4-delig of 5-delig

Gestart door dutchdrummer, dec 11, 2011, 22:45

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Hoefnix


Gezien op Noorderslag, 3 bands met een 3 delige set. Dus hoezo vierdelig. De nieuwe mode is 3. Met als toppunt een 3 delige set zonders bekkens (ook geen hihat).

Een 3 delige set zonder bekkens: drummen wordt ieder jaar goedkoper ;)


De band was 'rats in rafts' by the way

Hoefnix

#76
jan 15, 2012, 11:07 Last Edit: jan 15, 2012, 11:07 by Hoefnix

Dan ben je geen drummer, dan ben je conguero en is één van je conga's omgevallen  ;)


Zeker :)

Ook al omdat ie pas na anderhalve minuut in het nummer mee mocht spelen.

Juniper

Ik had op tvook een band gezien van noorderslag en die drummer had alleen een gitaar koffer. Dus het kan nog goedkoper.

Nlz

Een traytje Red Bull, meer dan genoeg!

Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Harre

Dan heb je het ineens over een 24 delige set. Zonder bekkens, dat dan weer wel...  :P
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

FoREVer


Een traytje Red Bull, meer dan genoeg!




Wat voor vellen Liggen erop :p

Maare das ook niet zo'n dure set. Misschien wel een idee voor Repetitieruimte..
Voor die ong €30,-
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

RaZmEiSteR

Vroeger wilde ik mijn drumstel graag zo groot mogelijk hebben, met zoveel mogelijk toms en bekkens, maar nu is dat juist anders om.

Het is gewoon waar je op dat moment fijn bij voelt en wat lekker speelt! Daarom is het ook helemaal niet slecht om eens in de zoveel tijd even weer alles een beetje anders neerzetten. Werkt heel verfrissend :)
http://drummer-lennart.blogspot.com/
Pearl Drums & Hardware - Sabian Cymbals - Promark & Vater Drumsticks

FoREVer


Vroeger wilde ik mijn drumstel graag zo groot mogelijk hebben, met zoveel mogelijk toms en bekkens, maar nu is dat juist anders om.

Het is gewoon waar je op dat moment fijn bij voelt en wat lekker speelt! Daarom is het ook helemaal niet slecht om eens in de zoveel tijd even weer alles een beetje anders neerzetten. Werkt heel verfrissend :)


Kijk daar ben ik het met alles eens ( had zelf een 8 delige 22x2 10 12 13 16 18 en 14 SD en nu heb ik een 20 12 14 14SD setje )
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

jamsmurf

Ik speel zelf meestal 4-delig, maar als de ruimte het toelaat zet ik ook weleens een extra floor neer.
Inmiddels ook een par optredens in 3-delige opstelling gespeeld. Beviel me ook erg goed!  :Y

Def-11


Ik speel zelf meestal 4-delig, maar als de ruimte het toelaat zet ik ook weleens een extra floor neer.
Inmiddels ook een par optredens in 3-delige opstelling gespeeld. Beviel me ook erg goed!  :Y


Netjes hoor in drie-delig  :+, maar uhh dan speel je zonder snare??  *D

Def-11

Ik heb een 10 delige set staan, aghummm   :X.... 8-10-12-13-14-16-18-22-14sn-10sn maar da's voor de fun met lekker veel bekkens, twinpedaal e.d. Kan ik alle kanten mee uit. Live werkt dat niet dan speel ik meestal 5 delig (bv. 12-16-18-22-14sn), soms een extra 14" floor links naast de snare. Thuis heb ik ook een 4 delige set staan 12-16-20-14sn, lekker grooven en ritmes uitproberen en niet te veel nadenken....  8)

jamsmurf


Ik heb een 10 delige set staan, aghummm   :X.... 8-10-12-13-14-16-18-22-14sn-10sn maar da's voor de fun met lekker veel bekkens, twinpedaal e.d. Kan ik alle kanten mee uit. Live werkt dat niet dan speel ik meestal 5 delig (bv. 12-16-18-22-14sn), soms een extra 14" floor links naast de snare. Thuis heb ik ook een 4 delige set staan 12-16-20-14sn, lekker grooven en ritmes uitproberen en niet te veel nadenken....  8)


10-delig!! Holy shit :-)
Kom ik toch maar eens kijken. Ogen dicht en zwaaien maar. Je raakt vast wel iets  :Y

Hammar


10-delig!! Holy shit :-)
Kom ik toch maar eens kijken. Ogen dicht en zwaaien maar. Je raakt vast wel iets  :Y
mijn idee, anders sla ik teveel mis!

Def-11


mijn idee, anders sla ik teveel mis!


Groot.....








Klein.....





*O* *O* *O*

dutchdrummer

Afgelopen zaterdag heb ik zelf, thread starter...., een optreden gedaan met m'n 2de band, met een 4delige set. Voornamelijk om eens te kijken hoe dat nou bevalt, en ook om eens iets anders te proberen.

M'n main set (Pearl Reference) is een 5 delige set (22B, 10T, 12T, 14FT + 14SN), met een 10" side snare, 4 crashes, 3 splashes en 1 ride. M'n 2de set (Tama Rockstar) is dus 4 delig (22B, 12T, 16FT + 14SN) met 3 crashes en 1 ride.

Ik moet zeggen: het is wel verfrissend. Je moet opletten waar je slaat, want er hangt nou eenmaal iets minder, maar voor de muziek die wij maken werkt het prima. Eigenlijk mis ik de 2de tom niet eens (behalve bij Enter sandman - Metallica). De ride hangt op de plaats van de 2de tom, met een crash rechts daarvan. Dat is wel even wennen, want 'normaal' hang ik m'n ride rechts van de 2de tom, en een crash boven deze tom.

Al met al een mooie ervaring. Ik hou m'n 2de set in deze opstelling.

Rick

Je hebt wel een berg crashes zeg! Ik heb zelfs als ik 7delig speel maar twee crashes.


Wat ik erg fijn vind als ik 4 delig speel om alleen maar met 1 crash en 1 ride te spelen. Vaak gooi ik dan nog een splash op zn kop op mijn crash. Meestal pak ik dan mijn 22" sandride als ride, en mijn 20" thin jazz ride als crash, omdat die qua sound en karakter best wel in het verlenge liggen van elkaar. Als het dan nog een stevige rockset is die we moeten spelen: 2x 17" crashes als hihats :)

Technobeat


Ik heb een 10 delige set staan, aghummm   :X.... 8-10-12-13-14-16-18-22-14sn-10sn



je kunt het maar beter wél hebben ........... :)

Mooie sets Def . 8)
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Def-11



je kunt het maar beter wél hebben ........... :) 

Mooie sets Def . 8)



thankzzz Technobeat

Hebben is hebben... heb vorig jaar nog een setje ( 8,10 en 14") granstar I toms weten te scoren voor de uitbreiding én in de juiste kleur... Moet je ook maar net tegen aan lopen...  :w en met veel toms kun je wel mooi elke gewenste configuratie in elkaar zetten. Stond ik vroeger nooit bij stil... met snares ook een beetje zo; voor opnames of live op verschillende manieren (versterkt of niet , grote zaal, kleine zaal) is het best handig wat keuze te hebben. Ook een goed argument richting het thuisfront..... Koop je er gewoon nóg een setje bij ...




Jenslathouwers

wat voor legs en spurs zijn dat ? die heb ik precies nog nooit ergens gezien  ;)
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Animal baars

Dat zijn toch oudere stijl Sonor dingen?

Def-11


Dat zijn toch oudere stijl Sonor dingen?


idd; het is eensonor s-class eerste generatie.. medio 1995 geloof ik.  :Y

Omhoog