vraag Medelli DD501 vs DD402

Gestart door mariska, jan 03, 2012, 22:22

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

mariska

jan 03, 2012, 22:22 Last Edit: jan 03, 2012, 22:36 by paQ
Hoi,

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.
Vandaag hebben wij een elektrisch drumstel Medeli DD501 besteld in de muziekwinkel. We hadden deze uitgezocht op internet en geprobeerd in de winkel.
We hebben een aanbetaling gedaan en wilde net weggaan (het was ook al sluitingstijd) toen er een andere verkoopster aan kwam lopen. Zij zei ineens dat we niet de DD501 zouden krijgen, maar de DD402. Want de 501 hadden ze pas weer over een half jaar, maar beide waren hetzelfde. De 402 had alleen een beter voetpendaal. Nu hebben we thuis meteen op internet gekeken, maar er zit toch wel degelijk verschil in. (ik vond het ook allemaal wel apart gaan en voel mij een beetje in de zeik genomen :? )
Helaas komen we er niet uit welke nu beter is en of we de bestelling af moeten zeggen (op de bon staat tenslotte wel de DD501).
Ons oog viel toen ons nu ook op de CLX Music Fusion 710 Deze is wel iets boven ons budget, maar lijkt ons beter. Het voetpendaal van de Medelli 501 stuitert namelijk wat en bij de fusion is de gevoeligheid in te stellen.

Heeft iemand misschien ervaring met een van deze drumstellen.

Alvast bedankt.

groeten,
Mariska

NathanR

Als je 1 kit op het oog hebt, en je krijgt opeens van de verkoper een minder goede versie in je handen gedrukt, dan zou ik dat wel afzeggen die bestelling.

paQ

*verplaatst en titel aangepast

Hans

Snelle google leert dat het inderdaad twee verschillende kits zijn ! 501 heeft een kickpad, 402 niet. 501 snare is dual trigger, lijkt op de 402 niet zo te zijn...

Daarnaast is er een juridische kwestie .... Als je niet krijgt wat je bestelt kun je een koop zonder meer nietig verklaren.

Ik zou naar een ander gaan.

mariska

Daar lopen we inderdaad wel over te denken. Ik ga in ieder geval morgen om 9 uur meteen bellen en om uitleg vragen. Op de bon staat notabene wel de dd501 en het is geen stijl hoe het is gegaan.

Maar we twijfelen nu wel over deze drie drumstellen.
In eerste instantie hadden we gekozen voor de Medeli DD501 en niet voor de Medeli DD402, maar de CLXMusic Fusion 710 hadden we toen nog niet gezien (omdat het eigenlijk iets aan de dure kant is voor ons), maar hij lijkt ons misschien toch wel weer beter. Helaas kunnen we over deze niet zo veel vinden.

Stokmans

Ik heb geen ervaring met de genoemde drumstellen, maar als men beweert dat deze pas weer over een half jaar leverbaar is, kijk even verder op internet of bel met drumzaken om dit uit te zoeken. Desnoods kan je je geld terug vragen en deze set ergens anders alsnog kopen.

De verschillen:

DD 402:

  • 4 Drum pads, 3 Cymbal Pads (Crash with choke function), Hi-Hat control pedal and Kick pedal (*DD402D with Kick Trigger).

  • 108 Voices

  • 10 Preset Kits

  • 40 Preset Songs, 1 Demo Song.

  • Display : 3-digit LED

  • Connectors: DC 9V, USB Port, MIDI Out, Output L/Mono, Output R, Aux In, Phones, Trigger Input connector

   

DD 501:

  • 3 Tom Pads, 2 Cymbal Pads, 1 Snare Pad (dual trigger), 1 Hi-Hat, 1Hi-Hat Control Pedal, 1 Kick Trigger

  • 108 Voices

  • 10 Preset Kits, 5 User Kits

  • 40 Preset Songs, 1 User Kit

  • Controls: Power Switch, Start/Sop, Save/Record, Kit/Volume, Voice/Volume, Oattern/Volume, Drum Off, Click, Tempo

  • Connectors: Power Jack, Phones, Output, Mix In, USB Port, Trigger Input Connector



Bron: http://www.medeli.com.hk/products/dd/index.html

Als een verkoper dan nog durft te beweren dat de 402 beter is....

Nlz


Als een verkoper dan nog durft te beweren dat de 402 beter is....

Jawel, voor zijn marge...  :F

Ik zou mijn aanbetaling terughalen en naar en winkel gaan waar ze wel verstand van zaken hebben. Waar woon je ergens? Misschin dat we wat tips kunnn geven qua adresjes.
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

mariska

Bedankt voor jullie reacties.

Wij hadden zelf ook het idee dat de DD501 beter was. Al lijkt de Fusion 710 ons ook wel aantrekkelijk.
Wij wonen in IJsselstein. We waren nu naar Staffhorst in Utrecht geweest. Leek ons wel een goede winkel.
Ik heb ze vanochtend al gebeld om het te annuleren, maar het moet via de mail Ik zou vandaag antwoord krijgen, ben benieuwd.

Mocht iemand een goede winkel weten, dan houd ik mij aanbevolen.

Nijlpaard

Dat hoeft niet via de mail. Hij mag een bevestiging vragen per mail maar als jij telefonisch de koop ontbind op correcte voorwaarden zoals in dit geval dan is de koop ontbonden. Zo simpel is het.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

paQ

Kijk Eens bij Steenbeek Music in Nijkerk als je dat niet te ver vindt 

mariska

Bedankt voor de tip.

Helaas moet ik eerst nog wachten tot ik mijn geld terug heb van Stapphorst, want ze sturen mij van het kastje naar de muur.

paQ

ja joh? Was dat Staffhorst?
Rare actie dit...

mariska

Ja dat hadden wij ook niet verwacht. Gelukkig krijg ik na veel mailtjes en telefoontjes mijn geld terug. Dus daar laten we het maar bij.

We gaan wel naar een andere winkel.
Maar heeft iemand misschien nog ervaring met de CLX fusion 710. Dara ben ik namelijk wel erg benieuwd naar.

Omhoog