Het Grote 'Wat Is Dit Waard?' Topic

Gestart door Anserini, sep 16, 2011, 14:25

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Paul

Een duidelijke foto van de badge zou wel helpen.

Die Pearl snare lijkt trouwens een jaren '50 snare te zijn, gezien de badge: http://www.pearldrummersforum.com/showthread.php?195342-Pearl-Drum-Badges-from-all-Years-Series/page4

Wouter

Oke, ik zal vragen om een foto. Kan verder niks vinden over de snare. Als iemand nog iets weet? iig THX!

Wouter

toch nog iets gevonden...

'Circa 1950s 'oval red 'P' badge'. This is the rarest of all Pearl badges.'


dmenace

@Paul

Je tekst biedt maar weinig info die er toe doet en teveel die er niet toe doet. En altijd even de nieuwprijs vermelden. Je doelgroep is de drummer die zijn tweede drumstel koopt, die willen niet weten welke vellen erop zitten. De €550 (zonder snare) komt aardig dicht in de buurt van het hoogste bod. Ik zou zoiets doen:

6-delige Tama Superstar Custom shellset
22x18
10x8
12x9
14x11
16x16
14x5.5 snare

6ply/6mm Birch/Basswood shells

Custom Scarlet Fade gelakte ketels
Doorlopende lugs
Starcast ophangsysteem
Die cast hoops

Inclusief tomhouders en multiklemmen
Shellset €550
Shellset plus snare: €625

Nieuwprijs €1400

Te beluisteren / op te halen in Eindhoven. Voor vragen kunt u altijd vrijblijvend mailen of bellen.



Paul

Dankje Dmenace! Jij hebt dit duidelijk vaker gedaan ;)

De advertentie verloopt komend weekend, daarna ga ik een aantal weken op vakantie dus ik zet de advertentie er pas daarna op, met nieuwe foto's.
Er heeft nu in ieder geval iemand gereageerd die 'm graag over wil nemen, mits hij zijn eigen set verkocht krijgt. Aangezien ik nu een aantal weken weg ben hebben we afgesproken weer contact op te nemen als ik terug ben. Met wat geluk heeft hij zijn set dan verkocht. Ik verwacht er niet veel van, maar wie weet..

tRow

Ik zou hem verlengen, en dan een dagtopper maken, kost minder geld  :)

Paul

Is al een keer verlengd ;)
En is sowieso niet praktisch als ik 4 weken geen mails kan beantwoorden.

Dries

Tip voor Paul:
Zoek op facebook de muzikanten marktplaats op. Wordt lid (moet worden goedgekeurd door beheerders) en plaats een bericht met goede foto's en beschrijving.
Ook je bericht moet eerst worden goedgekeurd.

Vannacht de Sabian china op de FB geplaatst en heb hem binnen 24 uur verkocht!
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

animal

Jammer dat de tip alléén voor Paul geldt.  :')

Paul

Allemaal voor nadat ik terug ben, Dries. ;)
Ben wel al lid van die groep inderdaad, maar nog niet geplaatst.

Dries


Jammer dat de tip alléén voor Paul geldt.  :')

Vooruit dan, doe er je voordeel mee allemaal  :)
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Technobeat


Allemaal voor nadat ik terug ben, Dries. ;)



Mmm , lijkt op een contradictie  :?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

NathanR

#762
jun 26, 2013, 15:54 Last Edit: jun 26, 2013, 15:55 by NathanReinds
In het GGA-topic is er al een beetje gespeculeerd..
Maar ik heb dus een jazzsetje gekocht, en ik ben benieuwd wat de herkomst is.. aangezien er in de advertentie niks aan merken wordt vermeld en ik ze ook niet op de foto's op de ketel zie.

Donderdagavond haal ik alles op en dan kan ik betere foto's maken en wellicht vind ik aan de binnenkant van de ketel nog iets.

Ik ben benieuwd naar wat voor merk het is, waarde, houtsoorten (dit zal denk ik pas zichtbaar worden als ik een foto upload van de binnenkant?) et cetera.
Dus laat je creatieve brein erop los als je iets weet te vertellen hierover of iets herkenbaars ziet!






Ben benieuwd of jullie iets weten. :)

PS, ketelmaten zijn zo uit mijn hoofd.
18x16
12x9
14x14
14x6


Fibesman

Lijkt me een typische merk X set.

NathanR

Met dat idee heb ik hem ook gekocht, maar in het GGA topic werd al '90 jaren Pearl genoemd.. dus vandaar dat ik toch benieuwd ben of het toch wel 'iets' is. :)

Fibesman

Ik wil je niet beledigen maar het is gewoon niets.

NathanR

#766
jun 26, 2013, 18:08 Last Edit: jun 26, 2013, 18:12 by NathanReinds

Ik wil je niet beledigen maar het is gewoon niets.


Je beledigt me ook niet want ik geef toch ook niet aan dat ik hem heb gekocht met het idee dat het iets waardevols is? :)
Ik geef juist aan dat ik hem met dat idee, dat het 'niets' is, heb gekocht. :)

Robert-Jan

Een pearl is het zeker niet..
Wat is het wel..een plak een merk erop drumstel..kan een osan zijn kan een jz zijn, kan een worldmax zijn kan een go!.na ja vul maar in..jaren 90 chinees, gelakt dus voor hun doen een duurdere klasse..
Waarde..max €150,- omdat het een kleine jazzset is..maar dat is het.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

NathanR

Oke.. wel, het is ook allemaal niet meer nodig. De verkoper mailt net dat hij er van afziet.

Prima.. dan ga ik lekker weer spullen kopen waar ik écht iets aan heb. :)

richardcs65

#769
jun 26, 2013, 19:15 Last Edit: jun 26, 2013, 19:16 by richardcs65
En je had hem al "gekocht" toch? Staat hem netjes. En by the way, wat is het GGA-topic? Verklaring is vast simpel, maar ik kom er niet op. Ik heb hem al  8)7
Pearl Masters Custom MRX / Roland TD3-KW

Nijlpaard


Oke.. wel, het is ook allemaal niet meer nodig. De verkoper mailt net dat hij er van afziet.

Prima.. dan ga ik lekker weer spullen kopen waar ik écht iets aan heb. :)


?? Het was toch al rond ?
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Technobeat


Beetje vreemd figuur die verkoper , eerst de koop sluiten en er dan later op terug komen . 8)7
Eigenlijk kan dat niet , ook een mondelinge overeenkomst is rechtsgeldig volgens mij .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

NathanR

#772
jun 26, 2013, 22:37 Last Edit: jun 26, 2013, 23:27 by NathanReinds
Al met al een misverstand en de koop gaat gewoon door.



tRow

Wat is een Ludwig 60er jaren 22 bassdrum, gold sparkle finish nog waard?

Geen extra gaten geboord oid.

Fibesman

Zou een foto moeten zien voor een serieus idee. Losse trommels blijven lastig want wat moet je er mee tenzij je bezig bent met een project.

Omhoog