ATV aD5

Gestart door Otje, feb 09, 2016, 10:22

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

kaboemba

#325
jan 27, 2018, 15:20 Last Edit: jan 27, 2018, 15:26 by kaboemba
Ik ben nog even bezig geweest met de omgebouwde sonor, krijg het aanzienlijk beter maar niets zoals de yamaha.
Het dikke voordeel van de yamaha is dat ik bij het doorlopen van de trigger wizard de trigger nog net niet half open zet op de pads (draaiknopjes onderkant pads).
Daardoor kan ik later de afzondelijk triggers van head en rim bijstellen, kan ik dus de rim ten opzichte van de head luider en minder luid laten klinken, of eigenlijk gevoeliger waardoor luider.
Werkt SUPERRRRR..

Sound sinstalleren en kits aanmaken was ook een fluitje van een cent na het juist registreren.
Ik heb er nu dus bijna 12 kits op, bijna omdat ik enekel sounds mis welke ik (tegen betaling) kan downloaden.

Vanmorgen de hele kit opgesteld en potverdomme wat lekker, alles is een verbetering (nou niet helemaal alles omdat je minder naar je hand kan zetten) maar zeer zeker de cymbals en hihats en daar wordt ik heel blij van.


Ik las ergens de klacht dat je niet d.v.m. faders je levels van de drums kan bijstellen, dat klopt maar je kan dat prima met functietoetsen doen. Okee niet zo makkelijk als faders maar het gaat prima.

Wat mij tot nu toe vooral bevalt is dat je gewoon niet zo veel keus hebt, het is wat het is en daar blij het bij een verademing.
Al merk ik wel dat ik sommige dingen toch even zoek, zoals demping.
Kits zijn prima, al zou er wat meer variatie in mogen.
En ik wil nog heel erg graag een lekkere strakke funky kit, maar ik ben nog lang niet klaar met wat er nu op zit en kan zeer waarschijnlijk zo'n kit zelf samen stellen met eventueel een lekkere twanky snare er bij.

O en de houder van de module past keurig in de standaard klemmen zoals van yamaha en roland.
Ik wil ook nog even bezig om met een y kabel, stereo naar 2 keer mono en 2 triggers om twee dingen (ik twijfel nog over een woodblock of iets van een stukje buis) te maken welke ik op mijn rack kan zetten voor "aparte" geluiden zoals woodblock of cowbel.
Beetje zoiets als de ddrum tube, Btw als iemand nog zo'n tube heeft liggen, of 2, ik wil ze heel graag !!!!


Jazz

Ik heb besloten om voor de ATV aD5 te gaan.
Wil wel eerst kijken of ik de Roland module zo kan verkopen.
There is no music without jazz

kaboemba

Btw die ddrum tube was nog gewoon online bij thomann te bestellen.
Zou mij verbazen als ze die hebben, misschien oude voorraad, maar ik heb er meteen 2 besteld.

Ach Jazz die roland raak je prima kwijt toch.

Technobeat

#328
jan 27, 2018, 19:19 Last Edit: jan 27, 2018, 19:24 by Technobeat
Aha , Jazz is ook al helemaal in the ATV aD5 module mood 8)  .

En zoals Kaboemba al melden : Een Roland module is erg gewild .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Kabam

Hoi Hoi, Kabam meldt zich hier. :-)


Zit ik vaak op een forum of "Sociale" media, nope. Lees hier ik al langere mee ? Yup.


Mede door jullie opmerkingen en ervaringen heb ook ik maar besloten over te stappen naar e-drums.

Had veel momenten waarop ik dacht "Dat lijkt mij wel wat" tot ik dit topic tegen kwam.

Mijn vorige gedachtspinsels veranderde toen in "Dat lijkt mij niks". Mede doordat ik allerlei reviews heb gelezen en dit ter vergelijking tegen de info hier heb gehouden.


Ik heb een complete set besteld, nadat ik er op gespeeld  heb, ( inclusief ATV module natuurlijk) en die ga ik komende zaterdag ophalen.

Zelf moet ik nog veel informatie in mij opnemen over van alles en nog wat want e-drums is een iets andere wereld gezien de mogelijkheden maar dat gaat met de tijd helemaal goed komen.   8)


Nu maar eens de linkjes volgen die info verstrekken over aanmelen installeren etc etc.

ciao






Otje

Hoi Hoi, Kabam meldt zich hier. :-)
(     )
Ik heb een complete set besteld, nadat ik er op gespeeld  heb, ( inclusief ATV module natuurlijk) en die ga ik komende zaterdag ophalen.

ciao
Nou-nou, toe maar. Een ATV; als je daar spijt van krijgt dan komt het wat E-drummen betreft nooit meer goed met je.. .
Succes verzekert !
Welkom & veel plezier maat.

drfill

#331
jan 27, 2018, 21:55 Last Edit: jan 27, 2018, 22:08 by drfill
iemand heeft ook een ATV ad5 'EXS' gespot..  waarschijnlijk een lichtere variant van aD5 module ?

(als ik naar de kit uitvoering kijk..)    van mij mag het juist de andere kant op  : p
het is een andere module, want ad5 heeft 2 rijen knoppen en naast display ook..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

animal

Hoi Hoi, Kabam meldt zich hier. :-)


Ik heb een complete set besteld, nadat ik er op gespeeld  heb, ( inclusief ATV module natuurlijk) en die ga ik komende zaterdag ophalen.

Welkom hier. Ik ben zeer benieuwd naar je bevindingen van je nieuwe e-drum.
Je schrijft 'complete set', kun je iets specifieker zijn?
Wanneer krijg je de set geleverd??

animal

iemand heeft ook een ATV ad5 'EXS' gespot..  waarschijnlijk een lichtere variant van aD5 module ?
[
Hé, daar had ik nog niks over gelezen.

Otje

iemand heeft ook een ATV ad5 'EXS' gespot..  
Nou kheb gezocht tot ik een 'ons'woog...;





https://twitter.com/atv_corporation
Zoals je al gemerkt heb, wel 'gespot' maar niet te lezen... .

Robert-Jan

Achterkant lijkt ook anders ja..
Ik had eigenlijk ook verwacht dat ze eerder met een 'hoger' model zouden komen.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Robert-Jan

www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

kaboemba

Btw de geluiden van de ad5 die je (betaald) en download zijn alleen op je eigen unit te gebruiken.
Dat is de reden dat je het id nummer moet opgeven. die wordt in het gedownloade bestand gezet en bij het inmporteren wordt gekeken of een match is.
Ik kwam ook al tegen bij het registreren dat je max 2 id op kan geven, gelukkig want ik heb net een tweede als backup gekocht en het zou lullig zijn als je dan de geluiden dubbel moet betalen.

Kabam

#338
jan 28, 2018, 11:51 Last Edit: jan 28, 2018, 11:55 by Kabam
Citaat
Welkom hier. Ik ben zeer benieuwd naar je bevindingen van je nieuwe e-drum.
Je schrijft 'complete set', kun je iets specifieker zijn?
Wanneer krijg je de set geleverd??
Dank allemaal voor het warme welkom.  Iets specifieker, geen probleem.
Laat ik vooraf zeggen dat waar ik in mn eerste post schreef over ATV ik de module bedoel dus niet het drumstel, mocht ik daar onduidelijk in zijn geweest.

In mn zoektocht langs allerlei e-drumstellen (rekening houdend met mn budget) Kwam ik voor mijzelf uit op een yamaha/Roland setje waartussen ik een keuze kon maken.
Todat ik iets las over de ATV aD5 module. Daar heb ik mij toen op ingelezen.

Om een lang verhaal niet nog langer te maken heb ik uiteindelijk gekozen
om Pearl ketels te gebruiken en die te laten ombouwen. Voor mijzelf vind ik dat beter smoelen.
Daarbij een rack om alles aan op te hangen plus de module etc.

Het gehele spul heb ik besteld in Mierlo waar ik eerst langs geweest ben om mijzelf verder te laten informeren en te ervaren hoe het allemaal voelt en klinkt.
Ik was daar heel tevreden over. Ik moet wel iets verzinnen over brushen, dat werkt niet echt. Komen we ook wel uit.

Hie biedt deze sets op zijn site aan. Ik ben zijn naam hier al eerder tegen gekomen .

(www.maatwerkindrums.nl)

Zoals gezegd ga ik m zaterdag aanstaande ophalen.   *O*


kaboemba

Okee voordeel van de twijfel, maar ik kwam ook al verkapte maatwerkindrum (reclame) posts tegen op facebook.

Euhh brushes gaat uiteraard niet werken, een goede winkel had je dat kunnen zeggen.

animal

Btw de geluiden van de ad5 die je (betaald) en download zijn alleen op je eigen unit te gebruiken.
Dat is de reden dat je het id nummer moet opgeven. die wordt in het gedownloade bestand gezet en bij het inmporteren wordt gekeken of een match is.
Ik kwam ook al tegen bij het registreren dat je max 2 id op kan geven, gelukkig want ik heb net een tweede als backup gekocht en het zou lullig zijn als je dan de geluiden dubbel moet betalen.
:') Jammer  :') .

Technobeat

#341
jan 28, 2018, 13:59 Last Edit: jan 28, 2018, 14:02 by Technobeat
ik had al zo`n voorgevoel :/  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Technobeat

iemand heeft ook een ATV ad5 'EXS' gespot
Zo op het eerste gezicht lijkt het wel een equivalent van een Roland TD-12 met een 2Box three module .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Technobeat


Maar het kan ook anders , hier de aDdrums Mike Snyder special set *O*  *O*  .


DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

animal

Pure armoede  :X


kaboemba

Zo eerste oefensessie gehad met de band en iedereen was zeer te spreken over de set.
Wat vooral bij iedereen opviel was dat het "niet van echt te onderscheiden viel".
Wat mij opviel, het speel plezier, veel meer gevoel, dynamiek volume wisselingen enz enz.
En het geluid !!!!!!!!!!!!!!!!!!
Super, deze staat op dit moment voor mij dik op 1.
Ik moet nog wat aandacht besteden aan de afstemming, daar komen de yamaha pads met hun hardware matige trigger afstemming erg van pas.
Vond in de band de snare niet lekker door komen, oplossing bleek simpel, net een klein beetje meer de trigger gevoeligheid verhogen.
Helemaal TOP.
Okee instellen van onderlinge volume van de pads is niet helemaal direct (dus geen faders), maar ach 1 druk op de knop level en ik kan van alle pads het volume aanpassen.
Ik moet nog even testen met gaasvellen op de pads i.p.v. echte vellen (dit kan bij de yamaha pads die ik heb), ik vermoed dat het dan nog een stuk stiller wordt maar heb geen idee wat de invloed is op het speel gevoel en de triggers.

animal

Hoe had je je e-kit uitversterkt?

kaboemba

Ik gebruik daar voor een basversterkers met een bas speaker met 1x15 1x12 en een tweeter.
En als het echt hard moet, versterker is 800 watt heb ik er nog een extra 1x15 met tweeter bij.
O en ik heb een heel klein beetje reverb erop om het geluid iets ruimtelijker te maken.
Als ik over de p.a. ga kan ik dan de bass, die je gewoon strak wil hebben pannen op 1 kant en de rest op de andere kant met reverb.
Maar ik weet nog niet of de reverb nodig is, ik merkte dat ik die gaande weg de avond er steeds verder uit draaide.


Live bij klein optreden doe ik het ook daarmee, groot optreden over mijn p.a.

Kabam

Je enthousiasme werkt aanstekelijk Kaboemba. Goed zeg!

Wat voor merk/type basversterker heb je Kaboemba en hoe tevreden?
Wat versta je onder klein optreden, Cafe of iets in die richting?

Ik moet ook nog iets aankopen maar heb nog geen keus gemaakt. Voor mij is alle praktijk info welkom.  8)

Omhoog