Sonor drums

Gestart door Nickvm, sep 18, 2011, 18:51

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Dennis Boxem


Sonor tuning safe is geen optie, want ik heb geen schroefdraad meer om te borgen  8)7


Ik stem mijn vellen op 't hoogst vandaar. Dus zal toch vioolhars moeten worden, want hij ontstemd nog steeds na schoonmaken.

Iedereen bedankt voor het meedenken.


Deze snare heeft de verkeerde spanbouten. Het zijn wel Sonors, maar de originele hebben schroefdraad over de gehele lengte. Met de originele bouten heb je overigens ook minder problemen met loslopen. Ze roesten namelijk als een dolle :)

grtz!

Dennis

dunDaan

Goed verhaal Dennis.
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Hans




nieuwe superlelijke finishes voor de SQ2. Waarom zulke mooie drums zo lelijk maken ?

Hammar

Omdat drum-finisches tegenwoordig modegrillen zijn. Elke paar jaar duikt er weer een nieuwe gril op. er zijn mensen die daar erg gevoelig voor zijn en daar mikt men op. Dozen schuiven, niet meer of minder!
Ik vraag me wel eens af waar al die drumkits blijven.

Rick


Omdat drum-finisches tegenwoordig modegrillen zijn. Elke paar jaar duikt er weer een nieuwe gril op. er zijn mensen die daar erg gevoelig voor zijn en daar mikt men op. Dozen schuiven, niet meer of minder!
Ik vraag me wel eens af waar al die drumkits blijven.


Studio's, waar je ze wel kunt horen, maar niet kunt zien

*O*

Jenslathouwers

Ik vind enkele van die finishes echt wel mooi, als ze mij,zo'n kit cadeau zouden doen zou ik zeker geen nee zeggen :+
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Jeffx

Doe mij die gele maar!

Nlz


Ik vind enkele van die finishes echt wel mooi, als ze mij,zo'n kit cadeau zouden doen zou ik zeker geen nee zeggen :+


Dat niet, maar ik zou hem ook zelf niet in een dergelijke kleur kopen.
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

mangoie

Ik vind zelf die Red Tribal finish anders nog best wel mooi!



Kwestie van smaak natuurlijk, al kreeg ik laatst dit citaat te horen:  :+

"Over smaak valt niet te twisten. En de wansmaak buit dat handig uit."

snoecksken

Hallo,
Ik ben Thomas en ik ben hier nieuw en ik ga m'n eerste deftige drum aanschaffen.  :D Het gaat om  een tweedehands Sonor force 507, alles inclusief. Is dit een mooie set om mee te beginnen, ik heb al een kleine basis.
Grt, Thomas.  :w

Stokmans

Hoi Thomas, welkom!

Die 507 is een hele prima set om mee te beginnen, ga je een hoop plezier van hebben.

snoecksken

Ok  :)
En als je nu een vel wilt kopen en er staat 'snare batter' bij, is dit dan de kant waar je op slaagt of de kant waar de snaar op zit?
Grt, Thomas.

Paul

"Batter" is inderdaad de slagkant, wij noemen dat het slagvel. De andere kant is het resonantievel, ook wel resovel of ondervel genoemd. In de regel worden voor de toms ook enkellaags slagvellen als ondervel gebruikt.
Voor de snaredrum zijn er wel speciale, extra dunne ondervellen. die zijn aangeduid met "snareside".

Enneh, post foto's van je kit in het "Post je Kit!"-topic als je 'm hebt!

snoecksken

Dankje en ik zal het zeker doen, als alles goed gaat zal ik hem zaterdag gaan halen.  :Y

Technobeat


nieuwe superlelijke finishes voor de SQ2. Waarom zulke mooie drums zo lelijk maken ?



Smaken verschillen idd , deze '' luipaarden printen '' vind ik zelf niet zo mooi .
Doe mij maar  mooi wortelnotenhout  *D :)


En Snoeckscken : Hartelijk welkom bij dit gave Drum-Forum , en we zien graag de foto`s van je nieuwe aanwinst binnenkort .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

snoecksken

http://nl.kapaza.be/limburg/drum-sonor-force-507-69335994.htm
Deze wordt het.  :)
Op wat ga ik vooral moeten letten als ik er ben???

Stokmans

Of er niks kapot is (schroefdraad van stands bijvoorbeeld) en  of er geen grote beschadigingen op zitten. Vellen slijten, dus daar moet je niet te hard op oordelen. Eventueel een bevriende drummer meenemen.

Verder lijkt me dit een prima set voor een prima prijs, gewoon compleet. Kopen en spelen :Y

Hammar

Bekkens zijn niet veel bijzonders, hou daar rekening mee.

snoecksken

Ik heb kunnen bieden tot 350, is dat de waarde daarvoor? :?

Hans

Oei, da's wel een linkshandig drumstel he !


....

Slechte grap.... sorry.

snoecksken

Zo dom ben ik niet ze  :P

Robert-Jan


Ik heb kunnen bieden tot 350, is dat de waarde daarvoor? :?



Dan heb je een hele mooie deal.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Hammar

Go for it!

Technobeat

#248
dec 20, 2012, 19:27 Last Edit: dec 20, 2012, 19:30 by Technobeat

Ik heb kunnen bieden tot 350, is dat de waarde daarvoor? :?



ik zie net een nieuwe Sonor Force 507 voor maar 429,= euro . ( of hier ook bekkens bij geleverd worden kan ik er niet uit opmaken )

http://www.edemuziek.nl/Sonor-Force-507-RD
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

snoecksken

Ik denk het niet, maar het kan.  :)
Maar ik blijf toch bij de tweedehands drum.

Omhoog