Iets opgenomen? Post het hier!

Gestart door Paul, sep 15, 2011, 18:10

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

drums97

Nice, lekkere groove  :Y
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

Machiel

#876
okt 28, 2013, 21:59 Last Edit: okt 29, 2013, 09:37 by Machiel

De zanger begon een paar maten te vroeg maar alsnog is 't een leuk stukje.


Edit: FIXED link [img] werkt niet met een youtube filmpje 8)7
Neem mij vooral niet te serieus.

Jake

Eerste demo/EP van mijn jazzgroep is af :).

Alhier te beluisteren: http://jazzlight.bandcamp.com/

Voor wie interesse heeft: daar kan je 'm (digitaal) kopen, een fysiek EP'tje is te bestellen via www.jazzlight.be!

Nijlpaard

Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Paul


Eerste demo/EP van mijn jazzgroep is af :).

Alhier te beluisteren: http://jazzlight.bandcamp.com/

Voor wie interesse heeft: daar kan je 'm (digitaal) kopen, een fysiek EP'tje is te bestellen via www.jazzlight.be!

Tof man, dat swingt! Swing, walking bass en een leuke piano en dan ben ik al verkocht ;)
Fijne stem en leuke teksten ook van de zangeres.

Waar heb je dit opgenomen/gemixed?
Puntje van kritiek: ik vind je bassdrum best overheersend 'boemen' in de mix, zeker in vergelijking met snare/toms.

djska

Geinspireerd door de demo van Jake en dit nummertje zonder drums van Caro Emerald:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/23609161/CE-meegespeeld.mp3

Beetje flauw dat als je zoiets op SoundCloud zet je al snel een copyright warning krijgt en het verwijderd wordt.
Tis een beetje rommelig, maar het was ook maar een opname experimentje: opgenomen op Nexus 7 Tablet met appje USB AudioRecorder Pro via Presonus AudioBox USB.

djska


Tof man, dat swingt! Swing, walking bass en een leuke piano en dan ben ik al verkocht ;)
Fijne stem en leuke teksten ook van de zangeres.

Waar heb je dit opgenomen/gemixed?
Puntje van kritiek: ik vind je bassdrum best overheersend 'boemen' in de mix, zeker in vergelijking met snare/toms.

Ik ben het daar wel mee eens, zeker voorstandig van een open bassdrum geluid, maar dit is iets te, en je hoort hem iets te veel als een toon terug en dan wringt het een beetje met akkoorden en bas, in ieder geval in de eerste track valt dat wat op.
Verder vind ik de open hihat in 'Don't Mean A Thing' iets te enthousiast (te hard en iets te open) en dan zit je de zangeres een beetje in de weg.
Lekker ridebekken!

animal


Eerste demo/EP van mijn jazzgroep is af :).

Alhier te beluisteren: http://jazzlight.bandcamp.com/

Voor wie interesse heeft: daar kan je 'm (digitaal) kopen, een fysiek EP'tje is te bestellen via www.jazzlight.be!


Gefeliciteerd Jake, een heel mooi resultaat. Alles klinkt heerlijk naturel en eerlijk, precies zoals het deze muziekstijl past.
Bij het beluisteren kreeg ik gewoon het gevoel alsof ik er live bij aanwezig was, als dat jullie opzet was, is dat prima gelukt, petje af  :Y
Ook mooi vind ik dat je aan de opname kunt horen dat jullie het reuze naar je zin hebben (en dan doel ik niet alléén op het lachje aan het einde van het 4de nummer ;) ) .

animal


Geinspireerd door de demo van Jake en dit nummertje zonder drums van Caro Emerald:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/23609161/CE-meegespeeld.mp3

Tis een beetje rommelig, maar het was ook maar een opname experimentje: opgenomen op Nexus 7 Tablet met appje USB AudioRecorder Pro via Presonus AudioBox USB.


Het is eenvoudig opgenomen begrijp ik, dus op de sound wat mij betreft geen commentaar.
Voor wat betreft je spel kwam er bij het beluisteren de volgende gedachte in me op:"De noten worden gespeeld, maar het swingt gewoon niet."
Sorry.

djska


Het is eenvoudig opgenomen begrijp ik, dus op de sound wat mij betreft geen commentaar.
Voor wat betreft je spel kwam er bij het beluisteren de volgende gedachte in me op:"De noten worden gespeeld, maar het swingt gewoon niet."
Sorry.

En waar zit het hem vooral in denk je?

Hammar


Eerste demo/EP van mijn jazzgroep is af :).

Alhier te beluisteren: http://jazzlight.bandcamp.com/

Voor wie interesse heeft: daar kan je 'm (digitaal) kopen, een fysiek EP'tje is te bestellen via www.jazzlight.be!


GAAF!!

Hammar

De fragmenten op dropbox zijn heel zacht bij mij, klopt dat??

animal

#887
okt 31, 2013, 15:05 Last Edit: nov 06, 2013, 12:24 by animal

En waar zit het hem vooral in denk je?


Waar het hem 'vooral' in zit kan ik op afstand niet beoordelen. Het kan een gebrek aan oefening zijn, maar even zo goed kan het gewoon 'je ding' niet zijn. Een andere oorzaak kan zijn dat je je te veel laat afleiden door de techniek. Dan doel ik niet op de drumtechniek maar op de opname apparatuur.

Technobeat


Gefeliciteerd Jake, een heel mooi resultaat. Alles klinkt heerlijk naturel en eerlijk, precies zoals het deze muziekstijl past.
Bij het beluisteren kreeg ik gewoon het gevoel alsof ik er live bij aanwezig was, als dat jullie opzet was, is dat prima gelukt, petje af  :Y



Bij deze lovende woorden sluit ik mij helemaal aan , chapeau !
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Nijlpaard




Bij deze lovende woorden sluit ik mij helemaal aan , chapeau !


+1

Swingt de pan uit :D
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

drumlarsos


En waar zit het hem vooral in denk je?


In de Swing ;)... It aint mean a thing if it aint got that swing.Das dus een gevoel, niks technisch of iets anders waar je het onder zou kunnen plaatsen waarschijnlijk...

Wat mij goed heeft geholpen, gewoon 15 min. ELKE dag op één temp. swing spelen en de triolen met de snare opvullen, in principe krijg je dan RllRlrRllRlr + hihat en 4 on the floor. Waarbij je ook heel erg moet focussen de kwarten(accent).
Niet gaan denken ''o dit kan ik wel, ik ga wat compen met m'n bass en/of snare'' :P, hier zul je echt veel profijt van gaan krijgen....
Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen!

Robert-Jan

 *)
Ik denk dat je je swing feel vrij makkelijk kan verbeteren. Met swingfeel bedoel ik dan het patroon in je rechterhand en je hihat, de algehele feel niet de accenten en toevoegingen her en der.
Dus 'sim sa la bim...sa la bim ..sa la bim '

Bij jou hoor ik het accent op de 1 en 3. SIM sa la ..BIM sa la BIM!
Dat komt ook omdat je de basdrum sterk speelt op de 1  en 3

Maar swingt eigenlijk alleen met het accent op 2 en 4
sim SA la bim ..SA la bim SA.. Daar zit het..de hihat is de baas van je voeten en je rechterhand is leidend qua feel.

Probeer het eens heel simpel te houden met dit liedje en luister vooral naar de gitaar, naar de 2 en 4 ;)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

NathanR

#892
nov 01, 2013, 08:12 Last Edit: nov 01, 2013, 08:40 by NathanReinds
De EP van mijn bandje staat ook sinds gisteravond online, hele andere koek dan hierboven.. dat wel.  :+  :)
We hebben de hele EP zelf geproduceerd.

http://thepressandthepresident.bandcamp.com/

Ben benieuwd.
PS. onze single is het laatste nummer 'Democracy'.

Paul


En waar zit het hem vooral in denk je?

Ik sluit me aan bij Lars en R-J wat betreft je swing.

Eén van de belangrijkste dingen die ik van mijn leraar heb geleerd is dat in swing je rechterhand leidt (de swing) en wat er ook gebeurt, die swing moet doorgaan. Subtiel invullen doe je met je snare en bassdrum. Die rechterhand, dát is je kenmerk.
Dat, en dat er in jazz niet standaard - sterker nog, maar zelden - een bassdrum op de 1 (en 3) zit, vergde een omslag van denken voor mij als pop/rock drummer.

Robert-Jan

Het is niet zo dat de bas zelden op de 1 zit,sterker nog bij een walking bas spelen we vaak op alle tellen.
Alleen gaat dat met ' featheren' ..maar dat is een volgende stap.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Machiel

@Nathan: Pijnlijke mix man. Naar mijn idee mag de EQ nog wel wat bijgeschaaft worden boven de 10K.
Wel tof dat je een EP uit man! Het is altijd leuk om je muziek vast te leggen ;)
Neem mij vooral niet te serieus.

Jake

Bedankt allemaal! Maakt me blij dat jullie onze muziek appreciëren! Om op een paar dingen te antwoorden


Tof man, dat swingt! Swing, walking bass en een leuke piano en dan ben ik al verkocht ;)
Fijne stem en leuke teksten ook van de zangeres.

Waar heb je dit opgenomen/gemixed?
Puntje van kritiek: ik vind je bassdrum best overheersend 'boemen' in de mix, zeker in vergelijking met snare/toms.


Bedankt! Opgenomen & gemixt in de Sputnikstudio: http://www.sputnikstudio.be/ :) Super toffe plek.

De basdrum klonk niet helemaal hoe ik het wilde in die ruimte, maar goed. Ik vond 'm zelf ook wat te veel van het goede soms, maar het hangt vooral af van de boxen waar je hem door hoort. Soms zit 'ie nét goed, soms er wat bovenop...


Ik ben het daar wel mee eens, zeker voorstandig van een open bassdrum geluid, maar dit is iets te, en je hoort hem iets te veel als een toon terug en dan wringt het een beetje met akkoorden en bas, in ieder geval in de eerste track valt dat wat op.
Verder vind ik de open hihat in 'Don't Mean A Thing' iets te enthousiast (te hard en iets te open) en dan zit je de zangeres een beetje in de weg.
Lekker ridebekken!


Hey! Over "It Don't Mean a Thing": het was eigenlijk helemaal niet de bedoeling om die te spelen of op te nemen. Die zijn we gewoon beginnen spelen omdat we iets anders wilden spelen dan de geplande nummers. Maar de microfoons stonden nog op, en dat was eigenlijk een super toffe opname (ondanks de fouten) dus vandaar staat 'ie er mee op :).


Gefeliciteerd Jake, een heel mooi resultaat. Alles klinkt heerlijk naturel en eerlijk, precies zoals het deze muziekstijl past.
Bij het beluisteren kreeg ik gewoon het gevoel alsof ik er live bij aanwezig was, als dat jullie opzet was, is dat prima gelukt, petje af  :Y
Ook mooi vind ik dat je aan de opname kunt horen dat jullie het reuze naar je zin hebben (en dan doel ik niet alléén op het lachje aan het einde van het 4de nummer ;) ) .


Bedankt Animal! Ja, het was echt de bedoeling om alles "live" op te nemen :). Ik ben eigenlijk ook heel tevreden van het naturel van de opname, dat was écht waarvoor we wilden gaan! Voor het full-length album willen we proberen er nog meer naturel in te krijgen (maar eerst wat sparen en oefenen ;)).

Bedankt allemaal!

NathanR


@Nathan: Pijnlijke mix man. Naar mijn idee mag de EQ nog wel wat bijgeschaaft worden boven de 10K.
Wel tof dat je een EP uit man! Het is altijd leuk om je muziek vast te leggen ;)


De mix was in orde maar met het masteren is het allemaal wat minder geworden.
De mix was erg zacht, volumeniveau moest dus omhoog, maar als het te hoog komt gaat het kraken dus moest er weer gelimit en gecompressed worden. (dat is wat ik heb meegekregen)
Ach voor een eerste EP die we compleet zelf hebben gemaakt, ben ik aardig tevreden. Mooi leerproces. :)
(we zijn uiteindelijk allemaal 17 en hebben nog veel te leren. :) )

(Nu wil ik niet zeggen dat je op slechte speakers hebt geluisterd maar het verschil is wel erg groot tussen wat mindere speakers en wat betere)

Bedankt Machiel!

Machiel

Ja, je eerste plaat in eigen beheer uitbrengen is zeer leerzaam! Heb ik bij Paradox Machine ook heel veel van geleerd. En ach, je bent nooit tevreden
Neem mij vooral niet te serieus.

NathanR

Precies!
Met dat laatste heb je helemaal gelijk, het werd ook lastig op het eind om kritiek nog te verdragen voor de gitarist (en producer) haha.. dus dan moet je maar even genoegen nemen met minder en het onthouden voor een volgende EP. :)


Omhoog