Pedaal bas

Gestart door Jazz, aug 06, 2015, 21:45

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Jazz

Ik wil mijn baspedaal ietwat zwaarder laten lopen.
Het zwabbert wat en is te licht. Nu heb ik al wat aan de radartjes zitten draaien maar dat maakt t er niet beter op. Moet ik misschien n schakel uit de ketting halen ?
There is no music without jazz

Technobeat

Welk merk - type ?  ( foto ) .       
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Jazz

Ach verdraaid, nog vergeten
DW 2000
There is no music without jazz

Harre

Met een schakel uit de ketting halen gaat een pedaal niet zwaarder spelen, je maakt alleen de beweging die je naar beneden maakt korter en buiten dat is het maar de vraag of je dat fatsoenlijk voor elkaar kunt krijgen zodat hij uiteindelijk ook weer netjes een deugdelijk past. Een pedaal voor je gevoel zwaarder laten spelen doen je door de veer in te korten, dus dat die strakker komt te staan. Staat die al op z'n strakst, dan kun je met wat kunst en vliegwerk de veer wat inkorten en hem dan nog strakker zetten maar dan moet je wel wat handig zijn anders wordt het niks én het proces is onomkeerbaar. Je zou eventueel eens naar een veer kunnen kijken die van zichzelf al korter is en die dan monteren, maar of er veel verschil qua lengte in die veren zit durf ik niet met zekerheid te zeggen.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Jazz

Oke Harre, dank je wel
There is no music without jazz

Hoefnix

Bij de betere pedalen kan je ook strakkere veren kopen. Heb ik ooit eens gedaan voor een iron cobra. Die veren kostten me destijds een paar euro.

Jazz

Kan ik voor de DW2000 ook strakkere veren kopen?
There is no music without jazz

Harre

Een veer is een veer en daar is niks speciaals aan, alleen gaat het om de lengte. Je zou dus in principe elk merk kunnen monteren.

Online bij Bax verkrijgbaar bijvoorbeeld:
http://www.bax-shop.nl/bass-drum-pedaal-onderdelen

Mocht er een drumshop bij je in de buurt zijn, dan zou ik daar even langs wandelen met het pedaal. Het zou zomaar kunnen dat die veren hebben liggen en dat je het probleem direct op kunt lossen en mochten ze die moeten bestellen... dan is de kans het grootst dat je direct de goede hebt in plaats van het online te gokken. Als ze helemáál service gericht zijn, dan zouden ze zelfs van een eigen pedaal de veer af kunnen halen om jou daar mee te helpen en dan voor zichzelf een nieuwe veer bestellen. Maar goed, dat is natuurlijk afhankelijk van de winkelier en zijn instelling.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Jazz

#8
aug 07, 2015, 15:10 Last Edit: aug 07, 2015, 16:19 by Jazz
Oke, ik zal eens n poging gaan wagen
Thanks

Ik ben langs geweest en inderdaad als t nodig was zou er zo n andere veer op gezet worden.
Maar het lag aan wat anders. Ik wist niet hoe op de juiste manier de veer meer te spannen. Nu wel !

Dank je wel voor jullie reakties
There is no music without jazz

Harre

Gaaf dat je er langs bent geweest en... nog gaver dat je weer wat wijzer geworden bent. Zo zie je maar: al doende leert men  :Y
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Omhoog