Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Berichten - willem4130

26
Here he is. De snare konden ze er niet meer vinden dus mocht ik een andere 8000 snare uitzoeken. Deze vond ik het best passen, alhoewel ik niets met gouden lugs heb. Maar valt ook te combineren met m'n andere sets. Al met al erg blij mee :-)





27
winkels en online stores / Re: Bax Shop
dec 02, 2015, 20:05

Voorraadinformatie op de website is direct gekoppeld met het voorraadbeheer in het ERP-systeem dus in dit soort gevallen klopt de voorraadinformatie op de website wel. Alleen komt het voorraadbeheer niet overeen met de fysieke voorraad.

In het verleden heeft Bax-Shop dan waarschijnlijk ergens een foutje gemaakt waardoor het fysieke product wel is meegegeven aan een klant maar dit administratief verkeerd verwerkt is.


Stukje context; maakt het niet minder vervelend. :-) Bij Thomann heb ik zelf nooit problemen gehad. Maar hetzelfde geldt voor Bax-Shop voor mij.
[/quote]

Dat is inderdaad een reële mogelijkheid,

Een andere mogelijkheid die wat zorgwekkender zou zijn, is de volgende. De afboeking op de website wordt pas zichtbaar indien het product een andere status krijgt dan 'gereserveerd' na een verkooporder. Bijvoorbeeld: het voorraadniveau op de website wordt pas aangepast indien het artikel daadwerkelijk gepickt is. Vrij eenvoudig te testen door een bestelling te plaatsen en de voorraadstand op de website opnieuw te checken. Heb nu echter niets wat ik zou willen bestellen :)
M.a.w.: de website toont het fysieke voorraadniveau excl de orders die daar nog op doorbelast zouden moeten worden. Afhankelijk van hoe snel na een bestelling gepickt zal worden zit er dus een vertraging in datgene wat er op de website wordt getoond en de werkelijke voorraad.

Ik zou het graag eens van binnen willen zien aangezien ik in m'n werk veel met (slecht geïmplementeerd) ERP/WMS-systemen te maken heb. Super fascinerend!

Verder heb ik overwegend (niet alleen maar) goede ervaringen met de service van Bax, moet ik zeggen.

28
Ben vandaag even binnengesprongen en voor weinig een 8000 Jazz setje (18, 10, 14, + 14 x 5.5 snare) opgepikt  8)

Prijzen zijn idd 'onderhandelbaar'.

Nice!

Ik heb zitten twijfelen tussen die set en degene die ik uiteindelijk heb gekocht (20, 10, 12, 14). Mijn overweging was dat ik de laatste in de praktijk waarschijnlijk veel meer zal gebruiken dus ben blij dat die jazz set bij jou terecht is gekomen :)
29
Dank voor je reactie! Ik spotte hem een beetje laat.

Ben inmiddels verzien dus er mag een slotje op  :Y
30
techniek / Re: Advies gevraagd
dec 02, 2015, 19:16
Volgens mij is het de bedoeling dat DTJ in de Harmonie gaat spelen, toch ......??

Klopt! My bad.
31
techniek / Re: Advies gevraagd
dec 02, 2015, 00:28
Wat versta jij onder "een beetje leuk kunnen spelen"? Waarschijnlijk - voor zover ik dat voor jou in kan vullen - doel je op het goed kunnen meespelen in jouw band. Wat voor een band is het? Welk genre? Kan je wat voorbeelden geven van nummers en wat is het niveau van je overige bandleden?

In algemene zin kan ik wel het volgende zeggen (hoe individueel bepaald het ook blijft). Veel volwassenen zijn bang, merk ik, een instrument niet meer onder de knie te kunnen krijgen. Mijn gevoel is dat kinderen weliswaar erg snel intuïtief leren (spelenderwijs zeg maar) maar dat volwassen het voordeel hebben over een betere motoriek en meer reflectievermogen te beschikken. Als jij verder tamelijk muzikaal bent - en waarschijnlijk ben je dat gezien jouw muzikale ervaring (hetzij op een heel ander instrument) - zijn dit m.i. goede voorwaarden om enigszins snel een solide basis te kunnen vormen.

Maar ik zou er nooit een harde datum aan durven koppelen. Zelfs niet na iemand een aantal keren te hebben zien drummen.

Ik zou inderdaad een paar oriëntatielessen nemen en ik denk dat je dan zelf vrij snel zult ervaren of je het wel of niet leuk vindt. Naast dat plezier hebben ongetwijfeld zal bedragen aan de progressie die je boekt, is het bovenal hetgeen wat centraal moet staan. Of je nou gaat drummen in je band of niet :-)

Misschien heb je wel een Youtube-filmpje van een voorbeeld waarvan je zegt "zo'n niveau bedoel ik". Wellicht dat iemand dan een indicatie durft te geven  :R
32
Oeh, thanks for the heads-up!

Ik keek even op hun site en t/m donderdag staan er nog veel aanbiedingen.
Waaronder een Adams 8000 shellset in 20 10 12 14 incl 14 snare voor erg weinig geld. Die heb ik gekocht (je kunt bieden via mail) en haal ik zaterdagochtend op :-)

Er staat nog meer interessants dus check even hun website! (via nieuws/events)

33
Vanwege een te grote berg aan bekkens die ik veel te weinig gebruik, doe ik er hierbij een aantal in de aanbieding. Ik heb ze nog nergens anders online staan om dat ik graag drum-forummers de eerste kans geef.

Als er vermeld staat dat ze slecht een paar keer bespeeld zijn, heb ik het over niet meer dan 20 aanslagen.

Bij interesse a.u.b. een PB'tje of een mail naar willem4130@[nospam]hotmail.com

Opsturen eventueel mogelijk tegen meerprijs.

Bij afname van meerdere cymbals valt er natuurlijk te onderhandelen :-)

Ziljdian 8 K custom dark splash - zo goed als nieuw
90 euro (56% van prijs Thomann/Bax)



Zildjian 14 A custom Rezo HH
200 euro (47% van prijs Thomann/Bax)



Zildjian 16 A custom projection crash - slechts paar keer bespeeld
160 euro (65% van prijs Thomann/Bax)



Zildjian 16 High Boy China - slechts paar keer bespeeld
150 euro



Zildjian 16 Low Boy China - slechts paar keer bespeeld
150 euro



Zildjian 16 K Dark Crash Thin - slechts paar keer bespeeld (wel oudere serie [brilliant finish])
160 euro (nieuwe serie kost 309 bij Thomann/Bax)


Ziljdian 18 Low Boy China - slechts paar keer bespeeld
170 euro (60% van prijs Thomann/Bax)


34
Ik denk dat RJ de spijker op zijn kop slaat als het gaat om het oplossen van jouw probleem. Want ik denk dat je deze fill niet goed genoeg beheerst c.q. bewust bent van wat je aan het doen bent, en het specifieke moment wanneer het moet worden ingezet. Ik vind de metafoor van Benny Greb altijd wel treffend. 

Zoals Benny Greb ook wel eens zegt: wanneer je aan het praten bent snap je wat je aan het zeggen bent en ook wat je gaat zeggen, en wanneer dat zinsdeel komt. Voor drummen gaat dat ook op. Met andere woorden, je moet je heel bewust zijn van je 'tekst'/'boodschap' (fill, in dit geval) anders ga je vastlopen. Met praten zou zich dat bijvoorbeeld kunnen uiten in "uuuhhhh". Praten doe je al (vrijwel) je hele leven en dus is het tweede natuur. Voor drummen geldt dat je dat deels al hebt ontwikkeld maar - in vergelijking met praten - nog veel meer aan het ontwikkelen bent.

Zelf merk ik dat ik een soort 'toolbox' heb aan fills/licks e.d. die ik er eigenlijk op ieder moment uit kan knallen. Simpelweg omdat ik ze van binnen en buiten ken, vaak heb toegepast en beheers. Ik ken precies de 'cues': stel dat de fill met twee bassdrums begint, dan weet ik donders goed wanneer ik die in moet zetten en ik weet ook welke acties er volgen, op welke trommel, met welke hand/voet en op welke tel ik uit ga komen - dat is in ieder geval altijd mijn doel. Ik weet dus wat ik ga 'vertellen', wat de impact gaat zijn, en hoe mijn volgende zin vervolgens hoort te beginnen om mijn verhaal vloeiend te vervolgen.

De kunst is om dat voor deze specifieke fill ook onder controle te krijgen. Vaak begin ik -zoals RJ ook aangeeft - met handen en voeten om simpelweg het patroon te leren kennen.

Wat mijzelf tenslotte erg helpt is om een fill heel 'open' te denken. Iedere slag maak ik bewust en probeer ik niet af te raffelen. Ook al klinkt een fill snel, in mijn hoofd speel ik hem langzaam. Slag voor slag - wel als vloeiend geheel - maar ik probeer niet te sprokkelen. Dan word je automatisch gedwongen om, zoals RJ als aangaf, precies te weten welke slag op welk moment komt. Maar daarnaast bewaar je veel meer rust. Het is eigenlijk hetzelfde als articuleren, om nog maar even terug te grijpen op Benny Greb.

Ter motivatie:
Vaak zie je bij het aanleren van nieuwe grooves en fills dat er veel overeenkomsten zijn met dingen die je al in een bepaalde mate kent en beheerst. Het is ook niet voor niets dat er zo vaak op paradiddles gehamerd wordt, want deze patronen komen heel erg vaak terug (hetzij met een andere verdeling over de set).

Het fijne is dat dit probleem naar mate je meer uren hebt gedrumd (met bepaalde regelmaat natuurlijk) in steeds mindere mate terugkeert. Want in je hoofd ga je patronen en structuren zien waardoor nieuwe fills en ritmes aanleren steeds sneller gaat. (On)bewust - althans zo ervaar ik het - kun je steeds meer teruggrijpen op een groeiende basis van verschillende patronen. Nieuwe zaken die je leert ga je steeds meer zien als variaties hierop, en ook verschillende okestraties worden steeds minder een barrière.
35
Mooie kit en cymbals!

Welke ride is dat? Lijkt een beetje op de K custom ride maar volgens mij is dat hem niet, toch?
36
En zo'n sq2 is ook niet zo goedkoop ;-)
37
Hallo allen,

Ik heb inmiddels een aardige verzameling (Zildjian) bekkens. Leuk om zoveel crashes/china's/HH's te hebben maar wat ik toch echt mis is wat variatie qua rides.

Momenteel heb ik een Zildjian K heavy ride (ouder model, brilliant finish) wat echt een lekkere cymbal is maar ook vrij helder is (een stuk helderder dan de nieuwe K heavy rides). Prima in sommige settings maar niet altijd even gewenst.

Daarom ben ik op zoek naar een ride die warmer en droger is. Misschien eigenwijs maar ben toch redelijk Zildjian-minded. 

Is er toevallig iemand die van zijn Zildjian K ride of constantinople (medium) ride 'af wil'? Uiteraard ben ik me er zeer van bewust dat er nogal wat verschillen zitten tussen afzonderlijke rides, maar zie het als een animo check. Sta ook open voor alternatieven.

Mochten er interessante leads zijn dan ben ik naast betaling, ook in voor eventuele ruil. Zo heb ik o.a. liggen:
-Meerdere z.g.a.n. Zildjian low boys en high boys china's (16" en 18")
-Een aantal hihats (o.a. A custom rezo 14", 13" k/z, 14" k custom dark)
-Meerdere crashes (K zildjian dark thin 16, 17, 18 - oude serie (brilliant)) (A custom projection 16) (avedis paper thin 16)
-Nog wat splasjes

Wie weet ik kan ik iemand verlossen van zijn verschrikkelijke ride en ik jouw blij maken met cash of een van de bekkens waar ik niet (meer) zo gehecht aan ben.
38
ik snap je opmerking. het is niet een mening slechts gebaseerd op deze filmpjes. Wel heel veel filmpjes en wat ik in de winkels gehoord heb. En daarom had ik ze ook uit één en dezelfde programma genomen.

Dat de opnames uit één programma afkomstig zijn zegt natuurlijk niets over hoe de drums gemixt zijn, en daarmee niets over de klank van de kits zelf. Het zegt namelijk niets over EQ, reverb, compressie etc. Elementen die toch duidelijk hoorbaar zijn in alle opnames die je post (niet in de laatste plaats op de opname van Gavin Harrisson...)

Het zegt m.i. nog het meest over hoe de drummers zelf willen klinken.

Nou weet ik vrijwel zeker dat jij dit zelf ook wel weet. Je punt is volgens mij simpelweg dat je DW nogal overgewaardeerd vindt en dat je voor de bedragen die je neertelt, of goedkoper, alternatieven kunt kopen die klanktechnisch zeker zo goed zijn. Dat ben ik niet met je oneens :)

Wat me opvalt aan de DW kits die ik gehoord heb (allemaal vrij nieuwe Collector series) is dat ze vrijwel veel laag en punch hadden. Als dat is wat je zoekt, zit je qua sound op zich dus goed. Als je andere eigenschappen zoekt, moet je elders kijken. Het blijft kwalitatief goed spul dus ik verwacht dat je met een setje ambassadors/g1's etc en goede stemming ook andere eigenschappen wel naar voren kunt laten komen.

Slecht zijn ze in ieder geval zeker niet. Overpriced wellicht, afhankelijk van het feit hoe graag je persé op een DW wilt spelen. De laatste jaren kun je heel mooie kits kopen voor relatief weinig geld maar merk bijvoorbeeld aan mezelf dat ik toch een aantal behoorlijk dure kits heb. Niet omdat ik vind dat die persé zoveel beter zijn maar omdat ik leidt aan een persoonlijke 'tick' waardoor ik gevoelsmatig de voorkeur geef aan die kits.

Dat zou voor sommigen en DW ook wel gelden :)
39
Wat is "begeven" in dit verhaal....?

Ik heb zelf ook na een stuiter een basdrumhoop gehad die een flinke knak had gehad, maar nog niet "gebroken" was, hij was net niet helemaal doormidden.

Heb 'm toen laten repareren bij de "Jannen" van Drumstation in Eindhoven. Nauwelijks zichtbaar, weer stevig en rond.... en vervolgens deze hoop aan de voorkant van de basdrum geplaatst, prima oplossing.
In dit geval houdt 'begeven' volledig gebroken in.
Overigens gaat het om de hoop aan de resonantiezijde. Lijmen is misschien wel een prima oplossing...
40
Onlangs knapte de draagband van mijn bassdrumtas, met daarin helaas ook mijn bassdrum.
De hoop heeft het hierdoor begeven.

Alhoewel ik eerlijk moet zeggen dat ik het verschil niet hoor, is het ergens toch een beetje zonde.

De bassdrum is een Gretsch Renown Purewood (Cherry/kersen).

Twee vragen:
-Heeft iemand enig idee waar ik een cherry bassdrum hoop kan krijgen (niet bij stdrums.de volgens de website)
-Heeft iemand tips waar ik deze kan laten lakken in min of meer dezelfde kleur als mijn ketel/andere hoop?

In het ergste geval bestel ik twee nieuwe hoops van bijvoorbeeld maple in een andere kleur maar idealer zou het zijn om één vervangende cherry hoop te kopen die ik kan laten lakken (alhoewel optie 1 wellicht wel goedkoper uitvalt).

(Andere) ideeën welkom :)
41
Het podium mocht van de gemeente niet groter dan dit. We hadden ook een drumriser maar gezien de afmetingen van het podium was dit simpelweg niet praktisch.

Qua vergunningen is het allemaal een drama, anders hadden we dit jaar al wel gedaan wat ik eerder omschreef volgend jaar te willen doen. Maar je moet een beetje recht van spreken krijgen (het is ook wel een beetje vriendjespolitiek allemaal).
42
Thanks Technobeat!

Het is een heel gedoe zo maar het werkt wel.

We gaan binnenkort bespreken om volgend jaar twee grote podia tegenover elkaar te zetten zodat we echt alle kanten op kunnen. Vanaf het kleine podia is het - zeker op die hoogte - lastig om de aandacht van het publiek vast te houden. Maar altijd beter dan een DJ in mijn ogen  :)
43
Had dit topic helaas niet gezien. Was veel te druk met de organisatie van het podium bij Café Van Ouds.
4 van mijn vrienden zijn eigenaar van deze kroeg (als hobby, naast hun 'normale' baan...) en sinds vorig jaar doen we ook mee aan de Vierdaagse. Dat was voor ons de eerste mogelijkheid dat het kon. Dit jaar een stuk groter uitgepakt n.a.v. de analyses van vorig jaar.

Ik zit samen met 2 eigenaren, de bedrijfsleider en een collega van mij in het projectteam voor de Vierdaagsefeesten en zodoende zijn we al een maand of 8 geleden begonnen alles te organiseren. Omdat ik ook een vinger in de pap heb hadden we weer twee podia en 4 bands per dag (en daarmee vd kroegen veruit de meeste bands die week).

Het succes overtrof al onze verwachtingen (zelfs die van de meest gunstigste scenario's)! Tijdens de week doe ik voornamelijk het stage management en zorg dat er altijd live-muziek is (dus snel omprikken, soundchecken e.d.). Dus helemaal kapot maar ook zeer tevreden. Volgend jaar weer een tandje groter  :)

Heb ook nog 5 keer gespeeld her en der in de stad. Helaas geen mogelijkheid gezien bij andere podia te kijken maar ongetwijfeld was het op veel plekken weer genieten :-) Blijft een super mooie week - ook voor niet-Nijmegenaren.

Met de auto is het inderdaad vaak lastig maar je had beter via de nieuwe brug kunnen rijden PaQ. Aan die kant van de stad is er niet zoveel drukte ;)
44
Op een vic firth isolation headphone of iets vergelijkbaars na, ga ik echt niet met een koptelefoon spelen, dat dempt echt niet genoeg.
De demping (ik spreek dan alleen voor de HD25-II) is echt aanzienlijk. Hoeveel dB precies durf ik niet te zeggen maar nooit meer piepende oren of last van omgevingsgeluid…*Na wat gezocht te hebben op internet zie ik qua isolatie waarden tussen de 20 en 30 dB (alhoewel ik nergens een officiële bron vindt; wel veel uitgebreide reviews).

Looks zijn subjectief en doen me a) niet zoveel en b) vind ik het er sowieso niet lelijk uitzien (tenzij je het als zanger gebruikt bijvoorbeeld :)).
45
Ik heb meerdere universele in-ears gehad en ook op maat gemaakte (ook uit Dieren, zoals Musiqman).

Heb in de tussentijd ook veel met headphones gespeeld en daarom nu een Sennheiser HD25-II(c) gekocht. Is circa 180 euro en in mijn ogen/oren kan er geen universeel setje tegen op (ook niet die 415, in mijn beleving althans). Daarnaast dempt het ook goed en kun je ieder onderdeel makkelijk vervangen mocht het ooit stukgaan.

Dus ik zou óf full pull gaan met in-ears en deze via een goed adres laten aanleveren, of een goede koptelefoon kopen - een on-ear oplossing dus :) Zelf vind ik beide opties prima maar moet aan in-ear altijd langer wennen als ik weer nieuwe heb. Daarnaast is het een stuk prijziger (waar ongetwijfeld ook wel een kwalitatieve reden achter zal zitten).
46
techniek / Re: dilana smith
mei 27, 2015, 18:31
Het accent zit inderdaad op de 4-re (vetgedrukt). Dus zo: (even los van welke tom het is en wel of geen flam op de snare. Dat hoor ik niet door mijn laptop speakertjes  :F )



Die gitarist komt in op de 4-re, dus niet op de 4. Oftewel, gelijk met jouw crash/kick. En muzikaal is dat ook de meest logische optie in mijn ogen. Zo ligt de waarheid in het midden ;)
47
cymbals / Re: China cymbal
apr 15, 2015, 20:26
idd, veel verschil..  met stacken kun je ze wel 'trashier' krijgen, sommigen hebben toch te lange sustain..
Ik vind stacks niet per definitie 'trashier' - althans wat ik onder 'trashy' versta.

Misschien is het spectrum min of meer zo:

                Lange sustain
                         l
                         l
                         l
pangy ------------------------- trashy
                         l
                         l
                         l
                korte sustain

Blijft altijd lastig sound in woorden te vertalen maar m'n punt was inderdaad dat mij opviel hoeveel verschil er zit tussen de verschillende china's (en dan zijn het ook nog eens vrijwel allemaal Zildjians uit gangbare en nieuwe series).

Daarnaast vind ik dat het zeker bij een china belangrijk is om het in het geheel te horen waarbinnen je het inzet (een band bijvoorbeeld). Van dichtbij vind ik geen één china echt prettig klinken maar als ik opnames terugluisteren komen sommigen heel goed uit de verf terwijl anderen totaal niet functioneert hoe ik het voor ogen had.

Stacken is sowieso wel interessant met china's. Sowieso kunnen ze vrij veelzijdig zijn (ook qua 'riden', wel of niet inversed ophangen etc).
48
Ik heb onlangs een Sennheiser HD25 II-c gekocht. In eerste instantie voor live monitoring (weliswaar akoestische kit) maar ik zit er sindsdien ook thuis al mijn muziek mee te luisteren.

Ben er ongelooflijk tevreden over. Sluit goed af en eerlijke geluidsweergave. Te gek ding :Y
In hoeverre deze headphone zich leent voor een e-kit durf ik niet te zeggen maar kan me bijna niet voorstellen dat het tegenvalt.
49
cymbals / Re: China cymbal
apr 14, 2015, 00:10
Ik heb zelf 6 china's (omdat ik die ooit spotgoedkoop heb kunnen kopen). Een 14" wuhan, 16" zildjian low boy, 16" zildjian high boy, 18" zildjian low boy, 17" zidljian K china boy, 18" zildjian oriental.

Het viel me op hoe extreem veel verschil er in sound zit tussen de china's.

Bedenk dus eerst heel goed wat voor een soort sound je zoekt en waar je het allemaal voor wilt inzetten. Ik vind dat er m.n. nogal wat verschil zit op de 'clangy' versus 'trashy' dimensie (als dat enigszins begrijpelijk is).
50
drumkits & snaredrums / Re: Sonor Safari
apr 09, 2015, 00:23
Vorig jaar rond deze tijd ben ik een vergelijkbaar topic gestart, die vind je hier:

http://www.drum-forum.nl/index.php?topic=2867.msg54874#msg54874

Zo ben ik zelf uitgekomen op een Ludwig Breakbeat (ook als extra kit, en gebruik hem nog steeds wekelijks). In dat topic staan meer van 'dit soort' kits genoemd en heb je meteen wat achtergrond info.