Meer uit mijn drumstel halen (hayman dd03)

Gestart door gitaar en drum, okt 06, 2013, 15:35

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

gitaar en drum

Hoi allemaal,

Net weer lekker gedrumd, nouja lekker?
Ik begin me nu toch echt te ergeren aan mijn drumstel, want het werkt niet (zoals ik vind dat het moet werken).

Voorbeelden:

De toms klinken heel zacht terwijl de bas en bekkens  weer superhard klinkt.

Mijn toms en bekken reageren de ene keer super en de andere keer niet of heel zacht. Dit komt omdat ik precies op een bepaald gedeelte van de toms of bekkens moet slaan om er een "goed" geluid uit te halen.

Ik vind het geluid wat er uit mijn versterker komt (geluid uit de koptelefoon is wel beter) niet zo heel mooi klinken, ik heb er al een mengpaneel tussen en ik heb een goed pa-systeem (ook al zeg ik het zelf) namelijk de: Lucas Nano 300.

Kan ik hier nog wat aan doen of zijn dit nou gewoon de kenmerken van een beginners elektrisch drumstel? En zal ik dus moeten gaan sparen voor een beter elektrisch drumstel.

Mocht ik dan toch een nieuw drumstel (moeten) aanschaffen, kan ik misschien gelijk een compact drumstel nemen. Door mijn passie voor muziek heb ik te weinig ruimte gekregen. Zou dan een Roland HD-3 V-Drum wat zijn? Of zeggen jullie, je gaat er niet veel op vooruit? Of de Roland TD-4KP V-Drums Portable?

Alvast heel erg bedankt!!!

Greetz,

Gitaar en drum
Geobsedeerd door muziek, grote fan van Nino en Queen. Voor de rest gewoon wat hitjes hier en daar haha...

Otje



Kan ik hier nog wat aan doen of zijn dit nou gewoon de kenmerken van een beginners elektrisch drumstel? En zal ik dus moeten gaan sparen voor een beter elektrisch drumstel.



De vraag stellen is h'm beantwoorden. Doen dus! Bijna al het andere is beter dan een Hayman.

gitaar en drum


De vraag stellen is h'm beantwoorden. Doen dus! Bijna al het andere is beter dan een Hayman.


Haha oke, bedankt voor je antwoord. Dat word dus weef ff sparen, maarja je moet er wat voor over hebben he  :P

Maar is een van die Roland's die ik voorstelde een goed drumstel om op verder te gaan of zal ik hier ook snel weer op zijn uitgekeken?
Geobsedeerd door muziek, grote fan van Nino en Queen. Voor de rest gewoon wat hitjes hier en daar haha...

Robert-Jan

Ik sluit dit topic anders hebben we er straks twee over hetzelfde onderwerp..
Laten we hier mee doorgaan in het ' welke set moet ik kopen ' topic.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Omhoog