Mapex design lab drums/ maats tom holder

Gestart door Robert-Jan, okt 12, 2018, 10:19

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Robert-Jan

Hopettee nieuws uit de akoestische hoek


www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

drfill

haha.. net als het maats roland rack van 1500,-  https://www.youtube.com/watch?v=4CsCZCHMNss&t=38s
vinnie colaiuta said :  brilliant ..i sat down at the kit and played it just like any other kit ..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Robert-Jan

Ja maar het gaat niet over e-drums!

....

;)

www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

drfill

is ook 'maats'  is toch 'on topic'  ?  zelfde systeem..  en anders excuus..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

animal

#4
okt 12, 2018, 11:33 Last Edit: okt 12, 2018, 11:36 by animal
Hopettee nieuws uit de akoestische hoek
Fijn dat ze het verschil ook laten horen  8)7

Maar goed.............. nu weer gauw terug naar E-drums :+


kaboemba

Ik snap niet welk probleem die moet oplossen ?

Robert-Jan

#6
okt 12, 2018, 11:59 Last Edit: okt 12, 2018, 12:24 by Robert-Jan
Als je je tom vasthoudt aan de rim heb je over het algemeen meer klank dan wanneer je op een tomhouden vastzet..dat probleem zeggen ze nu te hebben opgelost.
Met daarbij de optie om het toch minder vol danwel korter te laten klinken, zonder dempmateriaal te gebruiken.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Robert-Jan

is ook 'maats'  is toch 'on topic'  ?  zelfde systeem..  en anders excuus..
was grapje ;)

ik zie het nut voor edrums totaal niet, maar goed er zijn er vast die het kopen.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

animal

Als je je tom vasthoudt aan de rim heb je over het algemeen meer klank dan wanneer je op een toehouden vastzet..dat probleem zeggen ze nu te hebben opgelost.
Met daarbij de optie om het toch minder vol danwel korter te laten klinken, zonder dempmateriaal te gebruiken.
Het probleem dat de klank(sustain) van de tom wordt afgeknepen op het moment dat deze op de tomhouder wordt geplaatst, hebben we in de jaren negentig al opgelost met allerlei Suspension Mounting systemen (Rims, Optimounts etc.). Nu komt er een oplossing waarmee de voordelen van een Suspension Mounting systeem (deels) teniet worden gedaan, op z'n minst bijzonder te noemen.
Geen idee wat de Maats mount extra moet kosten, maar een stukje moongel lijkt me praktischer want de hoeveelheid demping is eenvoudig (zelfs tijdens het spelen) aan te passen en een stuk lichter, voor zowel de portemonnee als de rug.

Robert-Jan

#9
okt 12, 2018, 12:22 Last Edit: okt 12, 2018, 12:32 by Robert-Jan
Het probleem is met rims niet helemaal opgelost, het zit niet alleen in de suspensions.
Simpelweg een andere klem op je bekkenstandaard kan best nog een verschil maken, ook als je de originele r.i.m.s gebruikt.
Ik heb dubbele tomstands gehad met toms die een supersion mount hadden ( eigen systeem van mapex niet r.i.m.s) en zodra je een tom vastschroefde was de ander zo dood als een pier.. schroef los boooooiiiiing.. maar ja dan hing de tom los.
Yess systeem van Yamaha, moet je toch weer bijstemmen als je hem op de houder hangt, optimounts geven t minste problemen wat dat betreft.
Ergo, het afknijp probleem is er nog steeds, maar afhankelijk van je hardware en in hoeverre je je er aan stoort. ( ik ben/was daar een nerd in)

Of dit de oplossing is .. weet ik niet, ik vind het er lomp uitzien dat zeker en inderdaad als je het zou gaan gebruiken om te dempen, sja dat is wel schieten met een kanon op een mug ja..
Sonor had dat ook op de designer series, je kon dan met een schroef de sustain minderen, terwijl er kilo's hardware opzat om het juist te laten resoneren...
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

drfill

er zijn nu ook 'veel' mount systemen op de lugs, Gretsch renown/  Mapex saturn V  ..en nog meer denk..
a la Sonor tar systeem maar dan aan onderkant lugs (slimmer)  dit systeem is inderdaad lomp om te zien,
maar het word nog lomper .. probeer maar eens toms zonder suspension te vinden.. dus dan word het
'systeem' op systeem .. dat is helemaal geen gezicht (en onzin)
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

dunDaan

Het idee an sich is wel cool, door met magneten je drums geïsoleerd op te hangen.
Maar waarom zou je dan nog allerlei toeters en bellen gaan verzinnen om de sustain te beïnvloeden? Dat maakt het IMHO wel übercomplex, en ook afzichtelijk, ik bedoel, het is wel een gigantische ijzer klots wat je aan je standaard hebt hangen, het wordt er niet mooier op. Dan is een stukje moongel toch heul wat makkelijker.

Daarnaast hadden ze dan in het filmpje wel eens wat voorbeelden kunnen laten horen van wat het verschil nou daadwerkelijk is (ondanks dat dat natuurlijk weer van diverse factoren afhankelijk is en dat de audiokwaliteit van een Youtube filmpje die verschillen niet tot hun recht laten komen.
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

animal

Daarnaast hadden ze dan in het filmpje wel eens wat voorbeelden kunnen laten horen van wat het verschil nou daadwerkelijk is
Dat zei ik. Maar natuurlijk gaat onze Mapex Endorser dit uitgebreid voor ons testen.  :Y  Toch??

drfill

zelfs goedkopere sets hebben nu suspension mounts op de lugs..
sonor AQ2, odery fluence,  volgens mij is het sound verschil met maats te verwaarlozen,
maar 'maats' valt visueel niet te verwaarlozen ..
dit : http://drumcenter.de/media/catalog/product/cache/2/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/a/q/aq2_1208_tt_tqz_web_1.jpg
of heb je liever dit :   https://imgur.com/a/GNsCV3p
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

animal

Je krijgt van mij gelijk hoor, maar RJ heeft al aangegeven dat de suspension mounts die hij (heeft) gebruikt niet dat brachten wat hij had gehoopt, dus, wie weet is dit voor hem "het ei van Columbus" of "Holy Grail" of "Je van het" of "a dream come true" of gewoon "de oplossing". ;)

drfill

dan is sonor sq-2 nog steeds beter dan randall may .. want 'maats' hangt op de onderste 2 lugs =
elke klap (en gewicht tom) geeft spanning in ketel ..  sq-2 is vrij hangend in rubbers op 4 lugs ..
http://www.sonormuseum.com/NAMM2006/SQ2scandy.jpg
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Robert-Jan

Dat zei ik. Maar natuurlijk gaat onze Mapex Endorser dit uitgebreid voor ons testen.  :Y  Toch??
Zeker niet meer als endorser, geen idee of ze me nog kennen daar, de laatste keer dat ik een drumstel 'kocht' is al weer wat jaartjes terug..dat zal me verder wordt wezen.
Maar als ik het in het wild spot ga ik wel kijken ja.. de slagwerkkrant heeft 'm overigens al in huis voor een test.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Robert-Jan

dan is sonor sq-2 nog steeds beter dan randall may .. want 'maats' hangt op de onderste 2 lugs =
elke klap (en gewicht tom) geeft spanning in ketel ..  sq-2 is vrij hangend in rubbers op 4 lugs ..
http://www.sonormuseum.com/NAMM2006/SQ2scandy.jpg

Ja maar dat ding met schroef werkt eigenlijk niet zo goed.
Optimounts zijn op zich erg goed, maar je zit dan wel weer een beetje aan de pearl tomarmen vast.
En daar vind ik yamaha dan weer fijn in..ja ja.. het is wat allemaal ;)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

animal

Zeker niet meer als endorser, geen idee of ze me nog kennen daar, de laatste keer dat ik een drumstel 'kocht' is al weer wat jaartjes terug..dat zal me verder wordt wezen.
Oh, wist ik niet, sorry.... en worst is sowieso lekkerder.  :Y

Robert-Jan

Oh maar daar hoef je geen sorry voor te zeggen, er is niets ergs aan verder ;)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Robert-Jan

Overigens is dit dus een onderdeel van een hele nieuwe set
http://mapexdesignlab.com

(5500 euro voor een 5 delige set ..kuch)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Hammar

Mooi innovatief , maar slaat door naar belachelijk lomp, ongemakkelijk, veel in te stellen enz. enz.


Nijlpaard

Het ontbreekt in dat filmpje iig niet aan superlatieven.
Mijn eerste indruk. Wat een gigantische bak ijzer.....en waarvoor......
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

drfill

waarvoor.. dat zal ik uitleggen..  als randall may iets 'uitvind' dan zal hij alles doen om dat principe
te promoten (tot het eind..)  hij heeft echt tunnelvisie hierin..  blijft gaan als een pitbull ..
zijn 'uitvinding'  randall may internal micing system,  theoretisch briljant,  microfoons gemonteerd
in ketel..  ziet er prima uit..  maar..  klinkt voor geen meter.. want de geluidsgolven pikken te weinig
ketel resonantie op (golven zijn eerder bij mic, als bij ketel wand)  je hoort dit echt..
-in een bassdrum werkt het wel, maar toms en snare > nope-
na een tijd had R. may dit ook door en leverde toen zijn micing systeem met ook een 'outside' mic  8)7
had helemaal geen zin meer.. dat systeem..  maar hij bleef vasthouden aan zijn uitvinding ..
nu heeft hij 'magnetisch zwevende tom houders' uitgevonden,  en het ziet er niet uit.. maar hij zal
alles doen om zijn 'uitvinding' te promoten ..   dat hij nog niet failliet is.. is een wonder..

td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Robert-Jan

Heel simpel, als bedrijven als DW,Roland en Mapex jouw spullen kopen..ga je niet failliet..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Omhoog