Iets opgenomen? Post het hier!

Gestart door Paul, sep 15, 2011, 18:10

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Hans

Dik hoor Machiel. Zelfs op mijn i padje klinkt het al prima.

Animal baars

Super vet Machiel!

dunDaan

Lekkah hoah Machiel. Goed gemixt ook.
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Machiel

Fijn toch? Deze of volgende maand komt de rest uit. GeertSamuel heeft t opgenomen en gemixt. Props!
Neem mij vooral niet te serieus.

Technobeat


Goed gedrumd Machiel , ook fijn dat de lyrics er bij staan want als niet gruntkenner weet ik nooit wat er precies gezongen wordt .   
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Animal baars


Een hele vooruitgang, dat klinkt al heel wat natuurlijker en homogeen :Y .
Nou nog iets aan de hi-hat doen, wat mij betreft. Bij het gesloten bespelen van de hi-hat, klinkt (hij als) een vreemde, door mij als irritant ervaren, tik geluid, waar geen hi-hat sound meer uit waar te nemen is. Heb je daar een laag-af filter (=EQ) opgezet en heb je deze wellicht behoorlijk hoog staan? Laag-af bij 100 Hz is over het algemeen voldoende 'hoog' genoeg.
Heb je geen laag-af filter aangezet, dan moet je eens zoeken in het frequentiegebied tussen de 3-4 kHz.
Door in dit frequentiegebied bij de hi-hat wat weg te filteren zou de 'tik' ook al wat minder prominent aanwezig zijn.
Wederom succes.


Ik ben er weer mee aan de gang gegaan :) Nu heb ik een heel aantal van de stock plugins van Cubase vervangen door Waves plugins. Met name SSL G-channel strips voor de eq's. Dat laat alles al een stuk dieper klinken. Waar ik nu nog wel een paar momenten aan ga moeten besteden is de zang. Dat is allemaal behoorlijk schel en koud voor mijn idee.

Is wat ik heb geprobeerd op de overheads nu beter? Ik heb bij zowel de snares als de overheads de tik er wat uit proberen te filteren :)

Het nummer is hier weer te luisteren:
https://www.dropbox.com/s/n0hksw11046li9y/R%26G%20Openlucht_waves.wav

Hammar

Hoe komen jullie aan al die kennis over hoe of wat te mixen, eq'en laat staan masteren.
Ik doe maar wat.....

animal

#957
jan 11, 2014, 13:54 Last Edit: jan 11, 2014, 15:32 by animal
@Animal Baars
De 'tik'/stick sound op het hi-hat is naar mijn smaak/vind ik nog steeds te prominent aanwezig, maar ik hoor nu wel meer hi-hat sound erbij. Wat mij betreft een vooruitgang dus  :Y .
De drums vind ik, zoals ik eerder al aangaf, nog wel te hard t.o.v. de zang. Ik zou de drums in z'n geheel wat zachter mixen dus.
Bijzonder is wel dat je schrijft dat je de zang te schel/koud vind klinken, ik vind het eerder iets aan de doffe/te warme kant. Ik mis juist een beetje 'air' (=frequentie tussen 12-14 kHz ) in de zang.
Ik adviseer je bovengenoemd frequentiegebied een beetje te boosten en daarbij een kleine Q-factor (kleiner dan 1) - grote bandbreedte- te gebruiken.

@Hammar
Het antwoord op die vraag luidt wat mij betreft:"(in)Lezen, proberen, veel luisteren, (af- en be-)kijken en (praktijk) cursus volgen."

Animal baars

#958
jan 11, 2014, 19:09 Last Edit: jan 11, 2014, 19:12 by Animal baars
Ga ik wat mee spelen! Nu ik het nog een keer luister, is de zang inderdaad niet schel... Zal wel door het tijdstip komen  :F

@Hammar, ik ben vooral aan het uitproberen.. Maar heb een stukje praktijk opgedaan met een goede vriend van mij die geluidstech is. Binnenkort ga ik met hem de diepte in over microfoonplaatsing, dat scheelt ruim de helft van het werk bij het nabewerken.. De aanwezigheid van de tik in de hihat komt in mijn opname voornamelijk door slecht geplaatste snare-mics..
En, als je meer wilt weten over mixen, en verschillende trucs om dingen te bewerken, is Pensado's Place op youtube een goeie plek voor duidelijke brokjes informatie.

Tom_Heijnen

Hier een opname van mij tijdens een show met Up the Irons (Iron Maiden tribute) in de Tavenu, Waalwijk.

Phantom of the Opera. Alleen drums en een beetje monitor ;-)

http://youtu.be/Qa42QjNJmeo

Hammar


Hier een opname van mij tijdens een show met Up the Irons (Iron Maiden tribute) in de Tavenu, Waalwijk.

Phantom of the Opera. Alleen drums en een beetje monitor ;-)

http://youtu.be/Qa42QjNJmeo
nice!

dunDaan

Zeker nice!!
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Joris


Goed gedrumd Machiel , ook fijn dat de lyrics er bij staan want als niet gruntkenner weet ik nooit wat er precies gezongen wordt .


Alsof een gruntkenner wel alles verstaat  :P

Technobeat


Lekkere uitgebreide set Tom en tof drumwerk :Y , het lijkt ( misschien vertekend beeld door camera ) of de crash bekkens links van je redelijk hoog hangen en dat je steeds flink moet reiken om er bij te kunnen .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Tom_Heijnen

Crashes links hangen vrij hoog, heeft te maken met het feit dat ik dat gewend ben, maar ook dat de roto-toms daar hangen en ik m'n hi-hat vrij hoog heb staan.

Camerabeeld vertekent wel wat. Set is overigens alweer uitgebreid met een 13" tom :-). China rechtsonder kun je niet echt zien.

In m'n spel, maar ook in mijn setup probeer ik Nicko McBrain te benaderen. Mijn ride hangt namelijk ook op de Nicko manier. Dat is pas hoog hangen ;-)

Tom_Heijnen

En dank voor de complimenten :-)

Technobeat


En dank voor de complimenten :-)



You're welcome , dat van de ride viel mij ook al  op , lijkt bijna verticaal te hangen .
Als je eenmaal gewent bent aan deze opstelling is het goed te doen lijkt me .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

harmen 18

Zomaar is geprobeerd wat te prutsen met stereo usb opname functie in mijn ls9.
Ideaal is het nog niet, maar het werkt.




dunDaan

Je bent niet echt het type "hardhitter", wel ??  :+
Heel beheerst, en het groove-t goed.  :Y
Heb je trouwens nooit last van je polsen?? Zoals ik het zie speel je met je polsen heel gedraaid (je duim wijst bijna omhoog) wat me heel onnatuurlijk lijkt.
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

harmen 18

Totaal niet inderdaad. Ik zie het nut er niet van in.

Dank je wel.

Dat van die polsen viel mij ook op in dit filmpje. eigenlijk nooit eerder gezien. Maar ik heb nergens last van.

jamsmurf

Mooi gespeeld! Maaruh, wat is een LS9? :?

drumlarsos

Is gewoon de French grip toch ?? Niks mis mee...
Speel je je rudiments / klassieke etudes / snarestukjes ook zo ?

Ik vind het er juist natuurlijker uit zien(/voelen) als alle andere manieren ( eeuwige discussie... ), al ben ik met etude's en rudiments op de snare meer geneigd om de duimen naar binnen te laten wijzen, en dan is het natuurlijk erg logisch als je bv. naar je ride gaat, je ook je duim meeneemt, en hij dan van binnen naar boven gaat wijzen.

Of sla ik volledig de plank mis, en is dit niet wat jij bedoelt ?
Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen!

drumlarsos


Totaal niet inderdaad. Ik zie het nut er niet van in.


Prima gespeeld inderdaad, maar ik mis wel aardig wat overtuiging, wat absoluut niet betekend dat je harder moet gaan spelen... ;)
Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen!

djska

Raak de snaredrum meer in het midden voor de backbeat, klinkt veel voller

harmen 18

Een ls9 is een digitale mengtafel van yamaha, hier zit ook een opname functie op.

Rudiments etc. Speel ik over het algemeen wat meer met mijn duimen opzij. Dat voelt voor mij dan weer natuurlijker denk ik.

Ik vind mijn snares in het midden nooit zo lekker klinken als ietsje meer aan de rand met hier en daar een rimshot eigenlijk.

Omhoog