Pearl Drums

Gestart door Karel1975, sep 18, 2011, 12:00

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

animal

Daar is ie dan ook niet (direct) voor bedoeld.

groovemaker

Is de Birch variant van de Masters Premium series uit de productie gehaald?
Op zowel de Europese als de Amerikaanse website van pearl kan ik er niks over vinden en op youtube staan ook alleen maar de Maple versies van de kit....

If it's too Loud you're too old!

groovemaker

Heeft iemand een idee hoe ik achter het bouwjaar van mijn Free Floarting snare kan komen?
Ik weet dat het een is uit de oude generatie....
If it's too Loud you're too old!

animal

Door hier een fototje van je snare te plaatsen??  :Y

groovemaker

#54
mrt 02, 2014, 15:46 Last Edit: mrt 02, 2014, 15:49 by groovemaker











Dit is em....
If it's too Loud you're too old!

purgie

Goedemorgen, ik kan van iemand een Pearl Master Birch shellkit kopen voor 800 euro met de maten 8/10/12/14/22 kopen voor 800 euro. Ik dacht dat het wel koopje is, wat denken jullie ?

Alvast bedankt.

Gr Frank

Animal baars

Hangt een beetje van de leeftijd af ;). Op zich is €800 gewoon een nette voor een Masters Birch.

purgie

Bedankt Animal, heb de kit toch niet gekocht, te kleine maten (14 inch Floor)..

groovemaker

Jaartal Free Floating?
(zie bovenstaande foto's)
If it's too Loud you're too old!

animal


Jaartal Free Floating?
(zie bovenstaande foto's)


Gezien de uitvoering van de hoop onderzijde, verwacht ik begin jaren tachtig.

Rick


Bedankt Animal, heb de kit toch niet gekocht, te kleine maten (14 inch Floor)..


Ik speel niet anders dan met 14" floors. Ik haal er meer dan genoeg laag uit, met zowel mijn Brady als met mijn Premier Genista. Ik vind ze wat beter te controleren dan 16" floors, ze zijn wat "sneller".

Technobeat


Vraagje : Weet iemand de naam van Importeur Pearl Nederland ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Nijlpaard

Ik kom via Google op BMI maar zie op hun site nergens Pearl terug.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Hammar

BMI was vroeger.

frakke

#64
dec 25, 2014, 16:38 Last Edit: dec 25, 2014, 16:46 by frakke
dit vind ik via google maps
Pearl Music Europe BV
Craenakker 28-30
5951 CC Belfeld
Nederland
+31 77 308 1200

https://www.google.be/maps/place/Pearl+Music+Europe+BV/@51.32098,6.1284,17z/data=!3m1!4b1!4m2!3m1!1s0x0:0xbd7f58dabff2428d?hl=nl

ze zitten met hun hoofdburo in nederland dus zullen ze geen importeur hebben voor NL
Als ik op hun site zie onder contact us komt het adres en verdere gegevens erop
http://www.pearleurope.com/Disclaimer.aspx?ID=1&Page=Con
Grts Frank.

Technobeat


THX to all :) , ik heb inmiddels een mail naar het opgegeven e-mailadres gestuurd : salesbenelux@pearleurope.com

Nog een fijne kerst gewenst jullie .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Harre

Huh... kijken we naar een verschillende site? Ik krijg als mailadres toch echt info@pearleurope.com te zien en daarbij een gratis nummer wat je kunt bellen. Persoonlijk zou ik er dan voor kiezen om (uiteraard niet tijdens de feestdagen) er even een belletje aan te wagen, want ze zeggen niet voor niets: een beller is sneller...
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Technobeat


Oké Harre , voor de zekerheid ook een mailtjes gedaan aan : info@pearleurope.com , nu moet het goed komen denk ik :) .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

animal


stinow

Per dit weekend mijn huidige (electronische Roland TD-11k) verkocht om weer akoestisch te kunnen gaan spelen.

Ben al enige jaren niet meer actief geweest op het forum en uberhaupt met drummen, dus even een nieuw account moeten aanmaken.

Ik ben ooit begonnen met spelen op een Yamaha Stage Custom Advantage en na een jaar of 8 verkocht om electronisch te gaan spelen vanuit praktisch (lees: buren) oogpunt.

Nu zijn we sinds een week(!) verhuisd en hebben we genoeg ruimte om stevig (lees: snoeihard) te kunnen drummen. DUS: drumstel verkocht en komende week ga ik bij iemand een ''oude'' Pearl BRX (birch) in het zwart ophalen.

Kijk er ontzettend naar uit en hoop stiekem dat het ook wel iets van een vooruitgang is in vergelijking met mijn oude Yamaha set. Qua sound hoor ik er in ieder geval goede verhalen over waar ik mij mee kan identificeren.

Nog andere BRX spelers hier?

Technobeat


Welkom terug Stinow :)  , mooi dat je vanaf nu vrijuit akoestisch kunt drummen in je nieuwe huis zonder de buren tot last te zijn , een wens van vele :')  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Leon

Heeft er iemand al ervaring met de Pearl Masters Maple Reserve? Vooral de configuratie 24x14, 13x9 en 16x14 ziet er erg leuk uit:


Na begonnen te zijn op een Thunder en via een Pearl Export over te zijn gestapt naar andere merken lijkt het me toch mooi om weer een Pearl kit aan te schaffen op de langere termijn.

Dit is een relatief nieuwe lijn toch? Ik hoopte er tweedehands een te kunnen vinden ergens.

Harre

Er zullen vast wat verschillen zijn, maar de Masters serie is er meen ik vanaf begin jaren '90 en m'n MMX uit '95 heeft qua lagen, dikte en opbouw van de shells dezelfde specificaties. Ik denk dat ze met deze serie dus gewoon doorborduren op een oudere succesformule  :)

Hou er rekening mee dat deze relatief dunne ketels gebouwd zijn voor resonantie en dat moet dan wel net je ding zijn. Dit kun je natuurlijk opheffen door vellen te gaan gebruiken die (enorm) dempen, maar ja... waarom zou je zo'n shellset kopen om vervolgens de natuurlijke sound om zeep te helpen? Daarnaast speelt een 24" bassdrum qua gevoel heel anders dan een wat kleiner formaat en dat moet ook maar net je ding zijn.Conclusie: ga naar een winkel en speel er eens een tijdje op om er achter te komen of het je ding is, of misschien juist helemaal niet  ;)
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

animal

Dit is een relatief nieuwe lijn toch? Ik hoopte er tweedehands een te kunnen vinden ergens.
Voor tweedehands kun je dan kijken naar een Pearl Masters Premium, deze zijn identiek aan de Masters Reserve met als enige verschil de hoops.
Op de Masters Premium werden die-cast hoops geleverd, op de Masters Reserve zijn deze vervangen door (lichtere) Fat Tone Hoops.
Laatstgenoemde zijn ook nog los te koop (ik heb ze zelf ook ;-) )

Hammar

Ik weet nog een mooie MRX te koop :P

Omhoog