Pearl Drums

Gestart door Karel1975, sep 18, 2011, 12:00

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

groovemaker


Ben ik de enige die die kit van Zuiderwijk thuis vindt horen in een peuterspeelzaal?
Naar mijn idee een verschrikking om achter te zitten. Achter die kit van Mangini zou ik dan wel weer wat uurtjes willen doorbrengen  8).


Nee hoor je hebt helemaal gelijk!
Maar zijn kit klinkt wel heel erg chill.
Hij heeft nu sinds een maand Pearl masters Premium, die ziet er nog erger uit!!!!

Ik heb ook Pearl masters premium birch in Diamond burst, zet er binnen kort wel wat foto's van op

If it's too Loud you're too old!

groovemaker

Kunnen we hier niet een poll neer zetten va nwie op welke serie van Pearl speelt ofzo?

Ben als pearl liefhebber wel benieuwd naar de populariteit onder de pearl kits op dit forum....
If it's too Loud you're too old!

Dries


Kunnen we hier niet een poll neer zetten va nwie op welke serie van Pearl speelt ofzo?

Ben als pearl liefhebber wel benieuwd naar de populariteit onder de pearl kits op dit forum....

Is het wel even de vraag hoe we onderschijd maken.
Hoeveel Masters series?
Hoeveel Export series?
Dus wel of geen type-aanduiding.
De meest recente exports zijn niet echt meer te vergelijken met die van 20 jaar geleden bijvoorbeeld.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

groovemaker

Ga er in principe gewoon uit van de series op de pearl website....
Als je (en ik ben et er mee eens) vindt dat een serie niet meer te vergelijken is met de serie van vroeger,
zet daar dan aparte optie voor....

of niet soms.....
If it's too Loud you're too old!

groovemaker

Ligt het aan mij, of zie ik echt de laatste tijd zoveel Free floating snare's op marktplaats voorbij komen?
If it's too Loud you're too old!

FoREVer


Ligt het aan mij, of zie ik echt de laatste tijd zoveel Free floating snare's op marktplaats voorbij komen?


Ligt niet aan jouw, zie ze ook regelmatig.
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

groovemaker

speciale reden?
If it's too Loud you're too old!

FoREVer


speciale reden?


ze zijn redelijk zwaar.. en de klank moet je eruit slaan. goeie snare voor harde metal.
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

animal


ze zijn redelijk zwaar.. en de klank moet je eruit slaan. goeie snare voor harde metal.


Heb je er zelf wel eens één gehad?? Ik wel, sterker nog, ik heb de snare nog steeds, heel responsief en ze kunnen, afhankelijk van het ketelmateriaal wat je kiest, snoei hard, daar hoef je niet eens je best voor te doen.
De reden dat er redelijk wat free-floaters worden aangeboden is m.i. gelegen in de feiten:
1) Dat ze al meer dan 20 jaar gemaakt worden.
2) Dat er in die periode (echt) heel veel van verkocht zijn.

Harre

#34
feb 11, 2012, 10:02 Last Edit: jun 28, 2012, 22:23 by Harre
Yep, ik heb hier nog een stalen variant liggen. Ik gebruik hem maar zelden, maar kan het op één of andere manier niet over m'n hart verkrijgen hem weg te doen. Zeker niet toen ik onlangs ergens een advertentie langs zag komen waar bij de afbeelding iets van 'voor de leeftijd ziet deze verchroomde drum er nog goed uit' of iets dergelijks en ik toen bij mezelf dacht: dan is die van mij met dezelfde leeftijd nog fonkelnieuw. Hij is 16 jaar oud en de eerste 10 jaar dagelijks gebruikt en altijd mee op pad geweest bij optredens. Deze foto is na een poetsbeurtje en het plaatsen van wat nieuwe vellen, maar als ik hem nu uit de koffer haal ziet hij er nog net zo uit:

Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

groovemaker

Ik heb zelf ook een....

Bevalt me prima....
If it's too Loud you're too old!

FoREVer


Heb je er zelf wel eens één gehad?? Ik wel, sterker nog, ik heb de snare nog steeds, heel responsief en ze kunnen, afhankelijk van het ketelmateriaal wat je kiest, snoei hard, daar hoef je niet eens je best voor te doen.
De reden dat er redelijk wat free-floaters worden aangeboden is m.i. gelegen in de feiten:
1) Dat ze al meer dan 20 jaar gemaakt worden.
2) Dat er in die periode (echt) heel veel van verkocht zijn.


Heb er inderdaad een gehad, ik vond m toch wel redelijk alleen was het een stalen en heb hem verkocht omdat ik een Birch snare wou.
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Headshrinker


Ik heb er net zo een maar dan met een eenvoudiger klapmechaniek. Volgens de catalogus het rock model. Deze zou ook een COB ketel moeten hebben maar magneet plakt.. Bummer.


Heb je foto's van jouw Pearl 'Rock' snare? Ben wel benieuwd, eigenlijk. En gebruik je 'm nog wel 'ns?

Fibesman

Ik heb hem een tijd geleden online uit engeland gehaald en dacht dat ie wel brass zou zijn maar niet dus.. Ik heb er andere vellen opgezet maar hem nog nooit geprobeerd met een band eigenlijk.. Hij zou eigenlijk eens gepoetst moeten worden. Ik vermoed Dat Cesar van de Golden earring een soortgelijke snaredrum gebruikte voor de opnames van de lp Cut waar Twilightzone op staat. Heb ik altijd een geweldige drumsound gevonden. Hoe klinkt die van jou? Wat voor vellen heb je er op?



Headshrinker

Ik heb hem een tijd geleden online uit engeland gehaald en dacht dat ie wel brass zou zijn maar niet dus..


Tsja, voorzover ik begrijp heeft Pearl dat model 'n tijdje geproduceerd met zowel brass ('Jupiter') als steel ('Deluxe' en ook wel 'Rock', inderdaad) ketels, op 't oog nauwelijks van elkaar te onderscheiden. Van de laatste kan ik er trouwens zo snel geen vinden met die 6,5" diep is (VintageDrumGuide etc.). Dus bijzonder is de jouwe zeker! En wat nou precies 't klankverschil tussen brass en steel is... Eerste is wellicht ietsje 'warmer'.

De mijne is loodzwaar (snarenmechaniek is nog wat uitgebreider dan bij jou), ietwat lastig te stemmen (ligt ongetwijfeld ook aan mij) en spreekt niet zo snel aan. De snaren (Puresound PJ1416; speciaal voor dit model) zijn ook wat lastig af te stellen (moeilijk om de gulden middenweg te vinden tussen veel 'buzz' en 'choking'). Maar als ik 'm goed raak, zit er een mooi geluid in, vind ik. Een 'dikke buik' met de nodige boventonen.

Iets teveel, naar mijn smaak ('ring'). Daarom heb ik het gewone coated Ambassador slagvel (tijdelijk?) vervangen door een Emperor CS (de 'dubbele met dot'). Dat droogt 'm wat uit (zonder verdere demping), maar--zoals andere forummers al hebben voorspeld--een ideale snare batter is 't niet. De reso is een Ambassador hazy.

Harre


Iets teveel, naar mijn smaak ('ring'). Daarom heb ik het gewone coated Ambassador slagvel (tijdelijk?) vervangen door een Emperor CS (de 'dubbele met dot'). Dat droogt 'm wat uit (zonder verdere demping), maar--zoals andere forummers al hebben voorspeld--een ideale snare batter is 't niet. De reso is een Ambassador hazy.

Check bij gelegenheid eens een Renaissance Powerstroke 3 van Remo (http://www.remo.com/portal/products/3/8/53/273/re_powerstroke3.html). Die doet het geweldig op m'n stalen freefloat, zonder dat naar mijn idee verdere demping nodig is.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Rick

Ook de Vintage Ambassador is het proberen waard!

Headshrinker

Citaat van: Harre link=topic=125.msg17398#msg17398
Renaissance Powerstroke 3


Vintage Ambassador


Dank voor de suggesties! Ik maak de 'dubbele met dot' eerst even op, denk ik. Gisteren heb ik 'n aardige klank gevonden door--tegen mijn gewoonte--het snarevel 'omlaag' te stemmen en het slagvel iets 'omhoog'. Dat maakt 'm nog wat 'natter/vetter' en geeft een fijnere stick rebound.

(Noot: Helaas kan/wil ik thuis niet echt losgaan (buren...). Mijn drumhok is ook niet ideaal: veel ramen en andere sound killers. Dus ik zal de Jupiter eens meenemen naar de oefenruimte en 'm daar misschien ook even opnemen...)

Dries

Mooi hoor...

''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

animal

Zekers, mooie strainer ook. :Y

Nijlpaard

Mooie snare  8) :Y
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Fibesman

Idd mooi dat hout. Lijken nieuwe tubelugs, beetje grof

Hammar

Ik dacht eerst aan een basdrum met een snarenmat.........???

mrnoobowner

ik heb eigenlijk alleen maar goede ervaringen met pearl

ik heb gespeeld op berken en maple master kits BRX, MMX, MCX
vision, forum, export en target kits

ik vond target echt slecht maar voor de rest alleen maar goede ervaringen mee.

top merk naar mijn mening

Robert-Jan


Zekers, mooie strainer ook. :Y


Alleen totaal niet handig in een 'drumstel' setting.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Omhoog