Mapex design lab drums/ maats tom holder

Gestart door Robert-Jan, okt 12, 2018, 10:19

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

drfill

promotie en marketing.. dat is zijn echte talent..  veel drummers hebben zijn mic systemen uit geprobeerd
Phillips, Lang, Keltner enzovoort .. en zijn weer terug naar gewone mics..
nu heeft hij andere fabrikanten overtuigd van het voordeel van magnetische houders..  knap en respect..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

musiqman

Randall May maakt ook al tig jaar Carriers en accessoires die door de marching en orchestral wereld gebruik worden.

Persoonlijk vind ik het interne mic systeem op kick (en snare bottom) te gek werken, en ik niet alleen want ze worden nog steeds veel gebruikt.

Er is recentelijk ook een update uitgekomen van het interne mic system in de vorm van de Monorail, waardoor je meer plaatsings opties hebt t.a.v. het oude systeem.

Daarnaast is dit systeem voornamelijk vanuit Russ Miller voortgekomen, en die weet echt wel of iets werkt of niet, naast marketing.

drfill

#27
okt 13, 2018, 17:31 Last Edit: okt 13, 2018, 17:59 by drfill
in een kick werkt het ook prima ?  maar laat maar een goede demo horen van tom en snare internal mics,
(je hoort dan alleen 'vel' geluid..)   en 'dit' systeem (magnetische houders) en russ miller ? 
er is nog een clip met allemaal drummers die het  fantastisch vinden  (voor paar 100 dollar in het handje ; )
denk je dat ik uit een ei kom of zo ?   
https://youtu.be/5NvkOkoo60Y

td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Robert-Jan

Mooi hè...een lijst van 'breakthroughs' en niemand die iets conctreets zegt over de set.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

drfill

het mooie vind ik, dat het ook altijd 'verkocht' word met drummers' chops..
potverdikkie je kunt toch een stuk beter drummen op dat drumstel..  die moet ik ook ..
bijvoorbeeld hier heb je gewone rims met starre ophanging, en die speelt toch een stuk slechter..
https://youtu.be/q09slSI77T0

td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Technobeat

het mooie vind ik, dat het ook altijd 'verkocht' word met drummers' chops..hier heb je gewone rims met starre ophanging, en die speelt toch een stuk slechter..
:+  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Joris

Dat zei ik. Maar natuurlijk gaat onze Mapex Endorser dit uitgebreid voor ons testen.  :Y  Toch??
Ik denk niet dat ze mij even zo'n kit van 5000,- opsturen..  :P

Robert-Jan

Ehm..nou..eh..sja ..eh..wie weet..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Technobeat

Ik denk niet dat ze mij even zo'n kit van 5000,- opsturen..  :P
Je bent Mapex endorser of je bent het niet ...... ;)  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

kaboemba

Ik lijk zolangzamerhand edory endorser, alleen WAAROM MOET IK DAAR VOOR BETALEN ??????????

Joris

Oke het opsturen is het punt niet, dat doen ze wel. Maar het is niet dat ik op moment genoeg geld over heb om er even een kit bij te kopen  ;)

animal

Ik lijk zolangzamerhand edory endorser, alleen WAAROM MOET IK DAAR VOOR BETALEN ??????????
Omdat je de merknaam niet goed kunt spellen, dat is toch wel een voorwaarde voor een volledig endorsement  :+

Joris

Wat had er moeten staan dan?

Nijlpaard

Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Joris

Oh dat had ik kunnen weten, ik heb 2 Odery snares  :P

Paul

Oh dat had ik kunnen weten, ik heb 2 Odery snares  :P
En dat is dan waarschijnlijk weer de reden dat ze jou geen nieuwe Mapex sturen. :P

Joris

Die 2 Odery's staan al tijden stof te happen  :Y

Ik gebruik in Nederland eigenlijk alleen nog maar een Mapex 14x5,5 Deep forest Vavona Burl  O+  en in Duitsland een Bp Retrosonic 14x5,5  *O*

kaboemba

Okee ODERY ODERY, zo en vanaf nu gratis.

kaboemba

Btw Joris, je mag altijd een pm doen als je die odery's kwijt wil, wie weet vind ik ze interessant genoeg.

Joris

Btw Joris, je mag altijd een pm doen als je die odery's kwijt wil, wie weet vind ik ze interessant genoeg.
Pm  ;)

Robert-Jan

www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

animal

Mooie kit, lange sustain lijkt aanwezig/mogelijk. Moet het filmpje voor een goede beoordeling nog met een koptelefoon afluisteren.

Technobeat

Mooie kit, lange sustain lijkt aanwezig/mogelijk.
En die lange sustain willen sommige forumleden ( in het bezit van een E-kit met aD5 module ) er juist weer uithalen , het is ook nooit goed ......;) .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Jazz

Tja !
Misschien is t bij n a-kit n natuurlijker iets wat er bij hoort.
There is no music without jazz

kaboemba

Nee hoor ook bij een a-kit wil ik niet een hele lange sustain, serieus wat heb je er aan ?
Dus je trommels klinken langer door, en dan ? het is geen fucking gitaar.
Bekkens okee, maar drums moeten niet te lang door klinken en zeker live met een band niet.
Sterker nog live met een band zorgt de geluidsman wel dat het niet lang door klinkt, een drum moet strak en in your face klinken. Okee e.a. hangt nog ff af van het genre maar bij mij (coverband) is dat echt van belang.

Tuurlijk als ik een drumstel los hoor, dus niet in een band, dan is sustain geen issue en mag het ook best lekker lang klinken.

Omhoog