Plakfolie erop of eraf?!

Gestart door NathanR, jan 31, 2014, 08:18

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

NathanR

Ik wil mijn set die ik nu heb gaan verkopen.

Zoals de meeste wel zullen weten heb ik die een jaar of 2/3 terug een nieuwe finish gegeven. Maar nu ik de kit wil gaan verkopen twijfel ik of ik de set weer terug moet brengen naar zijn originele staat of dat ik het plakfolie erop moet houden omdat hij op die manier exclusiever is.



Maar, het plakfolie is niet overal helemaal mooi meer. Bij de lugs is het allemaal wat gaat bobbelen dus echt strak zit het niet meer op de ketel.

Wat zal ik doen?
Onder het plakfolie zit de gewone zwarte wrap.


Hoefnix

Eerst zo te koop zetten, word je hem niet kwijt: dan zonder folie nog een keer te koop zetten :)

NathanR

Toch maar besloten de boel eraf te halen.
Net de ketels even langs gegaan en het ziet er toch echt niet meer goed uit. Hapjes eruit, bollingen/rimpeltjes en op sommige plekken laat het al wat los.


Paul

Test even op een onopvallend stukje of je de folie er nog goed afkrijgt zonder lijmresten. Anders is de wrap ook beschadigd.

NathanR

Heb 1 ketel gedaan nu, blijven wel lijmresten achter.
Dus even uitzoeken hoe ik die er goed af krijg. De rest van de ketels laat ik nog maar even voor wat het is tot ik een manier heb gevonden hoe ik de lijmresten er goed afkrijg.

Lampenolie werkt tot dusver niet, nagellak remover matig..


NathanR

Goed, dit is onbegonnen werk. Krijg het er bij 1 ketel al amper af, laat staan bij 4. (de lijmresten dan..)

Ik heb reserve plakfolie, dus ik ga mijn tom straks opnieuw beplakken en dan verkoop ik hem met plakfolie er op.

paQ

 :F


al geprobeerd met een (i)Föhn?

NathanR

Ja, lukte ook niet.
Evenals wasbenzine, WD40 en alle andere tips die ik overal gelezen heb. :p


paQ

wasbenzine zal de originele wrap alleen maar beschadigen, dus dat is sowieso een slecht plan.

NathanR

Klopt, dat las ik ook al. Heb dat netjes op een plekje geprobeerd waar je het niet zou gaan zien. :)

paQ

Als je het wist, dan ga je het toch niet proberen?  8)7

ook niet op een plekje waar je dat niet kunt zien?
De rest zal er toch ook af moeten.... dus daar ga je het dan uiteindelijk ook zien.


Beetje inhakend op het andere topic om zoiets te doen: zint eer ge begint


drum1964

Je kan eens proberen met cellulose thinner, werkt goed om lijmresten te verwijderen.
Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

Leon


Als je het wist, dan ga je het toch niet proberen?  8)7

ook niet op een plekje waar je dat niet kunt zien?
De rest zal er toch ook af moeten.... dus daar ga je het dan uiteindelijk ook zien.


Beetje inhakend op het andere topic om zoiets te doen: zint eer ge begint


Lijkt me meer dat je zoiets probeert om te kijken of het de wrap in dit geval ook beschadigt. Ik heb m'n tomvellen heel vroeger gewoon met stickerverwijderaar schoongemaakt, YOLO *O*

paQ

Niet als je het al ergens gelezen had...

Rick

Is opnieuw beplakken met folie geen optie dan?

Technobeat


Beplak die ene tom weer met de reserve folie en verkoop de set dan zo , kan de nieuwe eigenaar altijd nog zien wat hij er mee wil doen .:Y
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

NathanR

Dat heb ik ook gedaan Techno. :)

Omhoog