Software voor optreden met E-drum

Gestart door MatiZ, apr 15, 2015, 11:07

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

MatiZ

Medeforummers,

Binnenkort heb ik een optreden bij iemand in huis. Mij lijkt een A-kit dan niet echt de beste optie ivm. geluidsoverlast en de mogelijke gevolgen daarvan. De organiserende partij zegt dit geregeld te hebben maar ik zie de blauwpetten al staan of het iets zachter kan, of de stekker eruit moet.

Dus is mijn E-kit inzetten de beste optie maar de sounds die in de module zitten zijn niet heel best voor een optreden. Nu zijn er natuurlijk de programma's die goede sounds hebben.. Maar om ze nou echt allemaal te proberen wil ik jullie vragen welk programma het beste hiervoor gebruikt kan worden.

Zelf heb ik al met EZDrummer 2 zitten spelen (sounds vind ik niet heel denderend) en AD2 wat mij al vrolijker stemt.

Kortom de vraag: welk programma gebruiken jullie!?
Gretsch Renown Maple (Blue Metal) | Gretsch 13" Mark Schulman snare | Zildjian A Custom cymbals | DW hardware | Jobeky L/V Real feel cymbals | Jobeky triggers | ATV aD5 module

leeqnl

Ik heb zelf goede ervaringen met BFD2. Maar waarom gebruik je niet bijvoorbeeld een Cajon? Werkt erg goed  ;)

Hoefnix

Of een snare met brushes bespelen + hihat & crash + cajon als basdrum?

MatiZ

Thnx voor het meedenken jongens maar helaas heb ik geen Cajon. Er een aanschaffen en hierop leren spelen gaat niet op korte termijn lukken.. dus dan maar even naar een andere oplossing.

Allicht kan ik mijn floortom converteren naar bassdrum (weet wel iemand met een conversiekitje) en dan inderdaad met rods of brushes spelen.
Gretsch Renown Maple (Blue Metal) | Gretsch 13" Mark Schulman snare | Zildjian A Custom cymbals | DW hardware | Jobeky L/V Real feel cymbals | Jobeky triggers | ATV aD5 module

Omhoog