zwevende banana Rail + inkorten bassdrum

Gestart door j-ape, jul 18, 2013, 18:28

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

j-ape

Ik heb in december een reserve setje gekocht voor kleine gig's en repetitie, echter beviel deze niet door de sound van de bassdrum (20x18)

Ik heb deze daarom laten inkorten naar 20x14, nieuwe bearing-edges laten geven, en er een banana-rail (zwevend) op laten monteren.

De sound is nu errug mooi, ik houd zowiezo niet van diepe bassdrums, maar zeker een 20" mag naar mijn mening meer toon hebben.

de bananarail wilde ik perse net in de ketel boren, voor het geval ik ervanaf wilde.
We hebben een originele ayotte bracket gebruikt, en hebben de gibrltar bananarail gemonteerd op een stukje trommel ( dat bij het inkorten over was...)

zie hier het eindresultaat;








Nijlpaard

Strak werk :Y
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

NathanR

Inderdaad strak werk!

Ik heb er wel eens aangedacht een tom in te korten, maar hoe gaat dat precies te werk? Vooral die bearing edge er weer in maken lijkt me lastig?


Hammar

Damn! mooi hoor!

tRow

Mooi gedaan!

Waar heb je hem laten inkorten en hoeveel heeft het gekost?

j-ape

2 vrienden van mij hebben me geholpen / de hele operatie uitgevoerd.

Dick Roemermann van Guitarworks heeft mijn banana-rail laten zweven, én een stukje lak getransplanteerd, zodat schade aan de 10" tom ( door de vorige eigenaar...he Bas ;-) )niet meer zichtbaar is.

Pasqual Hoeken heeft de bassdrum ingekort, en de nieuwe bearing-edges gefreest.... prijzen zijn totaal niet relevant, aangezien het hier om vrienden diensten gaat ;-)

@ Nathan, stuur me een Pm-etje, dan kan ik je eventueel in contact brengen wanneer je serieus interesse hebt.

djska


2 vrienden van mij hebben me geholpen / de hele operatie uitgevoerd.

Dick Roemermann van Guitarworks heeft mijn banana-rail laten zweven, én een stukje lak getransplanteerd, zodat schade aan de 10" tom ( door de vorige eigenaar...he Bas ;-) )niet meer zichtbaar is.

Pasqual Hoeken heeft de bassdrum ingekort, en de nieuwe bearing-edges gefreest.... prijzen zijn totaal niet relevant, aangezien het hier om vrienden diensten gaat ;-)

@ Nathan, stuur me een Pm-etje, dan kan ik je eventueel in contact brengen wanneer je serieus interesse hebt.

Is dit nog wel handig qua vervoer? Is het niet handiger de tom aan de bekkenstandaard te hangen?

j-ape

is lastig om een tom aan een flatbase stand te hangen ;-) maar de bassdrum past gewoon in zijn hoes, dus geen probleem met vervoer.

Omhoog