2012 namm nieuws

Gestart door Robert-Jan, jan 05, 2012, 15:29

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

paQ

#100
jan 10, 2012, 23:30 Last Edit: jan 10, 2012, 23:31 by paQ
dat is een 4
de kit althans

musiqman

Mischien brengen ze ook alleen een module uit, ze doelen ook meer op sound (module) met die tekst dan op een hele nieuwe kit.


Lekker zo speculeren :D

Animal baars

#102
jan 11, 2012, 09:48 Last Edit: jan 11, 2012, 09:49 by Animal baars

Scheelt dan weer dat het gewoon een joeptjoep-filmpje is...



Dat zie er wel uit als een handig apparaatje. Maar als dit werkt, dan kan ik mijn toms ook stemmen met de gitaartuner van m'n broertje... Die herkend kan ook gewoon Hz weergeven.  *)

Vanavond eens proberen of ik m'n drums kan stemmen met m'n gitaartuner-iPhone-app.  :+

Nlz


Dat zie er wel uit als een handig apparaatje. Maar als dit werkt, dan kan ik mijn toms ook stemmen met de gitaartuner van m'n broertje... Die herkend kan ook gewoon Hz weergeven.  *)

Vanavond eens proberen of ik m'n drums kan stemmen met m'n gitaartuner-iPhone-app.  :+

Hmm goeie!  *) Ik heb nog een stemapparaatje voor mijn basgitaren liggen! Gelijk eens proberen!
Hij is in het filmpje overigens niet heel constant bezig, de ene keer wel, de volgende keer niet zijn hand in het midden van het vel...
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Nijlpaard

Het is wel een zeer wetenschappelijke, abolute benadering van het stemmen.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

paQ

wat niet zegt dat je kit dan goed klinkt

Nlz

Ga ni werk ni. Of je moet je kit retehoog willen stemmen... Laagste frequentie op het stemapparaatje wat ik hier van Yamaha heb liggen: 435hz. Grof genomen ongeveer het dubbele van wat de Tune-Bot doet.
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Animal baars

Bij de tuner op m'n ikkeFoon begint 'ie met meten op 20Hz. Maar die kan dan weer geen tonen onthouden en geeft ze niet zo lang weer als ik wil. Maar voor een referentie bij het stemmen zou het kunnen werken.


Hoefnix

Voor de slimmeriken: even een drumtune iphone app maken en een beugeltje om de iphone vast te zetten op de rim. Eventueel nog een externe microfoon voor het beste resultaat.

Volgens mij kan je daarmee goed verdienen.

Rascul

Hmm, ze kunnen me wat bij Nord. Ik wil die Sonors horen :)

Robert-Jan

heb t idee dat t dezelfde ketels zijn van de delite.. vrees dat er niet zo heel veel verschil te horen is..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Technobeat


ik heb de set net gezien!  *D


En ...... is het een 2Box killer ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

paQ


En ...... is het een 2Box killer ?

nee ja, het was een ddrum 4SE

chico


En ...... is het een 2Box killer ?


Roland TD30 word de 2box killer  8)7

paQ

nieuwe Sennheiser

chico


Mischien brengen ze ook alleen een module uit, ze doelen ook meer op sound (module) met die tekst dan op een hele nieuwe kit.


Lekker zo speculeren :D


ja leuk he, misschien is de Norddrum een add-on module die je aan je bestaande drummodule koppelt en die stuurt dan de beste drumsamples door via intern/extern geheugen zou wat zijn voor de Roland V drums  *O* *O* *O*

marnixkwd

Jawel, Tama komt met een nieuwe signature snaredrum van Mike!

Wat: Mike Portnoy signature snare drums
Van: TAMA
Prijs: n.n.b.
Waar: (online)Muziekwinkels (release datum n.n.b.)
Website: tamadrum.co.jp

Op de NAMM Show volgende week, zal Tama twee nieuwe geupdate versies van Mike Portnoy's (drummer van Dream Theater) steel signature snare drums onthullen.

De eerste, een 5 x 12-inch, is precies hetzelfde als het vorige Portnoy's 12-inch model, maar met een nieuwe badge, een ambigram met de naam "Mike Portnoy" er op. Grappig aan dit logo is dat zelfs als je de snare op zijn kop houdt, de naam ook goed te lezen is. Kijk maar naar het plaatje hieronder.

Tama introduceert ook een 5.5 x 14-inch versie van de Mike Portnoy's steel signature snare drum, gemaakt van hetzelfde shell materiaal, mat zwarte afwerking en nieuw ontworpen badge.

Daarnaast zal TAMA later in 2012 een nieuwe houten 5.5 x 14-inch Mike Portnoy's signature snare drum die de vorige MP1455 Maple signature snare zal vervangen op de markt brengen en wordt er aan een nieuwe versie van een 5.5 x 14-inch hout signature snare drum gewerkt en die de vorige MP1455 Mike's Maple signature snare drum gaat vervangen.

FoREVer


Jawel, Tama komt met een nieuwe signature snaredrum van Mike!

Wat: Mike Portnoy signature snare drums
Van: TAMA
Prijs: n.n.b.
Waar: (online)Muziekwinkels (release datum n.n.b.)
Website: tamadrum.co.jp

Op de NAMM Show volgende week, zal Tama twee nieuwe geupdate versies van Mike Portnoy's (drummer van Dream Theater) steel signature snare drums onthullen.

De eerste, een 5 x 12-inch, is precies hetzelfde als het vorige Portnoy's 12-inch model, maar met een nieuwe badge, een ambigram met de naam "Mike Portnoy" er op. Grappig aan dit logo is dat zelfs als je de snare op zijn kop houdt, de naam ook goed te lezen is. Kijk maar naar het plaatje hieronder.

Tama introduceert ook een 5.5 x 14-inch versie van de Mike Portnoy's steel signature snare drum, gemaakt van hetzelfde shell materiaal, mat zwarte afwerking en nieuw ontworpen badge.

Daarnaast zal TAMA later in 2012 een nieuwe houten 5.5 x 14-inch Mike Portnoy's signature snare drum die de vorige MP1455 Maple signature snare zal vervangen op de markt brengen en wordt er aan een nieuwe versie van een 5.5 x 14-inch hout signature snare drum gewerkt en die de vorige MP1455 Mike's Maple signature snare drum gaat vervangen.


Het kan aan mij liggen maar deze was toch al op de markt?
In ieder geval heb ik hem al voorbij zien komen...

Deze snare heeft als het goed is een speciale strainer die je in 3 standen kan doen dacht ik
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

musiqman


Het kan aan mij liggen maar deze was toch al op de markt?
In ieder geval heb ik hem al voorbij zien komen...

Deze snare heeft als het goed is een speciale strainer die je in 3 standen kan doen dacht ik


Citaat
is precies hetzelfde als het vorige Portnoy's 12-inch model, maar met een nieuwe badge, een ambigram met de naam "Mike Portnoy" er op. Grappig aan dit logo is dat zelfs als je de snare op zijn kop houdt, de naam ook goed te lezen is. Kijk maar naar het plaatje hieronder.


Citaat
introduceert ook een 5.5 x 14-inch versie van de Mike Portnoy's steel signature snare drum


Citaat
nieuwe houten 5.5 x 14-inch Mike Portnoy's signature snare drum die de vorige MP1455 Maple signature snare zal vervangen op de markt brengen en wordt er aan een nieuwe versie van een 5.5 x 14-inch hout signature snare drum gewerkt en die de vorige MP1455 Mike's Maple signature snare drum gaat vervangen.


Dat dus...

Nickvm


Het kan aan mij liggen maar deze was toch al op de markt?
In ieder geval heb ik hem al voorbij zien komen...

Deze snare heeft als het goed is een speciale strainer die je in 3 standen kan doen dacht ik


Klopt,

Alleen zit Portnoy niet meer in Dream Theater ;) dus de nieuwe zijn zonder de Majesty tekens.
Vandaar de nieuwe uitgave, ook het naamlogo is apart, is "gewoon" en op zijn kop leesbaar!

Er komen geloof ik in het totaal 4 nieuwe signature snares van MP aan.
Tama, Meinl, Pro Mark, Remo.

FoREVer


Dat dus...


Lees er idd even overheen, maar die 14" heb ik ook al eens gezien maar idd zoals Nick zegt met een DT logo :P

Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

chico

Er is weer wat meer bekend over nord drums:

http://norddrums.com/

paQ

lijkt op een drummodule dus

not bad
Drum-tec kitje eraan en gaan met die banaan

musiqman

4 inputs. Dus niet als comete drumkit maar echt als add on voor drummers en percussionisten. Nice!

chico

#124
jan 14, 2012, 12:27 Last Edit: jan 14, 2012, 12:28 by chico

4 inputs. Dus niet als comete drumkit maar echt als add on voor drummers en percussionisten. Nice!


Dat is dus wat ik al dacht wat het zou zijn,speciaal voor de Roland V-drums! *O*

Omhoog