Hybrid drummen

Gestart door SteefBeckers, okt 18, 2015, 18:10

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

SteefBeckers

Hee drummers!

Ik zit er aan te denken om een hybrid kit te gaan bouwen. Heeft iemand hier ervaring? Ik ben opzoek naar tips maar ook persoonlijke ervaringen met hyrbid drummen.

kend

Ik heb zelf enkele optredens gedaan met een hybrid kit. Het grootste nadeel in mijn ogen is dat je duidelijk het verschil voelt als je een fill doet op je (akoestische)tom's en daarna over gaat naar je elektrische drumpad's.
Ook opletten met volumes van je kit in vergelijking met je elektrische kit, anders zit je op de duur dubbel zo hard te meppen op je ene drumkit dan op je andere. ;)

Voor de rest zeker zorgen dat je je kit ook niet te 'overkill' maakt. (zoals bij mij op die paar optredens van mij het geval was)
Anders wordt het alleen maar verwarrend en wordt de kans op fouten maken aanzienlijk groter. (vooral als je dan nog eens van kit's begint te wisselen op je elektronische kit)

Maar ik weet zeker dat er hier mensen zijn met veel meer ervaring die je vast en zeker meer kunnen helpen dan ik.   :P
CEO bij Blackbeats Music Studio.
Speelt op: Pearl kits, Sabian en Zildjian bekkens, Vic Firth en Ahead drumsticks.

SteefBeckers

Bedankt voor je reactie! Ik zat er zelf aan te denken om gebruik te maken van triggers een samplepad en een drumpad ergens tussen te verwerken. Denk je dat dit voor een overkill zou zorgen? Ik wil inderdaad niet te veel pads ertussen door gooien ivm overgangen in fills zoals je zelf al aangaf

Otje


Omhoog