Alesis strike pro, TD 17 KVX of een td 20?

Gestart door rutgervp, mei 08, 2019, 23:18

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

rutgervp

Hallo allemaal.

Mijn naam is rutger en ik ben van plan te beginnen met drummen.
Nou zit ik te tweifelen tussen drie E drumstellen.
Ik ben nu al drie maand aan het zoeken maar kom er niet uit.

De Alesis strike pro. het vlaggenschip van alesis. nou weet ik dat het snel stuk kan gaan maar voor weinig krijg je heel veel.

De TD 17KVX. wat het nieuwe pareltje is van roland maar heel compact.

Of een tweedehands td 20 +tdw20
Onderdelen.
TD 20
MDS20 rack
VH12
PD125 als snare
4x PD105
KD85
3x CY12rc

Ik ben nu al drie maand aan het zoeken maar kom er niet uit.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen beslissen.

MVG

Rutger van P

kaboemba

Afhankelijk van de prijs zou ik voor 1 van de Rolands gaan, alesis heeft 1 ding bewezen tweedehands is het geen zak meer waard.
Met een roland koop je eigenlijk geen kat in de zak en tweedehands prima weer kwijt te raken mocht het tegen vallen.

Wat ook natuurlijk kan is zelf samen stellen, de meeste drummodules kunnen met alle gangbare pads werken.
Ik zou dan gaan voor een ATV-AD5 en de pads tweedehands er bij kopen of een goedkoop akoestisch drumstel ombouwen (maar dan kom je waarschijnlijk wel wat duurder uit).

Wichert

Er staat op Marktplaats een Yamaha DTX582 (demo model) voor 850 euro. Is dat niet wat voor je?

drfill

'van plan te beginnen met drummen' ok..  top..
maar hoe weet je of drummen ook wat is, voor je ? dit weet je na 1/2 jaar tot een jaar,
als je dan terugkijkt op hoeveel je ge-oefend hebt.. en of je het 'altijd' leuk vind..
nu dus nog niet..  dus als je dan zou stoppen, zou het handig zijn als je investering nog wat waarde
heeft..  bijvoorbeeld, nu staat er op marktplaats een roland td-4 kv (mesh) voor 600 euro
(ik ben helemaal geen roland 'fan' .. ik denk alleen aan 'meeste' optie's en de grootste markt)
hier kun je prima op beginnen en dit rack is ook makkelijk te upgraden (grotere buizen kopen)
als je bv. snare upgrade naar een pd-125/ stand (2e hands) of hihat naar een stand + vh-11
of extra crash.. dit is ook allemaal genoeg 2e hands te koop.. de td4 module is ook prima om
mee te beginnen en als je bv. een td-17 module los koopt, kun je helemaal een tijd vooruit..
(of een atv ad5, als dit je smaak is..)  
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Technobeat


Vóór je überhaupt iets koopt neem eens eerst een paar proef drumlessen bij een muziekschool of particulier drumleraar .
Krijg je de smaak te pakken kun je nóg altijd op zoek gaan naar een leuke set .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

rutgervp

Bedankt voor de andwoorden.

'van plan te beginnen met drummen' ok..  top..
maar hoe weet je of drummen ook wat is, voor je ? dit weet je na 1/2 jaar tot een jaar,
als je dan terugkijkt op hoeveel je ge-oefend hebt.. en of je het 'altijd' leuk vind..
nu dus nog niet..  dus als je dan zou stoppen, zou het handig zijn als je investering nog wat waarde
heeft..  bijvoorbeeld, nu staat er op marktplaats een roland td-4 kv (mesh) voor 600 euro
(ik ben helemaal geen roland 'fan' .. ik denk alleen aan 'meeste' optie's en de grootste markt)
hier kun je prima op beginnen en dit rack is ook makkelijk te upgraden (grotere buizen kopen)
als je bv. snare upgrade naar een pd-125/ stand (2e hands) of hihat naar een stand + vh-11
of extra crash.. dit is ook allemaal genoeg 2e hands te koop.. de td4 module is ook prima om
mee te beginnen en als je bv. een td-17 module los koopt, kun je helemaal een tijd vooruit..
(of een atv ad5, als dit je smaak is..)  
Ik drumde vroeger altijd en weet zker dat ik het leuk vind daarom is mijn budget ook 3500 euro.
maar dan moet het ook klaar wezen baspedaal hihat std enz.


dat is mijn te klein. ik weet dat veel mensen daar mee beginnen maar ik ben iemand die het ghelijk goed wilt doen.
Er staat op Marktplaats een Yamaha DTX582 (demo model) voor 850 euro. Is dat niet wat voor je?
Afhankelijk van de prijs zou ik voor 1 van de Rolands gaan, alesis heeft 1 ding bewezen tweedehands is het geen zak meer waard.
Met een roland koop je eigenlijk geen kat in de zak en tweedehands prima weer kwijt te raken mocht het tegen vallen.

Wat ook natuurlijk kan is zelf samen stellen, de meeste drummodules kunnen met alle gangbare pads werken.
Ik zou dan gaan voor een ATV-AD5 en de pads tweedehands er bij kopen of een goedkoop akoestisch drumstel ombouwen (maar dan kom je waarschijnlijk wel wat duurder uit).
zit er in derdaat over na te denken het zelf in elkaar te zetten.

drfill

o.. je hebt al gedrumd..  ..ok, dat was niet duidelijk door je text..
dan zou ik op deze site ook eens kijken .. 3500 is aardig wat..
bv. een jobeky shell pack een atv snare en roland cymbals 2e hands..
of andere combi's..  https://jobekydrums.co.uk/product-category/e-drums/jobeky-shell-packs/
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

hjs

Dit zijn ook leuke sets.

Vond de standaard geluiden bij mijn TD15 nou niet zo denderend, zo'n soundpack was een verademing (heb hem niet daar vandaan overigens)

drfill

en word het al makkelijker ?  :+    er is ook best veel, tegenwoordig..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

kaboemba

Die soundpacks zijn toch alleen voor mensen die te lui zijn om zelf dat ding goed in te stellen ??
Het zijn gewoon getweakte roland geluiden toch ?

rutgervp

en word het al makkelijker ?  :+    er is ook best veel, tegenwoordig..
Nope. is jobeky heel goed dan plus wat voor module zzou ik daar bij moeten nemen.
mijn bedoeling is om uiteindelijk over te stappen naar de td 50 of pearl mimic. maar nu het geld nog niet voor helaas.
of is drum software zoals ezdrummer beter?

drfill

omdat ik met vst spelen gewend was.. heb ik nu 2 modules.. een aD5 en een 2box drumit5..
jobeky is voor toms en kick prima..  voor snare zou een atv snare (met 3 triggers, geen hotspot)
waarschijnlijk beter zijn (mijn mening)  als je in een band zit, zou een mimic module denk ik, het
beste zijn voor portable vst kwaliteit..  als ik nu overnieuw zou moeten beginnen -thuis- zou ik een td-17
module gebruiken voor alle cymbals (hh, ride, crs) en kick,  en alleen snare en toms triggeren via midi/ vst..
en dan alles via een line mixer..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

67Deadman

Goedemiddag,

Heb zelf, toen de Alesis Pro net uitkwam, de kit uitgeprobeerd. Het is een imposant geheel maar viel wat tegen.De module was niet zo snel met laden en de hihat reageerde niet op je spel (was een bekend probleem) en nog iets met de bass drum. Weet ik even niet meer.
Maar het speelde wel lekker. Misschien dat ze ondertussen de boel geupdate hebben en het nu beter gaat. Heb het niet meer zo gevolgd.

Heb de Roland TD 9 / 11 / 12 en 30 gehad en dat ging allemaal prima maar uiteindelijk toch voor een Yamaha gekozen omdat ik de pads van een Yamaha lekkerder vond spelen dan die meshheads van Roland.

Zelf samenstellen kan ook maar een kant en klaar setje is net zo makkelijk.





Maar omdat ik al weer een lange tijd meer met mijn keyboards en synthesizer bezig bent neem ik niet meer de tjjd om te drummen. Eigenlijk wel jammer.
Maar goed. Ik zou ook eens een Yamaha uitproberen. Al is het maar om die pads uit te proberen







Jazz

Wat de triggers betreft van de atv snare, 3 triggers klinken interessant. ik ben nog steeds niet zo tevreden net mn snare.
Dit is losse pearl snare met in t midden n trigger met cone. Aangesloten op de atv-module.
Ik vind t geluid niet echt vloeiend overlopen ondanks meerdere pogingen met t instellen.
Naar buiten toe is t redelijk oke maar als je op de cone slaat is t verschil in vollume wel heel groot.
Dus  maar misschien kan t op een of andere (goedkopere) manier aangepast worden. Ik zat al te denken om de cone ietwat te korten maar dat heb ik nog niet gedurfd.
Misschien wat advies ?
There is no music without jazz

drfill

#14
mei 10, 2019, 16:28 Last Edit: mei 10, 2019, 22:14 by drfill
neehee, niet inkorten..  'alle' center triggers hebben dit, een spike in volume als je er op slaat,
(precies op de cone) kun je maar 3 dingen doen.. of er net naast slaan,  of snare met side trigger
(op 18 uur kun je hem nooit raken, of anders 12 uur)  of een atv snare met 3 side triggers..
dan heb je geen positional sensing meer (met side trigger) maar dit is toch een overdreven iets,
round robin layers (multi samples per velocity stap) heb je toch meer aan..   
met toms heb ik er minder last van (center cone) ..met snare heb ik alle roland 'anti hot spot'
tunings van v-drums (td20 etc) uitgeprobeerd, maar zelfs met compressie toch nog hotspot af en toe.. 
met drum-tec diabolo 13" snare/ real feel vel is het wel iets minder als met roland pd-125 pad..
(misschien iets betere cone..)  maar je kunt je cone niet inkorten want dan is je dynamische range niet meer 100% ..
ps.  een mesh snare vel moet ook goed strak gespannen staan,  dit helpt ook een beetje
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Jazz

Oke bedankt
Niet doen dus
There is no music without jazz

animal

Dit is losse pearl snare met in t midden n trigger met cone. Aangesloten op de atv-module.
Ik vind t geluid niet echt vloeiend overlopen ondanks meerdere pogingen met t instellen.
Naar buiten toe is t redelijk oke maar als je op de cone slaat is t verschil in vollume wel heel groot.
Dat is precies ook mijn ervaring met een Jobeky i.c.m. m'n aD5-module, persoonlijk vind ik een "center cone trigger" zelfs onbruikbaar, daarom maar op 2 mei jl. Triggera Intrigg (inside triggers) besteld, rechtstreeks bij Triggera. Hopelijk krijg ik ze nu snel geleverd, levertijd bedraagt minstens 10 dagen ...... een klein stemmetje in m'n hoofd zegt me echter ..... :/ .

Jobeky


Triggera

ronniev

Hee Animal, ik ben benieuwd naar je bevindingen van die Triggera's.
Ik wil deze of Padtech gaan gebruiken voor mijn toms icm ATV Ad5.
Laat het ons (mij) weten  :)

drfill

#18
mei 12, 2019, 09:42 Last Edit: mei 12, 2019, 09:44 by drfill
ok.. maar met een beetje handigheid, kun je die jobeky triggers ook op 2 cm van de rand krijgen..
dit zou ook de reden zijn waarom ik deze zou kopen, bruikbaar als midden trigger of (verstelbaar) als side trigger..
het enige wat verschilt is dan cone samenstelling en materiaal (hoe 'hot' piezo output is)
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

animal

ok.. maar met een beetje handigheid, kun je die jobeky triggers ook op 2 cm van de rand krijgen..
Dat kan inderdaad als het hele kleine (8 inch) diameter betreft of als je gebruik maakt van bijv. een extra (aan te schaffen) stelschroef of maar 1 of helemaal geen brugdeel gebruikt, maar dan nog, van de triggerkwaliteit (gevoeligheid/dynamiek) ben ik niet erg onder de indruk.

Citaat
Hee Animal, ik ben benieuwd naar je bevindingen van die Triggera's.
Ik wil deze of Padtech gaan gebruiken voor mijn toms icm ATV Ad5.
Laat het ons (mij) weten  :)
Ik heb tussen precies dezelfde trigger oplossingen een keuze gemaakt, vanwege de uitkomsten in de test waarnaar ik je verwees, het meer dan behoorlijke prijsverschil en het feit dat de padtech oplossing voor iedere diameter een andere trigger moet kopen, heeft me doen besluiten voor de Triggera's te gaan.
Mocht ik ze inderdaad geleverd krijgen, dan maak ik mijn bevindingen zeker kenbaar.
BTW Technobeat gebruikt overigens al enige tijd Triggera triggers icm met een aD5 module en kan hier dus ook zijn bevindingen delen.

kaboemba

Ik weet het niet maar ik heb toch het idee dat mensen eigenschappen toeschrijven aan triggers die er niet zijn.
Een trigger is toch bijna altijd (op yamaha na misschien) het zelfde platje gemaakt van 2 soorten metaal die de slagkracht kan meteen.
En als ik de opbouw van het foam op de triggera en de jobeky vergelijk zou ik er niet veel van verwachten aan verbetering.

drfill

hetzelfde platje van koper en keramiek..  (je hebt wel versch maten 15, 27 en 35mm) die met e-drums
gebruikt worden.. maar er zijn wel tientallen verschillende grades foam.. met verschillende specs,
dit kun je 'met het oog' niet zien, en sommigen gebruiken meerdere lagen foams, of andere soorten
onder/boven piezo..  dit zorgt toch voor andere eigenschappen, gevoeligheid (range), treshold  etc..
https://p.globalsources.com/IMAGES/PDT/BIG/016/B0827464016.jpg
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

67Deadman

Maar al met al, heb je al een idee Rutger?

rutgervp

Het is een Roland TD 20KV geworden

Technobeat

BTW Technobeat gebruikt overigens al enige tijd Triggera triggers icm met een aD5 module en kan hier dus ook zijn bevindingen delen.
U riep mij  :)  .
Zeker , de Triggera side triggers gebruik ik al ruim een jaar in alle toms naar volle tevredenheid .
Natuurlijk geen hotspot en goed in te stellen .
Voor de snares heb ik de Jobeky brugtriggers welke forumlid Animal ook in gebruik heeft / had en deze trigger geeft idd enige hotspot als je er vol op slaat , jammer .... het zijn voor het geld wél kwalitatief degelijke brugtriggers .
Denk dat ik eens probeer om in de main snare ook een Triggera inside side-trigger te installeren en luisteren wat hij doet .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Omhoog