Ludwig Atlas Tom Mount bevestigen.

Gestart door animal, jan 27, 2014, 12:27

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

animal

jan 27, 2014, 12:27 Last Edit: jan 27, 2014, 13:06 by animal
In het "Ganz Geile ..." aankopen topic plaatste ik verheugd het onderstaande (zie tekst in schuinschrift)
Vanmorgen realiseerde ik mij ineens dat ik er waarschijnlijk verstandig aan doe aan de binnenzijde van de ketel te voorzien van een back plate. De keteltjes zijn namelijk zo dun (zie foto) dat ik vrees dat ze bij een flinke mep zouden kunnen scheuren op de 2 punten waar ik de Atlas Mounts bevestig. Om de krachten een beetje te verdelen denk ik aan iets als een back plate.
Nou wil het geval dat ik niet zo handig ben, ik ben daarom op zoek naar een eenvoudige oplossing om een back plate te maken/kopen of op een andere wijze te voorkomen dat de keteltjes scheuren.
Ik doe hierbij een beroep op de inventiviteit en kennis van de forumleden.
Alvast bedankt.



Paul

Een simpel plaatje staal met twee gaten voldoet. Zo zit het in ieder geval bij mijn Tama Superstar (6 mm ketels).
Als de ketels echt heel dun zijn kan je het plaatje breder (vierkant) maken en buigen zodat het in de ketel past. Dat kan door bijvoorbeeld eerst een breed stuk over een pijp heen te buigen en daarna in kleinere stukken te zagen.
1 of 1.5 mm dik is voldoende. Neem wel RVS of soortgelijk, geen aluminium.

Robert-Jan

Bel Piet Klaasen even, die heeft vast wel iets liggen.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

animal

Bedankt voor de snelle response en "Good old" Piet Klaassen is idd het aangewezen adres, dat ik daar zelf niet ben opgekomen  :F .

MAAR, dit draadje kan gesloten worden.
Ik heb namelijk zojuist de Atlas Mounts afbesteld.  8)7
Ik las namelijk op internet dat, als de Atlas Mount niet in de plaats komt van een lug, het ontbreken van een spanschroef er voor zorgt dat het 'binnenwerk' mee rammelt, daar zit ik natuurlijk niet op te wachten.
Mijn excuses voor het veroorzaakte ongemak.

Paul

En dat 'binnenwerk' is er niet uit te halen? Meestal is het alleen het busje waar de spanschroef indraait dat los zit.

Robert-Jan

 *)
Dan zou je even moeten nagaan of de mount die op de signet zit los te krijgen is..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

animal


*)
Dan zou je even moeten nagaan of de mount die op de signet zit los te krijgen is..


Dat heb ik al overwogen voordat ik de Atlas Mounts bestelde, dit naar aanleiding van jouw korte review over de signet  ;) . Ik kon de TRIOD (?)-mount echter niet los vinden .

Paul

Waarom trouwens specifiek de Atlas mount? Die is toch praktisch hetzelfde (lees: net zo min 'geïsoleerd') als een simpele bracket die met twee gaten in de ketel schroeft?

animal

#8
jan 27, 2014, 18:10 Last Edit: jan 27, 2014, 18:11 by animal
Volgens de verkoop-praat functioneert deze mount wel als suspension mount.
zie http://www.ludwig-drums.com/atlas/accessories_lapam1.php onder tab "suspension en isolation".
Dat was voor mij iig de aanleiding om voor de atlas mount te kiezen.

Paul

Nu ik er eens goed naar kijk: briljant!
Het idee van rim-systemen is tweeledig: voorkomen dat trillingen van de trommel door het ijzerwerk worden doorgegeven (isoleren) en de spanning door het ophangen zo gelijkmatig mogelijk verdelen.
Dat laatste doet de Atlas mount niet, het eerste wel zo te zien!

Fibesman

Ik ben de atlas mounts tegengekomen op een gehuurde Ludwig classic maple. Een was al kapot. Ik zou zoiets nooit op mijn drums zetten en inderdaad al helemaal niet aan een dunne Keller ketel. Wat een misser.

Omhoog