Het Grote 'Wat Is Dit Waard?' Topic

Gestart door Anserini, sep 16, 2011, 14:25

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

jozwf

Iemand enig idee wat een Japanse Tama Starclassic (full) Birch in de maten 8,10,12,14,16 toms, 22x18" bass en 14x5.5" snare tegenwoordig waard is? (inlcusief 3 bekkenstands en tom stands)

Machiel

ik zou ergens rond de 800-1200 schatten. Ligt er aan wat de staat isI
Neem mij vooral niet te serieus.

jozwf

Hij heeft wat lichte gebruikssporen. Kit is ondertussen ook al weer een jaartje of 12 oud, dus dat is niet heel gek.

dmenace

Foto?

Eerder 1200 dan 800 vanwege Japan, snare en 8". Laatste twee zijn al minimaal 400 waard.

Hammar


Iemand enig idee wat een Japanse Tama Starclassic (full) Birch in de maten 8,10,12,14,16 toms, 22x18" bass en 14x5.5" snare tegenwoordig waard is? (inlcusief 3 bekkenstands en tom stands)

Ga je ruimen, Barry?

Animal baars

Beginnen aan de kinderkamer :')

jozwf

Ruimen en beginnen met de kinderkamer.

Die kit staat nu te verstoffen en das gewoon zonde... heb er de afgelopen jaren misschien maar 4 of 5 keer opgespeeld, de rest altijd op mijn witte monster kit.

Hammar

Ooohhww je hebt er 2......vandaar.

Duur hè, die luiers haha!

jozwf


Ooohhww je hebt er 2......vandaar.

Duur hè, die luiers haha!


Ik heb er 3 :) En een Roalnd kit.... dus dat mag ook eigenlijk wel een beetje minder.

Headshrinker

#709
jun 08, 2013, 17:14 Last Edit: jun 08, 2013, 17:47 by Headshrinker
Wat mag 'n Zildjian K 17" Dark Crash Brilliant kosten?

En wat is 'n redelijke vraagprijs voor een 14" Paiste 2oo2 crash (beetje keyholing) en 'n set 14" Paiste 400 Sound-Edge hihats?

musiqman

Ahh was die van jou die brilliant. Mooie crash.  Ik denk dat die tussen de 125-175 weggaat (ook omdat het 90's brilliant is, naar dat maakt m mischien weer lastiger te verkopen ook)

Headshrinker

Dank, musiqman. Die donkere briljant is niet van mij (ik overweeg de aanschaf; verkopert wil eerst 'n bod van mij, vandaar).

De Paistes uit m'n vorige post zijn wél van mij (en daar wil ik t.z.t. vanaf).

Paul

#712
jun 11, 2013, 12:11 Last Edit: jun 11, 2013, 12:11 by Paul

Tja, ik had laatst nog een discussie met iemand van een winkel over tweedehands prijzen. Hier op het forum is wel vaak langsgekomen dat de helft van de nieuwprijs wel een aardig startpunt is. Ietsje hoger als het item in heel goede conditie is. Het kan zijn dat je iets graag supersnel wilt verkopen omdat je geld nodig hebt voor iets anders waar je snel voor moet zijn. Uiteindelijk bepaal je zelf wat je er voor wilt hebben. Als je geen haast hebt of onrealistisch bent kun je prijzen hoog inzetten. Ik vind het wel prettig om dingen vrij laag te houden zodat het snel weg is. Trommels en bekkens moeten rollen  :Y Wat die hihat betreft.. Als ie er nog als nieuw uitziet zal de prijs wat hoger zijn. Sommige mensen maakt het niet uit hoe bekkens er uit zien als ze maar heel dun zijn. De leeftijd maakt voor de meeste mensen pas wat uit als het bijvoorbeeld om EAK(early american K) gaat die tot 1981 gemaakt werden OF nog oudere K of A's. Dus of een bekken uit 1990 komt of 2001 is niet echt boeiend.
Sowieso een goede foto maken en het gewicht vermelden. Ik Heb zelf weer een oudere set 14" new beats gekocht voor 115 euro met verzendkosten. Dat is een oudere set net zoals ik had eind jaren 80, vrij dun. iemand anders zou mischien voor een nieuwere set gaan en 200 betalen. Wat een verhaal :-) Maar zonder foto valt er over jouw hats weinig meer te zeggen dan wat ik al schreef. En als afsluiter: soms maakt de prijs niet zoveel uit maar moet er net iemand zijn die nodig heeft wat jij te koop hebt.

Net een paar foto's gekregen. Geen detail van de stamp en ze zijn lekker groen, maar aan de onderkant van beide bekkens is het open logo nog zichtbaar, wat volgens Hidehitters.com midden jaren '70 moet zijn. Op de bottom is ook nog vaag "New Beat" te lezen. Gewicht: +/- 700 gr. voor de top, 1000 gr. voor de bottom (let wel, het zijn 13" hats).
Denk dat ik voor €100,- de gok ga wagen :Y

drum1964

@ Paul
Voor €100 zeker doen Paul, je kunt ze altijd wel verder verkopen als het niet helemaal je ding is. :Y
Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

Robert-Jan


De leeftijd maakt voor de meeste mensen pas wat uit als het bijvoorbeeld om EAK(early american K) gaat die tot 1981 gemaakt werden OF nog oudere K of A's. Dus of een bekken uit 1990 komt of 2001 is niet echt boeiend.



Persoonlijk vind ik dat hele EAK verhaal enorme verkoop BS..kijk oude constantinoples dat snap ik ( tot op bepaalde hoogte), die worden niet meer zo gemaakt en zijn echt hele andere beestjes als wat er nu gemaakt wordt. Ik ben opgegroeit met wat nu dan EAK zou moeten zijn en niemand maakt mij wijs dat de begin jaren 80 K's zo anders zijn qua klank in vergelijk met wat er nu op de markt is dat dat een meerwaarde heeft..
Einde rant.. :)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Fibesman

Ja, EAKs zijn best wel duur. Het zijn wel heel andere bekkens dan de huidige K's.
Als je bekijkt wat sommige mensen voor nieuwe K's betalen vind ik het alweer minder uit balans.

Paul

Ach, 100 euro voor een set Zildjian hihats is sowieso niet duur. Wat drum1964 zegt, als ze me uiteindelijk niet bevallen krijg ik ze vast wel doorverkocht. (Maar als ze klinken zoals ik in mijn hoofd heb gaan ze voorlopig niet weg!)

Jenslathouwers

heeft iemand enig idee wat deze cymbals waard zijn ?

ride 22 Meinl kingbeat
crash 15 Ufip red sound
hihat 12 Meinl Romen
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

NathanR

De laatst genoemde is iig niet zoveel waard.. rond de 0-50 euro max.


Dries

Voor 0 wil ik hem wel hebben...
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

drumlarsos

ik doe het voor 1 !
Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen!

tRow

Ik heb volgens mij ook 14 inch EAK zildjian hihats, zou ik eventueel ook wel willen verkopen voor 15 inch new beats (of k lights).

Wat zijn deze ongeveer waard?

Wouter-jacobs

Heb een 22" Zildjian K custom ride liggen die ik te weinig gebruik. Geen keyhole/scheuren etc.. Heb hem overgekocht van een kennis en weet niet hoe oud deze ride is. Wat moet deze ride ongeveer opbrengen?




Dries

~€200
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Rick


Omhoog