Lichtgewicht drumkit

Gestart door Jazz, sep 21, 2018, 17:52

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Jazz

Ik wil eens kijken of ik aan n a-setje kan kopen voor weinig geld. Mag dus "afgeragd" zijn.
Wel goed speelbaar !   Vereiste is dat er n licht in gewicht bass-drum- hooguit 18 inch, niet te diep aanwezig is. Ik moet t echt zonder te veel belasting kunnen dragen.
Voordeel is dan ook dat t bij ons op zolder kan. (trapgat)
Mocht iemand nog zo'n setje hebben waar niets meer mee gedaan wordt of iemand kent, zou je me dat willen laten horen.
Thanks,
jazz
There is no music without jazz

Jazz

Ik vraag me af of t aangezien ik zo'n lichte bass drum wil t niet handiger is om n floortom 18"
daarvoor te nemen. Was er hier niet iemand die n floortom daarvoor gebruikt. Ik neem aan dat  ik dan de tom(2)  kan plaatsen aan de losstaande standaard ?
En dan de andere 14" floortom en snare los aanschaf.  ?
There is no music without jazz

animal

#2
sep 22, 2018, 15:41 Last Edit: sep 22, 2018, 15:44 by animal
Het aanbod van gebruikte drumkits met een 18" bassdrum is sowieso al klein, daar komt bij dat ze behoorlijk "geliefd" zijn en daardoor vaak stevig aan de prijs.
Voor weinig geld (en afgeragd) lijkt derhalve al bijna kansloos.
'Weinig geld' is relatief, ik vind € 369,- voor deze kit weinig geld, maar vrees dat je nog voordeliger zoekt en ook nog eens inclusief hardware??

Om een floortom te kunnen gebruiken als basdrum is extra hardware benodigd, waar wil je bijvoorbeeld je basdrumpedaal aan bevestigen?? Een conversie kit van bijv. Gibraltar is alléén al € 167,-en .......... veel lichter dan een basdrum gaat een 18" floortom ook niet zijn en 18" floortom's zijn nog schaarsers dan 18" basdrum's.

Jazz

#3
sep 22, 2018, 17:09 Last Edit: sep 22, 2018, 17:13 by Jazz
Bovenstaande set is n prima model om naar t kijken.

Dan is floortom als bas inderdaad niet handig. Ik moet er niet zo heel veel aan hoeven te doen. Aan hardware heb ik nodig hi-hat + standaard, snare standaard
Bass pedaal en 2 crashstandaards.    Verdere crashes en ride heb ik

Dit loopt dan ook aardig in de prijzen
There is no music without jazz

Technobeat

Jazz , je kunt ook op Marktplaats kijken naar iets gebruikts , er zijn al vaak complete setjes van een B-merk , Stagg of zo iets dergelijks voor 100,= euro of minder .
Zijn meestal dan wel weer 20'' of 22'' bassdrums .......
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Jazz

Heb daar al gekeken. Maar daar is inderdaad n bas bij van 20-22 inch
Ach wie weet, zoveel mogelijk in de gaten houden.
There is no music without jazz

Paul

Wat Animal al zegt, het aanbod van sets met een 18" bassdrums is schaars. De goedkope sets hebben eigenlijk altijd 20" of 22" bassdrums. De 18" vind je ofwel bij duurdere jazz-sets, of de speciale lichtgewicht gig-setjes (specifiek en gewild, dus ook relatief duurder).

@animal: waarom geen Pearl Midtown voor dat geld? Goed, een 16" bassdrum i.p.v. 18", maar lekker licht. Of, iets meer, een Ludwig Breakbeats?

Met hardware erbij weet ik niet of dat nog telt als "weinig geld" voor jou, Jazz.

Ik heb laatst op een 20" kick gespeeld en die woog ook echt niets, heel dunne ketel met lichtgewicht hardware. Was een oudje uit de jaren '60/'70, volgens mij een Sonor. Zoiets zou ook nog kunnen?

animal

@animal: waarom geen Pearl Midtown voor dat geld? Goed, een 16" bassdrum i.p.v. 18", maar lekker licht. Of, iets meer, een Ludwig Breakbeats?

Waarom geen midtown? Simpel, ze vraagt om/wil een 18" bassdrum en de Midtown heeft een 16" basdrum, licht qua gewicht is deze basdrum echter zeker.

kaboemba

Sonor safari ????

18 inch, ziet er gelikt uit, prima hardware.
Heb er zelf 1, omgebouwd voor edrum, bevalt goed.
Al gaat deze er bij mij wel uit maar dat komt omdat ik toch grotere kit wil voor op het podium.

Jazz

Ik heb voor woensdag n afspraak staan bij Peer in veldhoven.
Had genoeg staan volgens hem. Kan allicht even gaan kijken.
De 2 genoemde bassen, zal er eens naar kijken. 16 inch-18 inch en betaalbaar zou ideaal zijn.
There is no music without jazz

Jazz

Animal, ik wil n bas maximaal 18 inch. Dus n aardige 16 is geen punt.
There is no music without jazz

animal

Ik zie het, in je openings post staat 'hooguit', in dat geval kan ik je de Pearl Midtown van harte aanbevelen. :Y 

Jazz

#12
sep 25, 2018, 09:14 Last Edit: sep 25, 2018, 10:57 by Jazz
Als ik morgen niet kan slagen neem ik  alleen de hardware mee en bestel ik de pearl
Ziet er mooi uit
There is no music without jazz

kaboemba

Ik zit ff te googlen op die pearl maar wat een rare plaatjes staan erbij, die poten van de hardware is dat echt de bedoeling om die in die stand te zetten

https://media.sweetwater.com/api/i/q-82__ha-728e3c3a204f21c9__hmac-78e86b19b7dcd52af49bfc5b774b6a4ffafac1e4/images/items/750/MDT764PBG-BGS-large.jpg

Persoonlijk zou ik voor de sonor gaan, die lijkt al klein en niet bij mij te passen maar die pearl valt helemaal in het niet.
Hardware vind ik bij de sonor er ook volwassener uit zien.

Nijlpaard

Is gewoon flat-base hardware. Ik zie er niets vreemds aan
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

kaboemba

Tja ik vind het er persoonlijk niet uit zien.

Btw odery heeft ook erg leuke kleine setjes tegenwoordig.
De odery cafe kit, mocht ik nu een klein setje nemen dan zou het die worden, alhoewel ik die ophanging van de toms nu niet heel elegant vind

Kwaliteit van odery is echt heel goed in die prijs klasse en als het om klein en handig meenemen gaat is deze niet te verslaan als ik het zo bekijk.

Paul

Ik zit ff te googlen op die pearl maar wat een rare plaatjes staan erbij, die poten van de hardware is dat echt de bedoeling om die in die stand te zetten

https://media.sweetwater.com/api/i/q-82__ha-728e3c3a204f21c9__hmac-78e86b19b7dcd52af49bfc5b774b6a4ffafac1e4/images/items/750/MDT764PBG-BGS-large.jpg

Dat is zogenaamde flatbase hardware, naar model van vroeger. Dat wordt veelal gebruikt bij kleine (jazz-)sets voor een strakke uitstraling. Door de vlakke basis kan de standaard ook dichter tegen de bassdrum staan, bijvoorbeeld voor de ride in een 1-up-1-down opstelling.

Vergis je niet, die flatbase hardware is heel degelijk, door het grote oppervlakte staan ze stevig, en bovendien een stuk lichter dan de zware dubbelbenige standaards.

Overigens wordt de Midtown zonder hardware geleverd, dus je kan naar hartelust (zware) hardware erbij kopen.

kaboemba

Dat van dat dichtbij plaatsen snap ik, overigens kan het wel stevig staan maar nooit steviger als standaards waarbij de bovenste ring van de poten hoger zit, het "normale" system zeg maar.
Lichter is natuurlijk ook niet waar, ja als je het vergelijkt met dubbel benige hardware maar dat is geen eerlijk vergelijk.

En mogelijk lijkt dat maar zo, maar vind de hihat er nu niet heel degelijk uit zien.

Btw de sonor en de odery zijn incl hardware.

Sorry ik ben een zeikerd, maar als ik naar dit soort dingen zoek wil ik het beste voor wat ik op dat moment er voor kan/wil betalen.

Mogelijk heb je hier nog wat aan:

http://compactdrums.com/compactdrums-com-feature-articles/2015-buyers-guide-to-compact-and-portable-drum-sets/

animal

#18
sep 25, 2018, 12:36 Last Edit: sep 25, 2018, 12:40 by animal
Precies, de Midtown wordt zonder hardware geleverd m.u.v. de tomhouder en de basdrumriser.

De flat-base hardware van Pearl is juist geweldig flexibel want ook makkelijk om te bouwen naar tripod stands (zie filmpje) en redelijk licht van gewicht.



Citaat
Lichter is natuurlijk ook niet waar, ja als je het vergelijkt met dubbel benige hardware maar dat is geen eerlijk vergelijk.
8)7  8)7  8)7

animal

Sorry ik ben een zeikerd,
Dat is de eerste keer dat ik het volledig met je eens ben.

kaboemba

#20
sep 25, 2018, 12:43 Last Edit: sep 25, 2018, 12:45 by kaboemba
Na het filmpje te hebben gekeken ben ik wel overtuigt van het nut en de kwaliteit.
Vooral dat de poten elkaar minder in de weg staan, is soms toch een dingetje waar ik ook tegen aan loop.

Btw de pearl komt er goed uit de reviews van de link die ik hier boven er bij heb staan, de odery ook, sonor safari helaas geen extra review info bij dat stuk.

Ik snap de hamertjes niet bij mij opmerking over lichter, kan ook wel zeggen dat een Ferrari sneller is dan een skoda, is ook geen eerlijk vergelijk.

kaboemba

Dat is de eerste keer dat ik het volledig met je eens ben.
Och ik vind het vooral van belang dat ik het met mezelf eens ben en dat gelukkig vaak zo.

animal

#22
sep 25, 2018, 13:49 Last Edit: sep 25, 2018, 14:29 by animal
Btw de pearl komt er goed uit de reviews van de link die ik hier boven er bij heb staan,
Dat is een understatement zelfs, de samenvatting van de review, waarnaar Kaboemba verwijst, vermeldt zelfs
"A very detailed review examining all aspects of the Pearl Midtown Drum Kit. Myself (Magnus), Todd, Ryan and Sean are all in agreement that the Midtowns are the new "King of the Jungle". In fact we intend to have a crowning ceremony later this evening."

Citaat
maar als ik naar dit soort dingen zoek wil ik het beste voor wat ik op dat moment er voor kan/wil betalen
Heb je al een Midtown besteld?? :+

Citaat
Ik snap de hamertjes niet bij mij opmerking over lichter, kan ook wel zeggen dat een Ferrari sneller is dan een skoda, is ook geen eerlijk vergelijk.
Wat is er oneerlijk aan om te zeggen dat een ferrari sneller is dan een skoda, dat is gewoon een feit!!
Een feit is ook dat een ferrari duurder is dan een Skoda en dat een rode auto roder is dan een zwarte ....feiten dus, hetgeen niets met 'oneerlijk/eerlijkheid' heeft te maken.

Ook een feit is dat veel drummers minder veel en minder zwaar willen sjouwen. Na jaren waarbij bij de hardware zwaar/zwaarder/zwaarst de trend leek te zijn, heeft de markt hierop ingespeeld door lichtere (eenvoudiger) hardware uit te brengen.
Vergelijk het totaalgewicht van de volgende hardwarepakketten maar eens Zwaar pakket en Lichter pakket.
Ja, kijk maar goed, het staat er echt. :+

Jazz

Ga rustig door hoor jongens. Ik ben heel blij met al deze info.
Vraag, van pearl, de bas, is er met optreden (zang/bas/gitaar) voldoende vollume ?
We hebben maar 1 nummer wat er echt uitspringt. Verder is t wel rustiger.
There is no music without jazz

animal

Als je mede muzikanten op hun hardst spelen, vergeet het dan maar.
Als er op normale volumes wordt gespeeld zal je aan volume bij de snare, tom en floortom niet snel te kort komen.
Het volume van de basdrum daarentegen zal bij grotere ruimten en/of veel geluid van mede muzikanten het snelst te kort schieten (en uitversterkt moeten worden).
Het laatste is echter kenmerkend voor alle 16" basdrums.

Omhoog