show je kit - deel2

Gestart door mlommers, mei 01, 2012, 09:53

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Erik

Hoezo niet zo mooi? Ik vind dat juist wel gaaf, dat aluminiumkleurige.
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

Hellwin

tja, ik ben er nog steeds vanalles mee van plan om te doen, wrap eraf, houtskleur met een brede groene band met flakes enzo..... maarja eerst moet het huis af......dusch..... 8)7
Boshout - Tshirts voor drummers
http://boshout.spreadshirt.nl

Jenslathouwers

#127
jun 04, 2012, 18:19 Last Edit: jun 04, 2012, 18:30 by Jenslathouwers

ik speel momenteel op deze gerestaureerde sonor kit

toms;

12"
13"
16"

14x6.5 " steel snare van sonorus
14"x10 " marching snare als 2de snare.

22" basdrum

cymbals:

20" A custom ride (Zildjian)
17" A custom crash (Ziljian)
16" A custom crash (Zildjian)
14" A custom hi-hats (Zildjian)

normaal ook nog een 8 " AAx splash van Sabian
deze zomer komen er nog een 10" en een 14" tom bij, en een zil-bel 6"

en nu kwam normaal de reeks foto's... hoe voeg ik hier foto's toe?? :p


bij deze dus de foto's ;)


zo was hij toen ik hem kocht...


zo was hij nadat ik hem gestained had en voor hij terug helemaal in elkaar zat...


zo heeft hij een tijdje gedient


en toen kwam men drumrack


bijna klaar..


zo staat hij nu... alleen heb ik ondertussen de ride en men 17" crash van plaats verwisseld en staat en boven men racktoms nog een splashke nu...
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Joris

Hier werken ze niet, maar als ik de link in mijn browser plak werkt het wel. Je moet denk ik een andere link gebruiken, die eindigt op jpg zoals deze, die werkt wel.

http://farm8.staticflickr.com/7242/7334868016_d6af2a9a27.jpg




Jenslathouwers

bedankt joris ;) volgende keer zal het wel vlotter gaan...
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Joris

Je opstelling ziet er goed uit.
Die dempringen lijken me wel wat te veel van het goede, vooral als je er al Ec2's op hebt liggen.

NathanR

Nog maar weer eens een fotootje gemaakt van mijn spullen :)



MattHelders

Speel je altijd met zo'n schuine crash? Geen kritiek hoor, ik heb een soortgelijke opstelling, maar dit is naar mijn idee wel heel schuin! ;)

Jenslathouwers


Je opstelling ziet er goed uit.
Die dempringen lijken me wel wat te veel van het goede, vooral als je er al Ec2's op hebt liggen.


De ringen waren idd een beetje te veel van het goede, heb nu moongel aangeschaft omdat er toch iets te veel boventonen doorkwamen nog. Met de moongel kan ik minder hard dempen, en het verneukt het uitzicht van men kit niet zo...
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

NathanR

@Matt,

Ik had het allemaal even vlot neer gezet voor de foto, daarbij is de stand niet helemaal goed komen te staan.. Maar het is ook een beetje gezichtsbedrog :)
Heb hem namelijk nooit schuin staan, altijd horizontaal. (:

Hans

Staat er een bekken schuin op de foto ? Ik snap niet dat je zo kunt spelen, maar ziet er wel vrolijk uit ;)

Erik


@Matt,

Ik had het allemaal even vlot neer gezet voor de foto, daarbij is de stand niet helemaal goed komen te staan.. Maar het is ook een beetje gezichtsbedrog :)
Heb hem namelijk nooit schuin staan, altijd horizontaal. (:


Wat doe jij met die klopper in bed?  :X
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

NathanR

Haha @ Hans, wil prima hooor ;)

@Erik, sssssssssssssssssssssssssst!  :')

Technobeat


Wat doe jij met die klopper in bed?  :X


  :)
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

patrick76

Vooruit met de geit. Ik zet m er ook op.

Ik heb dus een Basix concept. Vorig jaar tegen deze tijd 2e hands gekocht en nog geen spijt van gehad.
22 bass
10 12 14 tom
14 snare

Zowel de bass als de toms hebben pinstripe vellen bovenop. Onderop zit nog het origineel van Basix (staat op de nominatie om te vervangen).
De snare heeft een ambassador boven en origineel onder.

Hardware is bijna allemaal van Fame en Basix. Hi-hat stand wil ik nog vervangen door een 2 benige.E als t aan mij ligt, komt er ook nog een rack. Weg met al die standers.  :) :)
Mijn dubbel klopper is een Fame DFP9001. Heb ik zelf omgebouwd naar linksbenig.

Ook heb ik nog een Fame octobans hi-pitch op stander. Leuk om mee te expirimenteren.  ;)

Ja en dan heb ik ook nog wat bekkens. Het is de bedoeling dat het allemaal Paiste Alpha word, maar nu zit de rem er een beetje op.

Paiste Alpha 10" metal splash
Paiste Alpha 13" hi-hat
Paiste Alpha 16" thin crash
Paiste Alpha 18" medium crash
Meinl MCS 16" medium crash
Meinl HCS  18" crash/ride

En natuurlijk heb ik ook nog een koebel.  :P







paQ nog bedankt voor het antwoord op m'n pm. Ik snap het nu volledig. Merci  :)
Pearl,Paiste,Mapex,Remo,Evans,Vic Firh,Vater

Erik

Echt mooi dat matzwart. Ooit ga ik ook zo'n kit regelen voor mezelf
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

NathanR

Zo'n Fame twinpedaal is fijn he? Heb er ook 1 en heb er nog geen 1 moment spijt van gehad :) (En dat voor die prijs!)

Hans

Mooie kit inderdaad dat mat zwart.

Octobans ken ik eigenlijk niet goed. Ik moet er eens wat op rammen ergens, maar snap vooralsnog nog niet waar ik ze zou inzetten.

drums97

Mooi ekit, maar mis je bij deze opstelling geen floortom?
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

Hans

Mijn eikenhouten grovemachine ;)




En mijn 'Tanco Baart' snare opstelling :


NathanR

Hej haha inderdaad, je hebt je 14'' floortom als gewone tom opgehangen, bewust of perongeluk gedaan?

patrick76

@ Nathan, ik ben zeer tevreden voor de twinpedaal. Bij de drumkit zat een enkel pedaal, maar die was waardeloos. Ik had zoiets van: Waarom niet meteen een twinpedaal. Eerst speelde ik met de rechtervoet op de bas en de linkervoet op de hi-hat, maar met de rechter hand op de snare de de linker hand op de hi-hat. Op advies van Henk Busscher (van Busscherdrums ( geen sluik reclame  ;) )) ben ik toch maar met de linkervoet gaan bassen en met de rechtervoet op de hi-hat. Daarom heb ik de pedaal ook omgebouwd. Zit nogal een prijsverschil in de linker en rechter uitvoering van de bas pedaal. :'( Was flink wennen met links bassen, maar gaat nu stukken beter dan met rechts. Ik kwam eerst ook nog in de knel met de opstelling van de hi-hat. Nu gelukkig niet meer.

@ Hans, Mike Portnoy en Mike Mangini ( beide Dream Theater) gebruiken ze. Niet dat ik het spelen van de 2 M's ooit zal benaderen.  ;) Je kunt er leuk mee variĆ«ren en experimenteren tijdens het drummen net als met woodblocks en koebellen.
Gewoon een keer proberen  bij een drumzaak.

@ Drums97, de 14" is een hangende tom die eerst op dezelfde plek zat als een floortom zou staan.
Zoals ik hem nu heb hoef ik niet zoveel met m'n lichaam te draaien en kan ik sneller over de toms "vliegen" .Ook heb ik nu meer ruimte voor de ride bekken.Die heb ik op de zelfde hoogte hangen als de hi-hat. Vind ik persoonlijk lekkerder spelen dan als hij hoger hangt.
Bijkomend voordeel is ook dat er ruimte is voor een 16" floortom.
Ik zal even kijken of ik nog foto's heb van de "achterkant" van het drumstel.
Pearl,Paiste,Mapex,Remo,Evans,Vic Firh,Vater

patrick76

#147
jun 13, 2012, 21:04 Last Edit: jun 13, 2012, 21:12 by patrick76
Hier de achterzijde. Vandaag heb ik de vellen van de onderste octobans even omgedraaid zodat het merk logo niet ondersteboven hangt.  :)


Pearl,Paiste,Mapex,Remo,Evans,Vic Firh,Vater

harmen 18

Ik vind het er wat bijzonder uitzien. Het lijkt mij dan ook eerlijk gezegt niet wat, maar als het voor jou werkt, waarom niet?


Verder een leuk setje. stoere octobans :-)

harmen 18

Oja, en natuurlijk ook Hans zijn kit nog.


Dikke dubbelbass kit heb je ervan. Staat de 18" bass er altijd bij of is dat voor speciale gelegenheden?


Echt een super mooie set en prachtige snares heb je daar.

Omhoog