Het Grote 'Wat Is Dit Waard?' Topic

Gestart door Anserini, sep 16, 2011, 14:25

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

dmenace

€200

Nijlpaard

Wat mag een 14" Artisan hihat nog kosten ?
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Paul

Ik krijg weinig reacties op mijn Tama, ondanks dat de prijs volgens mij prima is. -O- Wat denken jullie?
Een 6-delige Tama Superstar ketelset uit 2007. Gelakte ketels, in (zeer) goede staat, volledig voorzien van nog goede Remo vellen (inclusief bassdrum slag- en reso). Maten: 10-12-14-16, 22 bass en 14x5.5 snare.
600 euro voor de ketelset, of 725 euro voor ketelset + hihatstand (Tama HH905, nieuwprijs 120 euro) en snarestand (Tama Roadpro). Dat lijkt me toch niet zo gek?

tRow

Niet heel gek, maar die hyperdrives staan soms al te koop voor 450-550 euro..

drum1964

Ik denk niet dat Paul hyperdrive toms heeft, maar een superstar met standaard maten.
Volgens mij een correcte prijs.
Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

Paul

Standaard maten inderdaad: 10x8, 12x9 en 14x11 toms en 16x16 floortom, 22x18 bass.

Dries

#731
jun 20, 2013, 02:45 Last Edit: jun 20, 2013, 03:19 by Dries
Ik heb een kleine 3 jaar geleden mijn 8-delige Pearl ELX (shellset) verkocht voor mijn vraagprijs van €950.
Dit heeft ook het nodige geduld gekost maar ik wist dat hij het waard was.

€600 voor jouw superstar vind ik een prima prijs.
Ik weet dat die set ontzettend goed behandeld is en dat kun je er ook aan zien.

Mijn advies:
Stel de set eens buiten op met mooi weer en maak een paar mooie (nieuwe) foto's.
Het liefst met een rustige ('groene') achtergrond, hoewel dat laatste waarschijnlijk moeilijk wordt zonder de set te hoeven verslepen.

Dit doet die mooie kit geen eer aan.

Overigens is het erg lastig om een fade/burst finish goed en realistisch vast te leggen, waarbij rood ook nog niet de gemakkelijkste kleur is.

In de huidige markt verkoopt geen enkele set in dit segment zichzelf en goede foto's doen echt heel veel. Bij items die je om de een of andere reden niet kwijtraakt is het vaak nuttig om een nieuwe advertentie te maken: mooie nieuwe foto's plus een andere advertentietekst.

Vermeld er ook even bij dat je het zwarte frontvel met logo nog hebt (als dit zo is).
Ik weet van mezelf dat ik allergisch voor kale frontvellen ben/was (én voor fiberskyns).
Ten slotte zou ik nooit foto's plaatsen waarop de rozet v/d bassdrum verwijderd is. Ziet er rommelig uit en wekt de gedachte op dat er aan de set 'geprutst' is.

Ik wil gerust een keer langskomen om wat foto's te maken. Moet het wel geschikt weer zijn buiten (droog en weinig bewolking).
Ik heb geen DSLR maar mijn oude Canon G9 presteert nog steeds een stuk beter dan veel nieuwe compactcamera's. Gewoon een middagje spelen met lichtinval, handmatige settings en een statief.

[Edit]
Momentje van zelfreflectie: ram teveel op dat toetsenbord en vat te weinig samen.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Hans

Marktplaats' wegen zijn ondoorgrondelijk. Pakkende foto's zijn wel een must inderdaad. Ik zou als main foto niet de stapel ketels nemen ( dan denk : handelaar).

Blijft een erg mooie 6 delige kit.... Moet te verkopen zijn hoor !

NathanR

Foto's zijn inderdaad erg belangrijk.. het is een mooie set inderdaad, en die krijg je wel kwijt. :)

Nijlpaard


Wat mag een 14" Artisan hihat nog kosten ?



........ :P
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

NathanR

200 euro?

dmenace

Weet je wat ik doe als ik iets niet verkocht krijg Paul (behalve idd genoemde foto's en blabla verhaal)? Koop een zooitje mooie bekkens (of leen ze) en maak er dan foto's van. Mooie foto van boven. Werkt echt altijd.

Ik vind 125 voor een hihatstand en snarestand erg veel trouwens.

Kijk niet alleen naar je eigen prijs, maar naar het aanbod. Jij kan wel vinden dat jouw kit dat waard is, maar als er goedkopere worden aangeboden of het is niet courant, dan zul je echt iets met de prijs moeten doen.

In de tijd dat jouw Superstar te koop staat heb ik al 5 sets verkocht... De enige die ik langer dan twee weken had was een Sonor 3001, maar dat kwam vanwegen een afhakende koper.



Ik krijg weinig reacties op mijn Tama, ondanks dat de prijs volgens mij prima is. -O- Wat denken jullie?
Een 6-delige Tama Superstar ketelset uit 2007. Gelakte ketels, in (zeer) goede staat, volledig voorzien van nog goede Remo vellen (inclusief bassdrum slag- en reso). Maten: 10-12-14-16, 22 bass en 14x5.5 snare.
600 euro voor de ketelset, of 725 euro voor ketelset + hihatstand (Tama HH905, nieuwprijs 120 euro) en snarestand (Tama Roadpro). Dat lijkt me toch niet zo gek?

Headshrinker

Betere foto's kunnen helpen, inderdaad. Een iets informatievere (en wervende) tekst misschien ook: houtsoort, ideale maten, klank, die-cast hoops, degelijkheid, blabla.

Kijk niet alleen naar je eigen prijs, maar naar het aanbod.


Yep. De concurrentie is moordend. En als ze zulke Superstars nieuw (maar niet 6-delig, natuurlijk) gaan wegdoen voor €800,- -- eerste Google-treffer n.a.v. 'marktplaats tama superstar' -- tsja... geduld bewaren of verlies nemen...

Dries


De concurrentie is moordend. En als ze zulke Superstars nieuw (maar niet 6-delig, natuurlijk) gaan wegdoen voor €800,- -- eerste Google-treffer n.a.v. 'marktplaats tama superstar' -- tsja... geduld bewaren of verlies nemen...


Voor €800 koop je bij Vriese de gewrapte versie.
De gelakte kost daar nog gewoon €950. Dat is helemaal niet (veel) goedkoper dan wat ze 'voorheen' nieuw hebben gekost na 5 minuten met de verkoper onderhandeld te hebben.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Headshrinker

Voor €800 koop je bij Vriese de gewrapte versie.


Oké, dat had ik niet goed gezien. Sorry. Pauls (zesdelige) aanbod/vraagprijs is dus echt wel aantrekkelijk/redelijk. Moet er wel iemand happen.

dmenace

De 60% regel gaat niet meer op tegenwoordig. Als je de helft van de nieuwprijs krijgt heb je het heel goed gedaan. Wat kost zo'n 6 delige? 1000?

Dries


De 60% regel gaat niet meer op tegenwoordig. Als je de helft van de nieuwprijs krijgt heb je het heel goed gedaan. Wat kost zo'n 6 delige? 1000?

Destijds zeker 1200 inclusief hardware.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Paul

@Dries
Helemaal waar natuurlijk. Ik heb een goede camera, maar dat is analoog. Niet zo praktisch. In de vakantie heb ik de digitale van mijn ouders te leen, dan zal ik even goede foto's maken. Over een paar dagen verloopt de advertentie op Marktplaats, dan plaats ik 'm na de vakantie weer (is-ie even eruit geweest).
Een neutrale (gras) achtergrond vinden gaat wel moeilijk worden in de tuin van mijn studentenhuis. Op het terras is de beste optie denk ik.

@Dmenace
Bedankt voor de tip. Bekkens heb ik wel liggen. Even een standaard uit de oefenruimte halen. Op het terras kan ik een mooie foto maken van bovenaf met de keukentrap.
Die hardware zit er in eerste instantie niet bij (gebruik ik zelf namelijk nog) dus daarvoor staat ook geen prijs in de advertentie, maar wel de mogelijkheid erbij over te nemen. 125 euro is inderdaad wat veel, had 70% gedaan i.p.v. 60%. Enfin, corrigeer ik in/na de zomer wel.

Prijs is in ieder geval prima dus. Nieuwprijs was destijds zonder nieuwe vellen rond de 1300 euro, inclusief hardware.

Ik heb trouwens het idee dat het in de zomervakantie, juli/augustus, niet zo'n beste tijd is om te verkopen t.o.v. andere maanden. Klopt dat..?

Dries


@Dries
Helemaal waar natuurlijk. Ik heb een goede camera, maar dat is analoog. Niet zo praktisch. In de vakantie heb ik de digitale van mijn ouders te leen, dan zal ik even goede foto's maken. Over een paar dagen verloopt de advertentie op Marktplaats, dan plaats ik 'm na de vakantie weer (is-ie even eruit geweest).
Een neutrale (gras) achtergrond vinden gaat wel moeilijk worden in de tuin van mijn studentenhuis. Op het terras is de beste optie denk ik.

@Dmenace
Bedankt voor de tip. Bekkens heb ik wel liggen. Even een standaard uit de oefenruimte halen. Op het terras kan ik een mooie foto maken van bovenaf met de keukentrap.
Die hardware zit er in eerste instantie niet bij (gebruik ik zelf namelijk nog) dus daarvoor staat ook geen prijs in de advertentie, maar wel de mogelijkheid erbij over te nemen. 125 euro is inderdaad wat veel, had 70% gedaan i.p.v. 60%. Enfin, corrigeer ik in/na de zomer wel.

Prijs is in ieder geval prima dus. Nieuwprijs was destijds zonder nieuwe vellen rond de 1300 euro, inclusief hardware.

Ik heb trouwens het idee dat het in de zomervakantie, juli/augustus, niet zo'n beste tijd is om te verkopen t.o.v. andere maanden. Klopt dat..?


Ik verkocht juist in de zomerperiode gemakkelijk veel spullen. Zou het verschil niet moeten maken.
Van de grote merken doen degelijke snaredrumstands tegenwoordig ~€35-€45, goede boomstands zo'n ~€45-€55.
Er zijn natuurlijk duurdere stands (DW, Pearl 1000 en 2000-lijn etc.) maar €125 is inderdaad duur.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Paul

Oké, dankje. Dadelijk toch eerst een paar weken op vakantie dus ik zet 'm daarna wel weer erop. Anders kan ik niet reageren en dat werkt ook niet..
In ieder geval bedankt voor de tips. Het is allemaal zo voor de hand liggend eigenlijk..

tRow

Paiste 505 20'' inch ride green label
paiste 15 18'' heavy crash green label
oude 13 inch ufip hihats (weet niet welke serie)

Premier soundwave in perfecte staat 22-13-14-16

dmenace

Ik bedoel dan veel en goede bekkens hé Paul.

Foto van de voorkant op bassdrumhoogte werkt ook altijd mooi.

Wouter



Ik kwam een oude pearl snare tegen die ik ooit heb gekocht in een tweedehands drumwinkel. Heb alleen totaal geen info wanneer hij gemaakt is, hoeveel waard etc. Iemand een idee?


Ohja, en heeft iemand een idee wat voor kit dit is, en hoeveel dit waard is? Thx!


Paul

Ik zie badges zitten, wat staat erop?

Wouter

Die kit is niet van mij zelf, heb dus geen idee wat op de badges staat.  :?

Omhoog