Zildjian L80

Gestart door Marcel de Peijper, aug 25, 2019, 16:52

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Marcel de Peijper

Hoi, ik zou graag ervaringen horen over Zildjian L80 bekkens, zowel over volume als sound.

Thx Marcel

Nijlpaard

Wederom. Je bent echt niet de eerste die dit vraagt dus gebruik de zoekfunctie eerst ff.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan


animal

Mijn persoonlijke mening??  :N

Otje

 Kan je dat enig zins toelichten Animal. Ik ben toch wel benieuwd naar de mindere kant van deze cymbals. Op de Pr-sites word toch alleen maar de positieve kant belicht wat bij nader toezien op 't product je veel te veel vew8 en 't dus meestal iet wat tegenvalt. Ik hóor juist liever wat kritiek. Tis altijd maar 'Hosanna' bij nieuwe aankondigingen. 

Jazz

Blikkenwerk
There is no music without jazz

Otje

Blikkenwerk
[/quote

Geldt dat voor al die 'Low Voume' cymbals ?

animal

Naar mijn mening klinken de zildjian's nergens naar, in ieder geval niet naar een cymbal.
Dan doet Agean het in mijn optiek beter, die klinken meer als een reguliere cymbal dan de L80,  maar de Agean's zullen wel iets 'luidruchtiger' zijn dan de L80's, daarmee lijken de Agean's "the best of both worlds" .

kaboemba

Al die ow noise shit klinkt nergens naar.
Als je zachtjes wil neem dan gewoon een e-drum kit.

Wichert

En een E-drum i.c.m. Zildjian GEN16 is dat een goeie combinatie?

Technobeat

En een E-drum i.c.m. Zildjian GEN16 is dat een goeie combinatie?
Die combinatie heb ik al een jaar of 6 en ben er best tevreden over .
Wel moet je uit de mogelijkheden die de Zildjian DCP bied goed luisteen wat voor jou het beste klinkt .
Ook bied Zildjian zo nu en dan nieuwe ' sounds ' aan .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Wichert

En compatible met Yamaha (in mijn geval een Yamaha DTX502 module)?

Wichert

En Technobeat klink het minder luid dan op het rubber of krijg ik ruzie met de buren als ik overstap op de Gen16? Ik zal een kijken of ik in Amsterdam ze ergens kunt gaan uit proberen.

Technobeat


Compatible met ALLE merken , een stand alone systeem , heeft een eigen module .
Gebruik zelf een mixer om drummodules en de Zildjian module te kunnen mixen , maar je kunt ook je drummodule rechtstreeks in de Zildjian DCP-module pluggen .
Is natuurlijk iets luider dan rubber , maar klinkt natuurlijker ( akoestisch geluid ) .
Ruzie met de buren ..... denk het niet , klinkt zeer beschaafd , of de buren moeten met een glas tegen de muur aan het luisteren zijn om iets te horen , valt erg mee .
Succes !
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Wichert

Bedankt Technobeat voor de informatie. Het gaat hem zeker worden! :Y

drfill

maar hoe bedoel je 'compatible' wichert ? het zijn geen trigger cymbals, als je ze niet ergens kunt
proberen,  zou ik ze toch ergens bestellen met 30 dgn money back, dit is soms toch wel handig..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Jazz

En anders kun je toch op de oorspronkelijke bekkens met de koptelefoon spelen.
Geeft volgens mij nog t beste resultaat.
There is no music without jazz

Omhoog