Bassdrum verbeteren

Gestart door Renze, sep 16, 2013, 22:01

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Renze

Beste leden van dit forum,

Ik ben gloednieuw hier en in de drum wereld. Ik heb ooit een beginners drumstelletje gekocht. Uiteraard is dit niet echt goede kwaliteit. Heb er wel een cymbal set bijgekocht toen (paiste 101).

Mijn vraag betreft de bassdrum. Die klinkt voor geen meter, heel erg hol ofzo. Lastig uit te leggen. Maargoed, ik zie wel is dat er mensen kussens of dekens in de bass drum doen, nu heb ik geen er geen gat in. Kan ik er een gat in knippen en dan een kussen of deken in doen?

Hier een fotootje.

Hoop dat jullie me wat informatie kunnen geven.

Groeten, Renze

Joris

Je hoeft geen gat in je voorvel te maken, je kan ook gewoon je vel eraf schroeven een deken of kussen erin stoppen en het vel er weer op schroeven.

En als je er geld voor over hebt kan je er misschien een nieuwe slagvel opzetten, een remo powerstroke 3 bijvoorbeeld.

Technobeat

#2
sep 16, 2013, 22:50 Last Edit: sep 16, 2013, 22:51 by Technobeat
Zo`n gat in het resovel wordt vaak gebruikt als mic hole en meestal voorzien van een kickport of een ring ter versteviging en mooie afwerking .

Hartelijk welkom op het Drum-Forum Renze . :)
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Paul

Uitgaande van het voorvel denk ik dat je beter af bent met een nieuw slagvel.
Op dit soort sets worden hele dunne goedkope bassdrumvellen gezet, daarmee is het onmogelijk om iets anders te krijgen dan een holle "booing" of, met kussens erin, een doffe "plof".
Zet er een Powerstroke 3 op en hoor het verschil. Liefst ook nog een ander voorvel maar ik snap dat het dan duur wordt.

Renze

Bedankt voor de reacties!
Zo'n powerstroke vel, dat moet dan zeker aan beide kanten? En het vel eraf schroeven kan ik met een sleuteltje uit mijn gereedschapskist? Of heb ik daar een speciaal sleuteltje voor nodig? Ik kan overigens niet al te veel geluid maken in verband met de buren dus een dolle 'plof' kan misschien wel voldoende zijn.

Ik ga trouwens wel even googlen naar het eraf schroeven van zo'n vel. :p Ik wil niet te lui overkomen natuurlijk haha.


NathanR



Dit filmpje kan misschien handig zijn bij het demonteren en monteren van vellen en dergelijken. :)
Het is behoorlijk basis info wb het monteren, maar wellicht heb je er wat aan.

Jasper1999

Ha! Dat filmpje heb ik op dvd thuis (: kreeg ik bij mn oude drumstel
Trotse eigenaar van een Gretsch!

yourikoggel

In jouw geval zal ik onder het slagvel een dempring zetten. http://www.thomann.de/nl/remo_ring_control_22.htm
( neem aan dat je een 22"bass hebt. ( zijn er ook wel in andere maten )

Of je het aan bijde kanten doet ligt aan de sound die je graag wil.
Als je het alleen onder het slagvel doet ( heb ik namelijk ook ) kun je het voorvel strakker zetten dan het slagevel en er ( bijvoorbeeld ) een klein handdoekje tegen aanleggen zodat hij ook heel iets gedempt wordt.
Natuurlijk zal ik er wel een nieuw slagvel opzetten.

Waarschijnlijk zijn dan de buren er ook een stuk blijer mee  :Y  :)

( P.S. stemsleutels kosten ook de kop niet. )

Bij mijn drumstel waar ik op een koor op speel zitten twee hele goede vellen waar in het voorvel en heel groot gat die er voor zorgt dat de klank heel kort wordt. verder zit hij vol met kussens.
heb geen doodse klank maar wel kort en dof ( wel gaaf dus )

succes

Omhoog