Post je Snaredrum topic

Gestart door FoREVer, sep 25, 2011, 22:11

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Dribbel

Ik zal eens op het type plaatje kijken volgende week in het repetitiehok.
Wat ik wel weet is dat er een heel raar span mechanisme, en snarebed oplag...Rechte snares soort staaldraad met een kunstof mantel, en een mechanisme dat je traploos kon stellen in de hoogte van dat snarebed, waar die dan ook redelijk op bleef staan.
Maar het geluid daarvan was enorm hard ,en ik heb dat bij Jan ter Maat laten verbouwen.
Yamaha recording & sabian

Paintpro

Mijn huidige snare-verzameling:

Ludwig Acrolite, Yamaha Vintage Hoops:


Craviotto, Lignum Woodhoops:


Adams 8000 14x5:


Adams 8000 12x5:


FoREVer


Mijn huidige snare-verzameling:

Craviotto, Lignum Woodhoops:



Hij zou nog mooier zijn als de hoops in dezelfde kleur zouden zijn

Maare verder mooie snares
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Paintpro

In gewoon daglicht zie je van het verschil in kleur weinig. Weet ook niet precies waarom de kleur anders is.
Allebei maple, allebei naturel. Misschien de een geolied en de ander licht gelakt?

Jelle

Hout is en blijft een natuurproduct, met kleurverschillen. Ik ben niet zo'n maple expert maar Scandinavisch berken is bijvoorbeeld veel lichter en egaler qua kleur dan Europees/Aziatisch berken, dit is echt een groot verschil. Stomen (steambending) maakt hout vaak ook een graadje donkerder en 'roder'.

NathanR

Haha kom ik aan met mijn lullige snares ;p
14x5.5 Pearl Forum snare (staal)
14x10  Houten marching snare

:P

Had bijna een hele mooie Ludwig Marching snare, alleen die koop heb ik toen toch even opzij geschoven!

Panda-Beer

Mijn Mapex Black Panther Steel Snare

Lignum // DW // Sonor
Lignum Custom Sycamore Maple + Lignum Mahonique snare

FoREVer


Mijn Mapex Black Panther Steel Snare




Mooi, Wat heeft ie gekost zoek ook nog een mooie SD
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Panda-Beer


Mooi, Wat heeft ie gekost zoek ook nog een mooie SD


Ik heb hem toen van iemand anders overgenomen dus ik zou de prijs niet weten maar ik heb hem laatst wel nog zien liggen bij adams in ittervoort, anders moet je Adams maar eens een belletje geven  :P
Lignum // DW // Sonor
Lignum Custom Sycamore Maple + Lignum Mahonique snare

harmen 18


Mijn huidige snare-verzameling:

Ludwig Acrolite, Yamaha Vintage Hoops:




Mooi spul.

Waarvoor is het halfronde gat in de onderste woodhoop van de ludwig eigenlijk?

harmen 18

Dit zijn mijn snare's

-Pearl piccollo 13x3
-zelfbouw stave snare 14x5.5
-Pearl maple snare 14x6,5



Nlz


Mooi spul.

Waarvoor is het halfronde gat in de onderste woodhoop van de ludwig eigenlijk?

Misschien zodat-ie zonder al te veel gedoe in/op reguliere snarestands past?
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

musiqman

#37
okt 08, 2011, 23:08 Last Edit: okt 08, 2011, 23:11 by musiqman
Dat is 14'' floortom hoop, daar gaan normaal je floortom poten door.


FoREVer


Dit zijn mijn snare's

-Pearl piccollo 13x3
-zelfbouw stave snare 14x5.5
-Pearl maple snare 14x6,5





En is dat nouw moeilijk om een snaredrum zelf te maken, wil het ook nog eens proberen met magahony :P ofzo, verder mooie SDS
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Dries


Mijn huidige snare-verzameling:

Ludwig Acrolite, Yamaha Vintage Hoops:


Craviotto, Lignum Woodhoops:


Adams 8000 14x5:


Sjiek hoor!
Mooie veelzijdige verzameling.
Met name die Craviotto kan me wel bekoren. De Acrolite klinkt ook goed trouwens.
Niet goedkoop geweest, wel mooi  :)

Adams 8000 12x5:

''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

harmen 18

Echt heel makkelijk was het niet, het belangrijkste is dat je een goede nauwkeurige zaagtafel hebt zodat het goed uitkomt. een draaibank is niet percé nodig, wel erg makkelijk, maar met de hand schaven, schuren lukt ook. verder is het vooral veel schuren, en wel met de hand want een schuurband gaat van rechts naar links en je wil van onder naar boven om de nerven goed zichtbaar te krijgen.

En het mooie is dat je aan het eind echt iets van jezelf hebt.

Sander?



de 14 X 5,5 Thomann limited edition Zebrawood Black Panther, of het nu wel of niet een ´echte´ is, ik vind het een mooie snare met een redelijk geluid.

de 12 x 5,5 Chris Adler signature Black Panther, BAM wat een geluid!! Handzaam, klein en fel...

ArcticLight

D'ooh die Adlers zijn prachtig! O+

Nlz

Hoezeer is zo'n thomann BP een stap vooruit ten opzichte van bijvoorbeeld de standaard snare die er bij mijn export zit?
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Sander?

Ligt er aan wat voor soort snare er bij je export zit. Als het een metalen snare is (die 14x6 zijn standaard toch bij de export) tja dan is een maple toch anders he. Voor het geld vind ik het waanzinnig mooie snares, goede afwerking. Ondanks dat er wordt gediscussieerd over of het wel of niet een BP is, is het toch wel goed werk wat is afgeleverd. Het geluid is gewoon goed te noemen hoor.

[ Invalid YouTube link ]


Stokmans

Voor een ieder met een beperkt budget, maar die wel een leuke snare wil: Check de 'Blackout' serie van PDP eens. Schijnen erg leuke snares te zijn voor een hele nette prijs!



De 13"x4" kost bij Thomann 98 euro, nieuw dus! En die schijnt erg goed te klinken (neef heeft er eentje, nog niet zelf geprobeerd)

Nlz

Nee, ik heb de standaard (waaibomen)houten snare er bij zitten. Misschien toch eens overwegen als er wat geld 'over' is. Of toch een Odery Eyedentity snare... Decisions decisions  ;)
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Sander?

jaja knopen zijn er om doorgehakt te worden toch...  :Y

rtniels




de 14 X 5,5 Thomann limited edition Zebrawood Black Panther, of het nu wel of niet een ´echte´ is, ik vind het een mooie snare met een redelijk geluid.



Zitten die hoops nu volledig scheef op de ketel of lijkt dat alleen maar zo?  :?

Sander?

Ik zie het nu ook, maar nee die zitten wel goed hoor, beeld vertekend als een idioot  8)7  door de camera.... Telefoon..kleine lens.. je kent het vast wel  ;)

Omhoog