10 inch Yamaha mellow stemmen

Gestart door Murgen, mei 25, 2012, 22:10

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Murgen

Waarschijnlijk de bekende weg maar toch. Aan mijn Yammie cocktailset hangt een 10 inch snare. De kit zou namelijk kantelen als je er een 14 inch aan hangt ;)

Ik heb het reso-vel strak staan en het bovenvel ook. Nu klinkt deze snare als waar hij voor gemaakt is, als een firecracker maar ik wel er ook wel lekker op willen roffelen. Is dat een kwestie van bovenvel losser stemmen? Ik moet binnenkort er een nieuw vel opgooien. Iemand een gouden tip? Thanx!
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

musiqman

Een steve jordan heeft een 8",  of had je er zelf een 10" bijgekocht?

Murgen

Ik heb 2 jaar geleden de winkeldochter van Drumworld tegen inkoopsprijs gekocht. Die kwam zonder snare en tommetje. :)  In vintage wood ipv van die Japanse sparkle kleurtjes.

Ik had een Gigpig geprobeerd (samen met Animal geloof ik) en die had een te hoog Ikea gehalte (ik zag die kleine schroefjes in het spaanplaat en dacht ... nee, dat gaat het niet worden). Daarna die Yammie en Fon wilde wel een deal maken want dat ding stond er al 5 jaar.
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

musiqman

Ohh die. Die wilde ik toen nog overnemen. Te gek ding idd.

animal


maar ik wel er ook wel lekker op willen roffelen. Is dat een kwestie van bovenvel losser stemmen? Ik moet binnenkort er een nieuw vel opgooien. Iemand een gouden tip? Thanx!


Waarom kun je er nu niet lekker op roffelen, Murgen? Staat het vel te strak? Bij Tamboer korpsen doen ze niet anders en die roffelen heel wat af.

Murgen

Te strak en te oud. Ga maar eens een nieuw velletje scoren.
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

animal

Om nog een beetje geluid uit het 10 inch snaretje te krijgen adviseer ik je een niet te dik vel te kiezen. Maximaal de dikte van een Remo Ambassador, zelf zou ik er een diplomat (of vergelijkbaar) op zetten.

Murgen

Dank je!
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

musiqman

Ik heb er een clear Ambassador op liggen, Voorheen ook een alu die-cast hoop maar die is eer nu weer af.

Omhoog