Het Grote 'Wat Is Dit Waard?' Topic

Gestart door Anserini, sep 16, 2011, 14:25

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Stokmans

Oeps... -O-

JeroenL

Wat is ongeveer de tweedehandswaarde van een Pearl Masters 13-15-22 shellset of 13-18-22 in goede staat en neutrale zwart sparkle kleur?

Dries

Hangt er van af wat voor Masters serie.
Oud (met i.s.s.), de nieuwere met optimounts of de lijn die daarna kwam ?
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

JeroenL

Pearl master mcx

Leon

#679
mei 26, 2013, 14:07 Last Edit: mei 26, 2013, 14:16 by Leon
Een vriend van mij verkoopt z'n a custom hi-hat. Wel gebruikt maar ziet er nog heel goed uit.
dit is de ad:
http://link.marktplaats.nl/681057030

Ik zeg dat hij er zeker meer dan 150 voor moet krijgen. Of zal dat te hoog zijn? Die hats kosten nieuw namelijk bijna 400 euro (thomann)

Edit: Hij doet ook z'n DW4000 twin weg. wat mag dat nog opleveren? Maximaal 100 euro dacht ik?
http://link.marktplaats.nl/681049258

tRow

70-80 euro voor dat pedaal, 125-150 euro voor de hihat

Leon

Chill, ik hoor net dat het pedaal voor 80 euro is weggegaan inderdaad

NathanR

150 voor de A Custom is wel bijna de max denk ik ja, ik had hem ook een tijdje erop staan en 150 was het hoogst wat ik er voor kon krijgen..

grohllebol

http://link.marktplaats.nl/682330324

Ik zie deze net staan op MP, ben op zoek naar een dergelijke rock kit, ben zelfs bereid een stukje om te rijden om 'm te halen als 'ie goed klinkt en het (naar idee van de DF-er) een redelijk bedrag is.

Ik kan geen vergelijkingsmateriaal vinden via google, want deze set wordt blijkbaar niet meer verkocht. Behalve een link naar Thomann, waar ie 888 kost.

Iemand met een idee of dit een reëel bedrag is?
Ter info: Avatar is Elan, de bard, uit Order of the Stick. Wil eigenlijk met drumkit de dungeons in, hide check -20...
Kit: Yamaha Tour Custom. Cymbals: Paiste 602 SE high hat, Masterwork Troy 16" en 18" crash, 20" ride, 15" Wuhan China

drums97

Hey das bij mij om de hoek!
ik heb gehoord dat die setjes heerlijk kunnen klinken, maar als ze nieuw 888 euro doen, zou ik 450 euro genoeg vinden.
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

Headshrinker


http://link.marktplaats.nl/682330324 [...] Thomann, waar ie 888 kost [...] reëel bedrag [...]


Bij Thomann zie ik 'm zo snel niet staan. Wél bij MusicStore (klik), waar 'ie € 949 moet opleveren.

Mooi setje, vind ik. 'n Soort Stage Custom, maar dan in esdoorn met 'vintage bearing edges'. Kun je veel plezier van hebben.

De prijs... Écht slecht is die € 550 niet. Maar aangezien je ervoor moet omrijden, hoogstwaarschijnlijk nieuwe vellen moet monteren, nog aanvullende hardware nodig hebt, etc. zou ik proberen er nog iets € 100 à € 50) vanaf te praten.

grohllebol

Bedankt voor de informatie.

Ik heb een bod gedaan, eens kijken of men toehapt bij een lichte 'korting' ;)
Ter info: Avatar is Elan, de bard, uit Order of the Stick. Wil eigenlijk met drumkit de dungeons in, hide check -20...
Kit: Yamaha Tour Custom. Cymbals: Paiste 602 SE high hat, Masterwork Troy 16" en 18" crash, 20" ride, 15" Wuhan China

Paul

Wat zou een setje Zildjian Avedis 13" hihats, daterend uit de jaren '80 schat ik, waard zijn? (helaas geen foto voorhanden)

Fibesman

Ergens tussen de 100 en 200 euro.

Paul

Dankje. Dat is een ruime marge. Uiteraard is de staat waarin de bekkens verkeren van groot belang, maar wat is er nog meer van invloed op de prijs? De exacte leeftijd?

Fibesman

#690
mei 31, 2013, 08:27 Last Edit: mei 31, 2013, 08:35 by Fibesman
Tja, ik had laatst nog een discussie met iemand van een winkel over tweedehands prijzen. Hier op het forum is wel vaak langsgekomen dat de helft van de nieuwprijs wel een aardig startpunt is. Ietsje hoger als het item in heel goede conditie is. Het kan zijn dat je iets graag supersnel wilt verkopen omdat je geld nodig hebt voor iets anders waar je snel voor moet zijn. Uiteindelijk bepaal je zelf wat je er voor wilt hebben. Als je geen haast hebt of onrealistisch bent kun je prijzen hoog inzetten. Ik vind het wel prettig om dingen vrij laag te houden zodat het snel weg is. Trommels en bekkens moeten rollen  :Y Wat die hihat betreft.. Als ie er nog als nieuw uitziet zal de prijs wat hoger zijn. Sommige mensen maakt het niet uit hoe bekkens er uit zien als ze maar heel dun zijn. De leeftijd maakt voor de meeste mensen pas wat uit als het bijvoorbeeld om EAK(early american K) gaat die tot 1981 gemaakt werden OF nog oudere K of A's. Dus of een bekken uit 1990 komt of 2001 is niet echt boeiend.
Sowieso een goede foto maken en het gewicht vermelden. Ik Heb zelf weer een oudere set 14" new beats gekocht voor 115 euro met verzendkosten. Dat is een oudere set net zoals ik had eind jaren 80, vrij dun. iemand anders zou mischien voor een nieuwere set gaan en 200 betalen. Wat een verhaal :-) Maar zonder foto valt er over jouw hats weinig meer te zeggen dan wat ik al schreef. En als afsluiter: soms maakt de prijs niet zoveel uit maar moet er net iemand zijn die nodig heeft wat jij te koop hebt.

Paul

Ik wil ze misschien kopen ;)
Het zijn de hihats waar ik "vroeger" les op had en in mijn herinnering klinken ze heel fijn. Via mijn oude drumlerares zou ik ze nu misschien over kunnen nemen.
Ze zagen er toen (ik ben 6 jaar geleden gestopt daar) al oud uit en met groenige aanslag, absoluut geen nieuwstaat.
Zal nog eens wat foto's en het gewicht opvragen (als blijkt dat ze toch zwaar zijn hoef ik ze niet; het is best al een tijd geleden dat ze gehoord heb..).

Wouter-jacobs

#692
jun 01, 2013, 20:26 Last Edit: jun 02, 2013, 12:47 by Wouter-jacobs
Al tijden ligt deze hihat ongebruikt, ooit gekregen bij mijn eerste drumkit! Het betreft een 14" hi-hat uit de 802 serie van paiste. Wat is deze hi-hat nog waard? /> />/>

grohllebol


Bij Thomann zie ik 'm zo snel niet staan. Wél bij MusicStore (klik), waar 'ie € 949 moet opleveren.

Mooi setje, vind ik. 'n Soort Stage Custom, maar dan in esdoorn met 'vintage bearing edges'. Kun je veel plezier van hebben.

De prijs... Écht slecht is die € 550 niet. Maar aangezien je ervoor moet omrijden, hoogstwaarschijnlijk nieuwe vellen moet monteren, nog aanvullende hardware nodig hebt, etc. zou ik proberen er nog iets € 100 à € 50) vanaf te praten.


Uiteindelijk de set voor 480 aangekocht. :) D'r zitten Evans EC2 coated vellen op de toms, wel wat normale speel'schade', maar verder in goede conditie. Weatherkings als reso.
De snare heeft standaard yamaha vel, en weatherking clear reso.
De vellen van de floor tom (ook evans) zijn zwaar afgeplakt met duct tape en zo, dus die moeten vervangen worden, maar op zich klinken 'ie verder lekker laag. Er zit een deukje in het slagvel van de bass en een klein scheurtje, naast het gat, in de reso vel van de bass. Even luisteren of die effect hebben op 't geluid, denk het niet.

Voor de rest de shells in hele goede staat. Ik ben blij...
Ter info: Avatar is Elan, de bard, uit Order of the Stick. Wil eigenlijk met drumkit de dungeons in, hide check -20...
Kit: Yamaha Tour Custom. Cymbals: Paiste 602 SE high hat, Masterwork Troy 16" en 18" crash, 20" ride, 15" Wuhan China

Dries

Gefeliciteerd Grohllebol!
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

grohllebol

#695
jun 03, 2013, 07:53 Last Edit: jun 03, 2013, 07:54 by grohllebol
Dank je :)

Ik ga 'm binnenkort opstellen (gisteren optreden op een festival, komende avonden = avond vierdaagse tijd ;) ) en een paar foto's maken voor de show je kit topic :)
Ter info: Avatar is Elan, de bard, uit Order of the Stick. Wil eigenlijk met drumkit de dungeons in, hide check -20...
Kit: Yamaha Tour Custom. Cymbals: Paiste 602 SE high hat, Masterwork Troy 16" en 18" crash, 20" ride, 15" Wuhan China

Fibesman

Mooie drums hoor Grohlebol. Heb ooit een set voor SWK getest. Klinkt heel lekker met coated ambasadors op de toms. Enjoy!

Animal baars

True! Enkel laags coated vel op de 10 en 12", dubbellaags coated op de 14" en gaan. Klinkt perfect!

Jenslathouwers


Al tijden ligt deze hihat ongebruikt, ooit gekregen bij mijn eerste drumkit! Het betreft een 14" hi-hat uit de 802 serie van paiste. Wat is deze hi-hat nog waard?


Ik ben geen kenner maar ik schat 75 - 100 €
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Headshrinker

Ik ben blij...


Je hebt 'n goede deal gesloten. Leuk voor je!

Omhoog