acryl drums

Gestart door drumsfordrums, apr 01, 2012, 15:49

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

drumsfordrums

Hallo,

Ik ben opzoek naar een acryl drumstel. Ik heb al sets gevonden van de merken Kirchhoff, Adams, ddrum, sonor, drumcraft en tama. Kent er iemand andere merken die acryl drums maken, of heeft iemand eentje? Alle info is welkom. Mijn voorkeur gaat nu nog uit naar Kirchoff en drumcraft, gewoonweg omdat ik hier niet al te dure sets van gevonden heb. Testen gebeurd in de vakantie. :)

paQ

Fibes, Spaun, Truth

Rick

Ludwig niet te vergeten.

harmen 18

Fame, zag ik zelfs net in het mega plaatjes boek van musicstore.

Dezain

Ja, Fame het eigen 'huismerk' van Musicstore inderdaad ook.
Experience is the name people give to their mistakes.

drumsfordrums

Fame drumkits zien er wel goed uit, maar zijn ze wel te vertrouwen... :N
Heb al een aantal spullen hiervan gekocht, en met veel teleurstelling.

Nlz


Fame drumkits zien er wel goed uit, maar zijn ze wel te vertrouwen... :N
Heb al een aantal spullen hiervan gekocht, en met veel teleurstelling.

There's your answer.  ;)
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

drumsfordrums

Haha, al bedankt voor de reacties. Ga nog eens wat verder zoeken op marktplaats en van die sites.

ronniev

#8
apr 02, 2012, 12:55 Last Edit: apr 02, 2012, 13:41 by ronniev
Misschien is de hardware wat minder.....
Ik heb een gelakte maple  set van dichtbij gezien en gehoord.
Maar daar was niks mis mee.....

Zwelg

CRUSH drums

harmen 18

Adams hardware is ook niet alles. Daarom heb ik op de tomhouders na allemaal pearl hardware. Ik heb nog wel wat los spul van Adams, maar dat wordt nouwlijks gebruikt.
De tomhouders kan je het best met een waterpomptang vastdraaien en er daarna nooit meer aankomen.

paQ

maar gelukkig gaat het over acryl drums  *)

harmen 18

gelukkig maakt Adams die ook.......

drummermaarheeze

Ik heb een vraag die hier denk ik wel thuishoort:
Ik sprak iemand die een oud drumstel in huis heeft dat weg moet i.v.m. een in te richten babykamer. De beste jongen is zelf geen echte drummer en weet niet goed wat het voor een drumstel is, behalve dat het een doorzichtige vijfdelige Sonor is. Ik heb het drumstel zelf dus nog niet gezien, maar heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? Is het de moeite om te gaan kijken?

Paul

Eind jaren '70 maakte Sonor de Acryl-serie: http://www.sonormuseum.com/1979/acrylics.html
Tweedehands zie ik ze zo snel tussen de 500 en 1500 euro gaan (snel gezocht, ik ben geen kenner).
Zeker de moeite waard om te gaan kijken!

tRow

Ik heb onlangs mijn Sonor acryl in een paarse kleur verkocht voor 800 euro. Maar dit was uitzonderlijk, je moet maar net de goede persoon hebben. Je hebt de Champion, en de Phonic versie, de Phonic is nog net wat beter..

drummermaarheeze

Bedankt voor de reacties! Binnenkort maar eens gaan kijken dan. Mocht het iets zijn zou ik 'm zelf mee op het podium willen nemen. Is zo'n set een beetje bruikbaar in een classic rock bandje qua geluid?

Hans

Man, daar is ie voor gemaakt :)

Fibesman

Inderdaad,lekker veel punch. Clear emperors, pinstripes of powerstroke3s. Die laatste heb ik op
Mn gele acryle fibes en dat is smullen! Post een foto als je hem hem hebt. Snares van acryl blijven wel lastig vind ik.

drummermaarheeze

Ok, bedankt.
Gaat nog wel een paar weken duren voor ik die jongen weer zie, maar laat t.z.t. wel iets weten. Er zit trouwens een stalen snare bij begreep ik.

tRow

Dat klopt! waarschijnlijk de sonor d505?

Citizen Kane


Snares van acryl blijven wel lastig vind ik.


Hoezo dan?...

Fibesman

Tja, ik weet niet waar hem dat in zit maar ik vind ze lastig om goed klinkend te krijgen. Zal het nog eens gaan proberen met de mijne. Die staat hier stof te vergaren.

Hoefnix

Ik herken dat wel, met mijn Ludwig Vistalite 14x6 1/2 ben ik al veel aan het experimenteren geweest. Diverse vellen en stemmingen getest om tot een mooie sound te komen.

Nu klinkt ie goed. Al zal ik er niet gauw iets aan veranderen omdat het veel tijd kost.

Fibesman

Wat voor vellen heb je er nu op dan?

Omhoog