Winter Namm 2014

Gestart door animal, jan 13, 2014, 20:46

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Fibesman

Pardeun RJ :-)

Rick

Ik vind dit een hele interessante die nu op de markt komt.



DW Design series, gewoon North American Maple, HVLT shell, in Taiwan gemaakt. Ietsje dikkere ketels dan de Collectors, maar dan zonder reinforcement rings. Deze waren vorig jaar al op de markt gekomen, maar deze serie wordt nu mooi uitgebreid!

Dit "Frequent Flyer" Shellpack, 20x12, 12x8, 14x12 en 14x5 snare gaat ongeveer 1200 dollar kosten (tussen de 1000 en 1200 euro grofweg in NL). Erg tof! Keuze uit twee finishes, deze White Onyx gewrapte of een Tobacco Burst gelakte.

Robert-Jan

Ja is mooi, alleen dat frequent flyer setje snap ik dan niet zo.
Je hebt normale tom en snare maten, alleen de basdrum is 12" diep..wat scheelt dat nou in sjouwen met een 16" diepe basdrum..?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Machiel

Neem mij vooral niet te serieus.

Robert-Jan

Dus.. :)

Begrijp me goed hoor, ik vind t toffe setjes die design series, alleen is dit een beetje verkoop bla bla ...zoek een koffer of hoes voor die basdrum en weg is je idee.

Lichte hardware is dan wel altijd een goed plan :)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

animal


soort keukenkastje


De greep althans, dat vond ik zelfs  :F

animal


Ja is mooi, alleen dat frequent flyer setje snap ik dan niet zo.
Je hebt normale tom en snare maten, alleen de basdrum is 12" diep..wat scheelt dat nou in sjouwen met een 16" diepe basdrum..?


Ahum, toch heel wat. Het was voor mij de reden om deze te kopen.
De hele meuk past in één basdrum bag (22x18) en is toch nog draagbaar.



Robert-Jan

#157
jan 30, 2014, 18:32 Last Edit: jan 30, 2014, 18:37 by Robert-Jan
Ja maar die toms zijn ook ' frequent flyer' sizes en daarom gaat alles makkelijk in 1 tas
Die dw set is een toren van 36" hoog als je stapelt.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Rick

Oh dat het iets kleinere maten zijn vind ik juist wel lekker, maar daar doe ik t niet voor mocht ik zo'n set kopen. Het is gewoon een mooie set met een goed geluid en met een zeer vriendelijk prijskaartje.

djska

@animal: kun je die toms dan ook makkelijk in de bassdrum kwijt?

Ongetwijfeld bestaat het al, maar naar mijn mening kan de meeste ruimte bespaard worden door tom in floor in bassdrum te passen en zo nodig daar de maten op af te stemmen.

Floortom en bassdrum zou je toch moeten kunnen voorzien van een soort snelspansysteem voor onder- cq voorvel? Ondervel floortom eraf, kleine tom erin, voorvel bassdrum er af floortom erin, wat padding en bassdrumvel er weer op.

Robert-Jan

Ja, dat zijn nesting kits, met als meest bekende de hipgigs van yamaha.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

djska

Nu, dan had Peter Erskine die vraag aan DW voor een vlieggeschikt kitje hier op het forum moeten stellen, hadden we in 1 avond een mooie oplossing voor hem verzonnen. Nu kostte het DW jaren research om met het baanbrekende idee van een 2" minder diepe bassdrum te komen, gosh, gosh, stuitent gewoon.

Nlz

Dat het zo lang duurder was omdat John Good steeds naar de kapper moest.

Serieus, wat zou die man zijn kapper van beroep zijn?  8)7
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Otje

Ja, Pearl kan ook niet achter blijven;  't moest er eens van komen.. !


drum1964

Als je nu nog single zone bekkens/hi hats op de markt brengt, loop je volgens mij hopeloos achter op de concurrentie. -O-
Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

drum1964

Ben toch wel benieuwd...........


Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

Robert-Jan


Ja, Pearl kan ook niet achter blijven;  't moest er eens van komen.. !



Toevallig ook nu alesis met een nieuwe hihat komt..  ;)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Robert-Jan

$199,- voor de samplerack? ..wut?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Otje

#168
jan 30, 2014, 22:16 Last Edit: jan 30, 2014, 22:19 by Otje

$199,- voor de samplerack? ..wut?


(net) Goed voor de concurrentie - lees Roland. Want daar denken ze't monopolie te bezitten als het om digitale muziekinstrumenten gaat, geloof ik. Met als gevolg torenhoge prijzen voor hun producten. En Yamaha doet vrolijk mee! Zei het in iets mindere mate.. .

animal

#169
jan 30, 2014, 22:18 Last Edit: jan 30, 2014, 22:24 by animal

@animal: kun je die toms dan ook makkelijk in de bassdrum kwijt?


Maatvoering technisch gezien zou dat moeten kunnen, maar om steeds heel het bassdrumvel eraf te moeten halen is natuurlijk niet echt praktisch.

animal


$199,- voor de samplerack? ..wut?


Geen geld, het wordt steeds leuker  *O*

Robert-Jan

Alesis had een heel groot aandeel in de edrums met de dm5 module. Zowel yamaha als roland gingen er op en erover en alesis is zich meer gaan richten op de goedkopere produkten. Ja er is een prijsverschil met yamaha en roland, maar met alle respect dat prijsverschil vertaalt zich naar bespeelbaarheid en klank.
Desalniettemin is dit natuurlijk rete intressant, als je met deze module werkelijk een goed werkende set e set kan formeren, dan hebben ze de poppen aan het dansen in de hoofdkantoren in Tokyo.

Maar laten we de specs nog even afwachten voordat we echt gaan juichen, waar hebben we het over met de inputs? Mono triggers of kan er een triple zone cymbal op? Hoe goed werkt de hihat controller met de samples, hoe zit het met de dynamics van de samples..laten we wel wezen, de dm10 module kost €549,- Dat is een fors verschil met deze module..misschien wel te fors om deze sample rack ook echt als drum module in te kunnen zetten.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Hoefnix

#172
jan 30, 2014, 22:55 Last Edit: jan 30, 2014, 23:02 by Hoefnix

Robert-Jan

Maar ..dat is wat anders dan in de filmpjes werd geshowed ;)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Paintpro

Sample pad 299,-....dat is dan wel weer klasse.

Omhoog