Magnatrack Drum Triggers

Gestart door animal, jun 23, 2015, 17:57

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

animal

jun 23, 2015, 17:57 Last Edit: jun 23, 2015, 17:59 by animal
Fundraising onlangs gestart op Kickstarter.

Nieuwe drumtrigger.

En op Youtube.

Technobeat


Hoe makkelijk wil je het hebben :)  , '' plak '' en play 8)  .


Ben benieuwd naar de prijs van deze magnetische triggers .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

animal

Als je het project ondersteunt met minimaal 25 dollar, ontvang je er één, bij € 50,- twee etc.etc. ..... dus.

Nijlpaard

#3
jun 24, 2015, 10:53 Last Edit: jun 24, 2015, 10:58 by Nijlpaard
Citaat
Risks and challenges
Our confidence in Magnatrack's current design is unwavering. The challenge is teaming up with the right partners. The number of options for manufacturing are endless. While the price point is a concern, the quality and exact replication is paramount. Magnatrack drum triggers were designed to be an investment a drummer makes in himself and his ability to capture his unique style. We will not settle for anything less than solid, careful production of our triggers.
Ga er dus van uit dat het een trigger wordt voor professionele applicaties. Niet zozeer een goedkope optie voor electro drum bouwers

Verder vraag ik me af of het niet gewoon een gimmick is aangezien er niet zo veel verandert ten opzichte van bijvoorbeeld een rim trigger van elk ander merk. (Positional sensing, anyone ?)
Voor de cymbals zie ik nog wel mogelijkheden. Daar zijn op dit moment weinig (goedkope) mogelijkheden voor. Kan je eindelijk op een simpele manier je Gen16's van midi voorzien...
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

animal

Voor de cymbals zie ik nog wel mogelijkheden. Daar zijn op dit moment weinig (goedkope) mogelijkheden voor. Kan je eindelijk op een simpele manier je Gen16's van midi voorzien...

Aan die combinatie zat ik ook al te denken, maar ja, eerst maar eens zien of ze echt op de markt komen.
Verder valt het mij op dat ze in de filmpjes veelal gebruik maken van de enkellaags (goedkope) meshheads, ik ben er nog niet zo zeker van dat dat toeval is.

Robert-Jan

Ik vind het idee heel leuk alleen de marketing is dan weer een beetje amerikaans.
Het vergelijk met de microfoon in de studio is natuurlijk nonsens..

'Essentially, a drum trigger is a microphone. You would never set up a Neumann U87 just to turn around and cover it with foam. Logically, a better-designed drum trigger would be on the head itself; not located nearby'
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Paul

'Essentially, a drum trigger is a microphone. You would never set up a Neumann U87 just to turn around and cover it with foam. Logically, a better-designed drum trigger would be on the head itself; not located nearby'
Haha, die logica - of in ieder geval de formulering ervan - slaat als een tang op een varken (of, nouja, jullie kennen de uitdrukking wel).

Nijlpaard

Ga eens proberen of ik een el-cheapo versie kan maken voor mijn gedempte cymbals. Gewoon een setje piezo's in plastic doppen met een magneet en een beetje hot-glue. Eventueel nog wat vilt ter bescherming van de cymbals.

Zou best leuk zijn om een paar click-on triggers te hebben :)
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Technobeat


Lijkt me best makkelijk zelf te maken .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Robert-Jan

Hmmm de stekker lijkt eruit getrokken op kickstarter..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Technobeat


Dat is wel erg snel :/  , misschien financiële problemen o.i.d. :?  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

animal

Hmmm de stekker lijkt eruit getrokken op kickstarter..
Zonder stekker wordt het sowieso niks .........

Robert-Jan

Waar gaat het heen met de werled als drummers dat gaan zeggen?

;)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

drfill

hm.. en worden die funds dan teruggestort ?
wat is er trouwens 'dual sided' ? dat magneetje aan de andere kant, heeft 'niks' met de trigger te maken, toch..
en kabel moet dan nog door je ketel, vind het helemaal niet 'handiger' ..
 
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Robert-Jan

Zeker..als je je ondervellen erop wil houden is dat nog wel een ding..een standaard jackplug krijg je inderdaad niet zomaar door je luchtgat.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Omhoog