Aantal toms

Gestart door Jazz, sep 25, 2017, 14:16

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

animal

 
Man........
En gebruik je dan alles of is t gewoon wat te ...?
Ik probeer binnen de minuut alles te hebben geraakt  ;) .

Mooie set Hammer, ik had even niet meer op m'n netvlies staan dat je eigenaar bent van zo'n uitgebreide Lignum.

Paul

Ik probeer binnen de minuut alles te hebben geraakt  ;) .
Zoiets bedoel je? https://www.youtube.com/watch?v=kHQbu5omSfQ

animal

Terry is the Bozz(io)!!!! :Y

dunDaan

Aantal toms hangt volgens mij ook af van het soort muziek dat je speelt.
Bij een heleboel genres kun je prima uit met 2 toms, maar bij bv symfonische rock/metal, met fills van 3 minuten, heb je behoefte aan wat meer variatie lijkt me.
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Jazz

Ik moet zeggen dat t verbazend snel went. Moet t nog gaan uitproberen op
de acoustische.
There is no music without jazz

stefan

Ik vind het heerlijk om mijn ride op de plaats van de 2e tom te hebben staan. Het crashen, bespelen van de cup en de andere toms zitten daarbij net wat gemakkelijker onder handbereik doordat het bekken centraler geplaatst is dan bv boven de floor tom.
Wanneer je veel met bladmuziek speelt kijk je over het algemeen veel naar je papier (boven de hihat), en zelden (ik althans) nooit naar waar ik ga slaan. De cup miste ik in het verleden regelmatig wanner mij ride boven de floor gepositioneerd was, maar dat is inmiddels verleden tijd. 
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

baszuidwijk

Goh..... die opstelling heb ik nog niet eerder gezien.
En de muziek die je speelt, is dat richting jazz?
De snares zijn 14x5,5 staal en 13x3" messing. De kick is een omgebouwde Remo Encore powertom van 15".
Als ik echt lui ben, dan neem ik aan ketels alleen de kick en de 13" snare mee. Die passen samen in één hoes. Ketels in een hand, tas met hardware in de andere en de tas met bekkens over mijn schouder. Klaar is Kees.

Muziek loopt momenteel van jungle en breakbeats tot funkrock. Jazz speel ik ook wel, maar dan vooral voor mezelf.

Jazz

Geweldig he, je hebt niet zo veel nodig om goed/lekker te kunnen spelen.
Moet je natuurlijk wel "lekker" kunnen spelen maar ik vind t heel inspirerend.

Het spelen met 2 toms vind ik steeds prettiger om te doen. Goed om zoiets uit te proberen.
There is no music without jazz

Omhoog