Bestaande E-kit uit- en ombouwen

Gestart door Cordini, jun 23, 2013, 14:35

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Cordini

Hoi,

Een aantal maanden geleden heb ik een Medelli DD-505 gekregen en ben ik weer fanatiek begonnen met drummen. Ik merk echter zo langzamerhand wel de beperkingen van die kit(al moet je een gegeven paard natuurlijk niet in de bek kijken:)). De beperking merk ik in mijn huidige spel voornamelijk bij de snare-drum, sowieso voelen de rubberen pads echt lang zo lekker niet als gewone vellen.

Budget voor een compleet nieuwe kit is er niet, en waar ik nu vooral naar neig is om in ieder geval de snare-drum te vervangen voor een akoestische die ik dan vervolgens ombouw met een mesh head en dual trigger van 682drums(Ik lees daar eigenlijk alleen maar positieve recensies over).

In de toekomst wil ik de kit dan eigenlijk vervangen naar een idee als dit: http://www.drum-forum.nl/index.php/topic,1822.0.html.

Mijn concrete vraag is eigenlijk bij welke module ik moet beginnen. Ik lees op veel plekken dat de sounds van de Roland modules niet top zijn, en sound uit een module hoeven eigenlijk uberhaupt niet van mij. Via MIDI naar mij laptop is eigenlijk ook prima en wellicht zelfs beter.

Is bijvoorbeeld de Alesis Trigger I/O iets? Met 10 ingangen heeft dat ook een aardige uitbreidbaarheid voor de toekomst én is een stuk goedkoper dan de Roland TD-Modules. Wel heb ik een aantal vragen waar ik niet direct antwoord op kan vinden. In hoeverre ben ik dan gebonden aan bv. Alesis hardware? En kan ik op zo'n I/O trigger wel zelf bijvoorbeeld de gevoeligheid instellen of gaat dat dan softwarematig? En zijn er (betere) alternatieven? En zit ik met m'n plan sowieso een beetje in de goede richting?

Hoor graag!

Omhoog