Het Grote 'Wat Is Dit Waard?' Topic

Gestart door Anserini, sep 16, 2011, 14:25

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

animal


wat zou een mooie prijs zijn om deze snare en de floortom van deze gast over te nemen?

http://link.marktplaats.nl/m778127734

Ik zal zelf aan rond de €200 voor de snare en zo'n 75 voor de floortom. Is dat een beetje in de richting of te gierig?


Ik heb geen idee wat die floortom nieuw kost, maar als ik de verkoper was zou ik een prijs van onder de 75% van de nieuwprijs voor een losse tom te weinig vinden. Ik weet namelijk als verkoper dat jij een tom in precies die uitvoering zoekt, dat rechtvaardigt m.i. een prijs die hoger ligt dan 60-65% van de nieuw waarde.

Animal baars

Dan zou ik 160 moeten betalen voor een tom uit rond 2005 ofzo. Maar €100 zou meer fair zijn.

Krijg net een mailtje dat hij de spullen niet los wil verkopen. Denk niet dat hij zo'n samengestelde set snel kwijt zal raken voor die prijs. De snare snap ik nog, de floor niet.

Leon

Apart, dit is nu echt zo'n bij elkaar geraapt zooitje.

Toen ik mn dw kocht was het ook een 5 delige kit, naast de dw 22, 12 en 14 zaten er pdp ketels tussen van 10 en 16 inch. Wel in dezelfde finish, maar die hoefde ik er echt niet bij..

NathanR

Had je die 16" nu nog maar... ;-)

animal


Dan zou ik 160 moeten betalen voor een tom uit rond 2005 ofzo. Maar €100 zou meer fair zijn.
De snare snap ik nog, de floor niet.


Sorry, ik had niet alle foto's bekeken. Ik had het vermoeden dat het een complete bij elkaar horende set was, niet dus. Ik zou niet goed weten waarom de oude stelregel "60% van de nieuwwaarde" hierop niet meer van toepassing zou zijn.

Animal baars


Sorry, ik had niet alle foto's bekeken. Ik had het vermoeden dat het een complete bij elkaar horende set was, niet dus. Ik zou niet goed weten waarom de oude stelregel "60% van de nieuwwaarde" hierop niet meer van toepassing zou zijn.


De opmerking over de snare snappen en de floor niet, ging meer over dat de verkoper die dingen niet los wilde verkopen. Het is een Sonor S-class birdseye maple met een naturel hout Stage Custom floor en een starclassic snare. Een beetje een frankensetje als je het mij vraagt..

Def-11

tama imperial star: Volgens mij king beat... http://link.marktplaats.nl/m781371161 Wat mag deze kosten? Is 115 reëel? Ik zie ze voor 175 voorbij komen bij mijndrumstel.nl

Wouters

Idd tama imperialstar kingbeat, een van de eerste TAMA modellen (daarvoor Star, daarna ander snaarmechanisme)
Met diecast hoops, zwaar ongewaardeerd, echt een knaller van een snare. Helaas de 5 inch versie, de 6,5 is nog vetter!

Altijd even letten op
1) de strainer: soms is het "gebogen theelepel"=hendeltje afgebroken. Lijkt bij deze niet het geval.
2) of het parallel mechanisme nog goed parallel gaat.
3) staat van de snaarmat -> repro's kun je vinden bij STdrums.de, echter die zijn qua lengte gebaseerd op 1 van de 4 modellen van deze snare. Soms moet je het gat in de mat een paar mm uitvijlen, maar dat is alles.
4) Spanknoppen op einde snaarmechanisme willen nog wel eens verbogen zijn / missen.
5) Specifiek voor deze snare:
Ben wel benieuwd naar de reden voor de extra grote moeren om sommige lugs heen.

Prijzen bij particuliere verkoper: meestal 100-150euro.
Bij "handelaren": vaak richting 175 euro.
Dus 115 is niet gek.








Def-11

.... thanks Wouters voor de info...

kasper169

Ik heb een oude cymbal waarvan ik vandaag er pas ben achter gekomen dat hij van meinl is. Het is een meinl sterling. Ik weet niet hoe oud hij is. Weet iemand wat deze cymbal waard is?
groeten,
kasper

Machiel

Wat is de maat? Heb je ook een foto? In welke conditie is hij?
Neem mij vooral niet te serieus.

Robert-Jan

Oude meinl's zijn niet te vergelijken met wat meinl nu heeft..de sterling was een instapper, denk aan €2,- per inch qua waarde.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

kasper169

hij is 18 inch, dus volgens robert-jan zou ik er 36 euro voor kunnen vragen.
Hij is in gebruikte staat, ik heb nog geen foto's, als je die echt wilt hebben kan ik dat wel regelen.

Machiel

Naja... Jij wilt weten wat ie waard is :)
Neem mij vooral niet te serieus.

kasper169

Foto's komen dan vanavond of morgen.

MatthiasV

Hey gasten,

Ik heb van een vriend van de familie een setje bekkens overgekocht, hierin zaten:
Sabian HH 16" crash
Instanbul mehmet Tamdeger 15" crash
Zildjian Avedis (guinine turkish cymbals, made in USA), een erg oud bekken, ik gebruik hem samen met de istanbul als hihat.
Sabian 8" splash (geen idee wat voor een, er staat heel groot SPLASH op in blokletters dus, op de achterkant staat geschreven dat hij 160g is)
Diril D-20 20" HH ride


Samen heb ik er 200 euro voor betaald. Alle cymbals zijn in redelijk goede staat (beetje vervaging opdruk). Weten jullie misschien de waarde van het spul? vooral van die Diril ride? Ik had er namelijk nog nooit van gehoord...

En kent misschien iemand de splash? zo niet, dat upload ik nog wel eens een foto zodat iemand hem misschien kan identificeren :)

NathanR

Sabian HH crash = om en nabij 150 euro
Istanbul mehmet = weet ik niet precies, maar ik gok om en nabij 75/100 euro
Zildjian Avedis = Aangezien het een oude is zal wat meer informatie zoals het gewicht en de grootte van belang zijn om een schatting te doen.
Sabian splash = ik denk zo'n 50 euro
Diril D-20 = Weet ik niet precies, ik gok om en nabij 125/150 euro

Om erachter te komen wat voor splash het is, is een foto altijd handig. :)

Nijlpaard

Die sabian verkoop je als je geluk hebt voor 130 euro.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

MatthiasV

Hey,

Bedankt voor de reacties!

De avedis is 15 inch en weegt 1390 g :)

Ik heb nu even geen tijd voor een foto, die komt morgen! (van de splash)


Paintpro

Wat is een 14" Paiste Signature Medium Hi-Hat zonder gebreken nog waard?

Leon

Weet iemand wat een Pearl Icon rack in goede staat waard is?
http://www.thomann.de/nl/pearl_dr501c_frontbridge_drumrack.htm

Dit is exact het rack zoals ik die heb overgenomen maar dan krijgt de koper er bekkenarmpjes bij, 3 of 4, en 2 van deze: http://www.thomann.de/nl/pearl_cl100_drumrack_pipeclamp.htm

Ik zat te denken aan ongeveer 150 euro of is dat veel?

dunDaan

Zolang de bekkenarmpjes niet van Zeeman/Blokker/Gamma/enz zijn lijkt me dat een faire prijs.
Let wel dat een rack niet makkelijk verkoopt. De mijne heeft toentertijd zeker 3 maanden in de verkoop gestaan.
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Leon


Zolang de bekkenarmpjes niet van Zeeman/Blokker/Gamma/enz zijn lijkt me dat een faire prijs.
Let wel dat een rack niet makkelijk verkoopt. De mijne heeft toentertijd zeker 3 maanden in de verkoop gestaan.


Dank, de armpjes zijn wel voornamelijk merkloos dus die geef ik er gratis bij. Racks zijn niet meer erg courant merk ik.

Leon


Dank, de armpjes zijn wel voornamelijk merkloos dus die geef ik er gratis bij. Racks zijn niet meer erg courant merk ik.


Daar kom ik even op terug. Hij is gereserveerd voor iemand die er al heel lang naar op zoek is, komt dat even goed uit:)

dunDaan

Blijft altijd een kwestie van Vraag & Aanbod natuurlijk. Mooi voor je :)
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Omhoog