Kabelboom Roland TD9

Gestart door TheSoulBro, feb 01, 2016, 15:53

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

TheSoulBro

Beste Leden,

Ik zit met een probleem.
Ik heb al een paar jaar een Roland V-Drum td9.
Maar nu wilde ik een beetje gaan jammen en merkte dat mijn kick kabel niet meer werkte.
De kick kabel heb ik eens in de snare geplaatst, maar ook daar gaf hij geen 'kik'.

Mijn vraag is aan jullie.
Is dit makkelijk te repareren of moet ik een heel nieuw kabelboom kopen?

ik hoor graag jullie antwoord hierop.

met vriendelijke groet,

Boy Haarms

Technobeat

#1
feb 01, 2016, 19:48 Last Edit: feb 01, 2016, 19:53 by Technobeat
Hallo Boy .

Misschien heb je dit al geprobeerd , maar even het zekere voor het onzekere : Het controleren in de module of in de '' mixer '' ( druk op F1 en dan op F3 ) het kick-volume hoog staat of dat hij nu momenteel op 0 staat .

Anders is een andere oorzaak misschien een breuk in de kick-kabel / jackplug .
In dat geval zou je waar de kabel uit de '' boom '' komt een stukje van 10 cm kunnen laten zitten en dan daar afknippen en er een nieuwe kabel aan solderen .

Maar eerst zou ik optie 1 proberen , is minder werk en geeft dus sneller resultaat ;) .

BTW , we zouden het erg op prijs stellen als je je eerst even officieel voorstelt in het Voorsteltopic :  http://www.drum-forum.nl/index.php?topic=54.0 , kleine moeite groot plezier :)  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

djska

Beste Leden,

Ik zit met een probleem.
Ik heb al een paar jaar een Roland V-Drum td9.
Maar nu wilde ik een beetje gaan jammen en merkte dat mijn kick kabel niet meer werkte.
De kick kabel heb ik eens in de snare geplaatst, maar ook daar gaf hij geen 'kik'.

Mijn vraag is aan jullie.
Is dit makkelijk te repareren of moet ik een heel nieuw kabelboom kopen?

ik hoor graag jullie antwoord hierop.

met vriendelijke groet,

Boy Haarms
of pak een losse kabel en sluit de kick daarmee op de aux poort aan en test of die daarop wordt. Zonodig laat je het zo, offer je de aux port op en pas je het daarop in de kits aan.

Omhoog