Over het algemeen zijn we zeer te spreken over de kwaliteit van de door Drum-Tec geleverde waar en de door hun op Youtube geplaatste filmpjes. :Y
Over het algemeen is men ook te spreken over de (klanten)service, maar ....... (er is altijd een maar ;) ), ik heb vandaag toch een ervaring opgedaan waarvan ik denk dat mijn mede-forummers daar rekenschap van moeten nemen voordat ze (grote) zaken met Drum-Tec gaan doen.
Het gaat hierbij om verzendkosten (en daarbij speelt volume en gewicht een grote rol).
Wat namelijk niet op de website wordt vermeld (ik kon het iig niet vinden) dat je, indien je gebruik maakt van garantie of het herroepingsrecht ZELF 'opdraait' voor de retour verzendkosten, alléén als je in Duitsland woont vergoedt Drum-tec de verzendkosten.
Toch iets om rekening mee te houden als je bijv. een volledige drumkit of zware/veel hardware koopt.
Bei einem Widerruf werden die Rücksendekosten bei Bestellungen aus Deutschland von uns getragen.
Bei Kunden, die nicht aus Deutschland kommen, zahlt der Kunde die Rücksendung.
Viele Grüße, Uwe
Mit freundlichen Grüßen
Uwe Kunz
drum-tec
Lindauer Straße 73
88138 Weißensberg
Het staat er enigszins......
Zur Wahrung der Frist genügt die rechtzeitige Absendung der Ware oder des Rücknahmeverlangens. Das Rückgaberecht kann nur durch Rücksendung der Ware ausgeübt werden, es sei denn, die Ware kann nicht als Paket versandt werden. Nicht paketversandfähige Waren werden bei Ihnen durch ein von uns beauftragtes Transportunternehmen abgeholt. Bitte kontaktieren Sie deshalb vorher unser Service Team. Die 30 Tage Geld-Zurück-Garantie gilt sowohl für Fernabsatzverträge gemäß § 312c BGB, als auch für Artikel, die in einer drum-tec Filiale gekauft wurden. Die Kosten der Rücksendung trägt drum-tec. Wir stellen hierfür so genannte „Free-Way-Gutscheine" (keine Voraussetzung für die Übernahme der Rücksendekosten im Falle einer Rückgabe; bei Rücksendung ohne Free-Way-Gutschein bitten wir von Express- und unfreier Lieferung abzusehen) zur Verfügung. Nicht paketversandfähige Ware wird von einem von uns zu beauftragenden Transportunternehmen abgeholt. Im Rahmen dieses Rückgaberechts (30 Geld-Zurück-Garantie) kann drum-tec leider keine Rücksendekosten von Kunden aus dem Ausland übernehmen.
Maar echt duidelijk is het niet aangegeven.
Anders zou je mogelijk nog bezwaar kunnen maken maar nu hebben ze iets waar ze naar kunnen verwijzen.
Je hebt gelijk, de (nu) dik gedrukte regel heb ik over het hoofd gezien, maar dan staat het in ieder geval wel vermeld :Y .
Dan hoop ik dat je, in geval van een defect, niet altijd, zoals bij Bax-shop wel het geval is, je hele bestelling/drumkit hoeft te retourneren, maar kunt volstaan met het defecte onderdeel, anders wordt dat toch een duur grapje.
Im Rahmen dieses Rückgaberechts (30 Geld-Zurück-Garantie) kann drum-tec leider keine Rücksendekosten von Kunden aus dem Ausland übernehmen.
Dat is toch niet zo gek? Een webwinkel mag kosten rekenen voor de terugzending of de klant hiervoor zelf laten opdraaien. Ze moeten wel de verzendkosten voor de levering (naar rato) vergoeden. Zie de dit artikel van de Consumentenbond (https://www.consumentenbond.nl/online-kopen/internetaankopen-terugsturen#no2) hierover. Overigens geldt dit voor alle webwinkels in de EU, goed om te weten.
Zo blijft er in ieder geval nog een klein risico voor de koper om niet achteloos alles te bestellen en weer terug te sturen.
Voor garantie daarentegen geldt dit volgens mij niet. Je zou het moeten nakijken, maar naar mijn weten valt garantie onder het risico van de verkoper volgens de Europese richtlijn Koop of Afstand. (Leesvoer voor de regenachtige zondag (https://eur-lex.europa.eu/legal-content/NL/TXT/HTML/?uri=CELEX:31999L0044&from=EN)).
Dat is ook niet gek maar als het niet op de site aangegeven zou staan had je mogelijk nog bezwaar aan kunnen tekenen
Voor garantie daarentegen geldt dit volgens mij niet. Je zou het moeten nakijken, maar naar mijn weten valt garantie onder het risico van de verkoper volgens de Europese richtlijn Koop of Afstand. (Leesvoer voor de regenachtige zondag (https://eur-lex.europa.eu/legal-content/NL/TXT/HTML/?uri=CELEX:31999L0044&from=EN)).
Vooralsnog geldt bij Drum-tec dat je ook bij garantiekwesties zelf de verzendkosten naar Drum-tec moet betalen.
Ik heb het ze nu net nogmaals expliciet gevraagd, wordt vervolgd.
Heb zoiets aan de hand gehad bij een bestelling bij Thomann, een snare in dit geval. Gratis verzonden, maar hij beviel niet, toen 25 euro (!!) verzendkosten moeten dokken om 'm retour te sturen.
Heb zoiets aan de hand gehad bij een bestelling bij Thomann, een snare in dit geval. Gratis verzonden, maar hij beviel niet, toen 25 euro (!!) verzendkosten moeten dokken om 'm retour te sturen.
Ook daar, niet zo gek toch? Mits duidelijk vermeld in de voorwaarden zoals Nijlpaard aangeeft.
Transport en logistiek is duur en het idee van "gratis" leveren en retourneren kan ook bijna niet. Voor niets gaat de zon op, en die logistieke kosten moeten ergens worden betaald. Ik vind het een goed idee dat er ook een kleine risico bij de consument wordt gelegd, als drempel om niet alles achteloos te kopen en terug te sturen. (Ik chargeer hier enigszins, daar ben ik me van bewust ;) ).
Maar... wat Animal aangeeft gaat echter om
garantie, dan is het een heel ander verhaal. Laten we het daar dan ook verder over hebben. Voor de rest is het goed de voorwaarden lezen ;)
Niet zo gek vind ik dan een understatement,
Het is naar mijn mening best bizar dat je dingen zonder kosten kan retourneren 'omdat het niet bevalt'.
De busjes maar rijden, de files maar groeien etc etc..
ik vind het ook raar, 30 dagen op zicht service dan aanmelden voor retour, labeltje
printen en 2x gratis verzonden heen en weer.. en veel grote zaken hebben dit,
ik moet zeggen dat ik er ook een paar keer dingen mee besteld heb, die ik anders niet
gegokt zou hebben.. maar de kleinere drumzaak kan hier nooit mee concurreren,
achteraf moet ik zeggen dat ik zelf iets retour betalen, ook best zou begrijpen..
behalve in geval van garantie natuurlijk, hier kun je meestal niets aan doen..
Ben het er mee eens dat het (achteraf gezien) niet gek is, maar ik was me er niet van bewust dat het terug sturen zo duur zou zijn, en wellicht zijn er meer mensen die zich daar niet bewust van zijn. Vandaar mijn bericht. (Misschien dat het tegenwoordig wel goedkoper kan, is inmiddels alweer een paar jaar geleden)
Wat betreft garantie zijn de voorwaarden niet altijd eenduidig, dus inderdaad kwestie van goed lezen en desnoods navragen.
Heb zoiets aan de hand gehad bij een bestelling bij Thomann, een snare in dit geval. Gratis verzonden, maar hij beviel niet, toen 25 euro (!!) verzendkosten moeten dokken om 'm retour te sturen.
Ik weet niet of je verplicht was om met een bepaalde verzenden te versturen maar dat kan echt veel goedkoper.
Vooralsnog geldt bij Drum-tec dat je ook bij garantiekwesties zelf de verzendkosten naar Drum-tec moet betalen.
Ik heb het ze nu net nogmaals expliciet gevraagd, wordt vervolgd.
Net antwoord ontvangen, bij garantiekwesties neemt Drum-tec de verzendkosten voor hun rekening.
Netjes , vind toch al dat Drum-Tec een goed en betrouwbaar bedrijf is :Y .
Kijk, dat is het gemakkelijkste antwoord. Scheelt weer de Europese Richtlijnen doorploeteren en dan gaan steggelen met ze.
Ik had het onlangs met een Nederlands-Franse webshop (geen drumspul), artikel stond verkeerd op de website. Zij leverden vanuit Frankrijk en het artikel zou ook daar naartoe retour moeten. "Gelukkig" namen zij bij fouten hunnerzijds de kosten voor retour op zich, wat eigenlijk ook wel logisch is.
Tot dusver in ieder geval een positief bericht voor Drum-Tec ;)
En voor eenieder een les om bij bestellen uit het buiteland de voorwaarden voor retour goed te lezen.
Dan hoop ik dat je, in geval van een defect, niet altijd, zoals bij Bax-shop wel het geval is, je hele bestelling/drumkit hoeft te retourneren, maar kunt volstaan met het defecte onderdeel, anders wordt dat toch een duur grapje.
Realiseer me dat ze op bovenstaande (nog) geen antwoord hebben gegeven, maar Drum-Tec kennende lossen ze dat zelf ook het liefst op een praktische wijze op en niet tot het uiterste vasthouden aan een procedure.
Ik ben bij Bax 'de dans ontsprongen', had daar 3 december een defecte e-cymbal ingeleverd en ontvang zowaar vandaag een hele nieuwe *O* , dan zijn we dus bijna 10 weken verder -O- .... ik had dus volgens de BAX-policy ook de rest van de e-kit 10 weken lang niet kunnen gebruiken. 8)7 8)7 8)7
Eens maar nooit meer, wat mij betreft.
Ze zijn écht rete-traag bij Bax, ondervind ik nu ook..... -O-
Bax is gewoon een klote zaak. Bestel er nooit meer iets. Ze zijn duur, bijna niets op voorraad (in Amsterdam) en slechte service.
Voor mij Music Store *O* Maar daar hebben wellicht andere problemen mee.