Alesis Strike Multipad

Gestart door animal, nov 20, 2018, 11:19

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

animal

nov 20, 2018, 11:19 Last Edit: nov 20, 2018, 11:30 by animal
Alesis heeft een nieuwe multipad uitgebracht, als het 'resultaat' net zo mooi/goed is als het uiterlijk en de specificaties zou dit zo maar een eerstvolgende aankoop kunnen worden. :Y

Over 7,000 Samples and Loops
The Stike MultiPad contains 32GB of storage with over 6GB of content, including loops, drums, and percussion, plus melodic instruments for any style.

9 Pads with RGB Lights
You can customize the color feedback for each of the 9-pads. The lights help you see even in dark settings and help keep you on track.

Load Samples via USB Drive
Using the USB drive, you can easily import WAV files and backup your kits to the Strike MultiPad.

Features:

  9 Velocity-Sensitive Pads with Customizable RGB Lights
  32GB of Internal Storage with Over 6GB of Included Samples and Loops
  Built-in Sampler to Capture the Perfect Sound from Your Phone, Mic, or Computer
  Built-in Loop Recorder to Create Custom Loops in Real Time
  2 Channel USB Audio Interface Makes it Fast and Easy to Connect to Your Computer
  Connect a USB Drive to Quickly Load Your Own WAV Files
  5 Onboard Effects Processors (3 Kit FX, 1 Master FX, 1 Comp/EQ)
  Separate Main, Aux, and Headphone Outputs
  3 Trigger Inputs and Two Dual Footswitch Inputs
  "A-LINK" - Two Fully Assignable Infinite Rotary Encoders
  Power Adapter, Quickstart Guide, and Software Download Card Included


DSP Yes
Faders 0
Preset Types 30
Number of Instruments 8000+
Built-in Rhythms 300+ Loops
MIDI I/O Yes
USB Yes
Audio Input Types 1-1/4" Stereo Inputs, USB Audio Interface
Inputs-Line 1 x 1/4" Mono Trigger Input, 2 x 1/4" Stereo Trigger Inputs, 1 x Hi-Hat Input, 2 x Stereo Foot Switch Inputs, 1 x USB Audio Interface
Outputs-Main 1-1/4" Stereo Outs
Outputs-Direct 1-1/4" Stereo Aux Outs
Outputs-Other 1-1/4" Headphone Out, 1-1/8" Headphone Out
Effects Yes
Metronome Yes
Sampling Yes
Recording Capability Yes
Audio Playback Yes
Internal Storage Capacity 32GB
Software Ableton Live Lite, Pro Tools First
Power Supply Type 9V
Weight 8.49 lbs
Dimensions 13.80" x 3.48" x 14.16"
Series Strike
Model MultiPad








Nijlpaard

Dat ziet er wel zwaar cool uit
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

kaboemba

Nice, enige wat ik niet snap en dat doen ze bijna allemaal, is dat je de knoppen en het scherm onder de pads maakt.
Dat maakt het risico op raken tijdens het spel wel groter dan er naast of er boven.

Nijlpaard

Bij de Roland spd-sx was dit ook zo maar daar heb ik nooit last van gehad. Vind dit wel een logische plek eigenlijk
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

animal

Daar was ik bij de SPD-SX inderdaad ook bang voor, tot op heden is het me nog gelukt de knoppen/display niet te raken, maar het blijft een kwetsbaar punt natuurlijk.
Iets 'wegklapbaars' zou mooi zijn.

drfill

ziet er cool uit .. wel vreemd dat Alesis hem zelf (nog) niet on line heeft staan
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Technobeat


Ook op JoeTjoep nog niets over te vinden , even een paar dagen wachten nog ........
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Robert-Jan

Panic button...altijd +1
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Paul

Panic button...altijd +1
Is dat een beetje als de Saab "Extra" knop..? (niemand weet wat het doet, maar het zit er?)

Robert-Jan

Geen idee..ik heb 'm niet.. :(
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

musiqman

#10
nov 21, 2018, 09:03 Last Edit: nov 21, 2018, 09:18 by musiqman
Hij was perongeluk door guitar centre en sam ash online gezet voor black friday, maar er ook net zo snel weer af gehaald.





Alesis ontkende tot nu toe de "geruchten" maar dit is m natuurlijk gewoon en iemand op de Ableton group bstelde hem toen de link werkte en krijgt hem als t goed is morgen in huis.


Ik verwacht een launch op de Namm in januari.


animal

Goed speurwerk  :Y .

"Hij komt, hij komt, die goede ..........". *O*

Nijlpaard

Mooi spul idd maar heb zelf uiteindelijk de SPD-SX ook weer verkocht omdat het voor mij toch te veel gepruts was en er te veel mogelijkheden op zaten. Uiteindelijk gebruikte ik alleen de percussiegeluiden. Koebel, chimes etc. en daarvoor is het toch wat te veel geld.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

animal

Na 3 à 4 jaar bijna niets met de SPD-SX te hebben gedaan, ben ik nu alweer 2 jaar 'veelgebruiker' . Ik gebruik de SPD-SX voor het afspelen van backingtrack's (blazers- en percussiebestanden), heb hier reuze schik mee.

Robert-Jan

Scheelt 'maar' 100,- met de spd sx..hmm.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

kaboemba

Heb de spd-sx ook gehad en later nog een keer gekocht, beide keren te veel gedoe.
Laatste was ook technisch niet meer okee, schijnt toch regelmatig voor te komen bij die Roland SPD pads.
Met name brom en uitval.

Ik verwacht dat die alesis nog wel wat in prijs gaat dalen, zo rond de 400 euro.

musiqman

600 euro of meer naar 400? Niet binnen twee jaar hoor.


Maar als alles werkt zoals aangekondigd, is ook 600 een geduchte concurent voor de andere multipads op de markt.

Ik heb alleen van problemen bij de SX gelezen waneer deze door de eigenaar geupgrade is naar een groter geheugen.

Met name door de komst van de https://www.spd-sx-editor.com/ is werken met een sx een aangename bezigheid.

kaboemba

Dan heb je niet de dingen gelezen die ik zag, meerdere op marktplaats langs gekomen met problemen.

drfill

ok, de scoop is dus echt..   https://www.strikemultipad.com/
zo'n software editor (van roland spd sx) is wel heel cool ..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

animal

Mooi hoor, hier een batterij aan tutorial video's https://www.strikemultipad.com/index.html#videos

Hammar

Ik vind de montage, kogelgewricht aan de onderkant, toch wel een dingetje.....

musiqman


animal

Het wordt steeds leuker  :Y .


Jazz

Ik vind t geweldig om te zien/horen maar maak je daar tijdens t spelen echt gebruik van.
Is t niet meer iets voor de percussionist ?  Er zitten weet ik hoeveel mogelijkheden op maar wordt dan ook van t meeste gebruik gemaakt. Of is t iets wat je thuis gebruikt ?
There is no music without jazz

Omhoog