet zo groot qua klank. Ik was er al met al niet echt kapot van. Maple is meestal niet hetzelfde blijkt maar weer. Ik vind persoonlijk een 22" bass perfect voor pop EN rock. Waarom zou je je beperken tot weer een nieuwe set? Er is zoveel meer onder de zon, als je de deur uitloopt met een nieuwe set is ie al de helft waard.

5150

#718
apr 19, 2013, 11:35 Last Edit: apr 19, 2013, 11:59 by 5150

Ik heb een Gretsch Catalina maple gehad, ik vond het verschil met de Catalina club niet zo groot qua klank. Ik was er al met al niet echt kapot van. Maple is meestal niet hetzelfde blijkt maar weer. Ik vind persoonlijk een 22" bass perfect voor pop EN rock. Waarom zou je je beperken tot weer een nieuwe set? Er is zoveel meer onder de zon, als je de deur uitloopt met een nieuwe set is ie al de helft waard.


Je hebt helemaal gelijk natuurlijk...maar ik vind niet vaak de maten die ik zoek, of de sets zijn gewoon niet in goede staat. Ik koop alleen sets nieuw wanneer ik ze heel voordelig kan inkopen (staan al langer te koop / demo / oudere finish enz)....en de prijzen stijgen elk jaar weer dus al met al zit je na een jaar of langer met minder afschrijving dan normaal, dat wel.

Zoek bijvoorbeeld maar eens naar een gebruikte Tama Starclassic Maple...in 10-12-14ft-16ft-22bd met de nieuwere starcastmounts ...die zijn er bijna niet (ik vind ze iig niet maar hou me aanbevolen  :) ) of ze vragen de hoofdprijs / of er mist een tom die je er graag bij wilt en moet je deze nieuw bestellen..en zit je alsnog op een hoog bedrag. Tis natuurlijk maar net wat je zoekt...maar ik loop hier altijd tegenaan.
***...in-between-drums...***

Fibesman

#719
apr 19, 2013, 12:33 Last Edit: apr 19, 2013, 12:45 by Fibesman
Starcastmounts  8)7
Gelukkig geef ik niet meer om die dingen hehe.
Renown niks voor je? En Mapex maakt een nieuw tof rocksetje die niet zo duur is: de obsidian ofzoiets.

5150


Starcastmounts  8)7
Gelukkig geef ik niet meer om die dingen hehe.
Renown niks voor je? En Mapex maakt een nieuw tof rocksetje die niet zo duur is: de obsidian ofzoiets.



Haha...die "i don't give a f**k fase" moek nog ingaan idd...wel zo handig!. Renown is te gek maar qua sound vind ik met name de 12 en 14 altijd niet mijn smaak... Mapex is prachtig...heb de nieuwe Saturns gezien op de Messe...wat een schitterende sets ! Qua klank vind ik ze ook mooi, maar wel erg rond en netjes...wat de Renown teveel heeft, heeft de Mapex Saturn te weinig naar mijn smaak. De DW performance is ook hele fijne set maar met name de 10" heeft een te diepe klank wat mij betreft. De starclassic maple blijft een heldere, maar ook vette set vind ik.
***...in-between-drums...***

Fibesman

Te diepe klank? Anders stemmen, ander velletje. Maar wat boeit het nou een 10 inch tommetje in het hele plaatje van een band?

5150


Te diepe klank? Anders stemmen, ander velletje. Maar wat boeit het nou een 10 inch tommetje in het hele plaatje van een band?


Niks...maar tviel me gewoon op dat in het geheel die 10" een (naar mijn smaak)een te lage pitch had. Ik hou nou eenmaal erg van veel verschil in toon, ben ook gek op 8" tommetjes of rototoms.
***...in-between-drums...***

Rick


Niks...maar tviel me gewoon op dat in het geheel die 10" een (naar mijn smaak)een te lage pitch had. Ik hou nou eenmaal erg van veel verschil in toon, ben ook gek op 8" tommetjes of rototoms.


Enkellaags velletje proberen zou ik zeggen.

Luuk

Maar 5150 zocht toch geen set met een 10" tom??

Hij zocht een set met 24-12-14-16 of 24-13-16-18
Dw performance series, Sabian hhx evolution, Gibraltar hardware

Omhoog