Het Grote 'Wat Is Dit Waard?' Topic

Gestart door Anserini, sep 16, 2011, 14:25

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

drummermaarheeze


Dat hangt heel erg af van de maten, zijn er nog wat duidelijkere foto's ook van de hele set?


Maten zijn 20-13-16. Volgens de eigenaar is het drumstel uit 1961.
Dit is de enige foto die ik verder heb:



Fibesman

20,13,16 zijn niet echt gewilde maten maar komen wel vrij veel voor bij merken uit die tijd. Al met al zijn roundbadges wel erg zeldzaam, zeldzamer dan Ludwig of Slingerland.
Ik heb ooit precies zo'n kit in red sparkle met een COB snare verkocht voor 2150 geloof ik. Die was wel in mint condition!

drummermaarheeze

Ok bedankt, zal het zo doorgeven. Is er nog iets zinnigs te zeggen over het gevaar van de scheuren al ik zo vrij mag zijn dat in dit topic te vragen?

FoREVer

Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

harmen 18

starclassic denk ik. en een premier (xpk?) floor.

Maarja, dit koopje is geloof ik al even verkocht  :)

patrick76

Pearl,Paiste,Mapex,Remo,Evans,Vic Firh,Vater

Monuments

Een Tama Metalworks Limited Edition 14x8 steel snare: http://link.marktplaats.nl/652750661.
Ludwig Epic (Natural Birch) in 10, 12, 14sn, 16 en 22", Pearl Vintage Sensitone 14x6,5" brass snare en Sabian bekkens.
Monuments FB - Monuments Bandcamp

mangoie

Heeft iemand een idee hoeveel een Mapex Pro Brass snare 14x6,5 waard is?

Er is haast niks vinden over de kwaliteit en de vroegere verkoopprijzen van deze snaredrum lijn die blijkbaar net onder de Black Panther zit.Ik wil al een tijdje een messing 14x6,5 uitproberen en vond deze op marktplaats: http://link.marktplaats.nl/652311849
Wat is dan een faire prijs hiervoor?

 

Machiel

#608
mrt 13, 2013, 10:26 Last Edit: mrt 13, 2013, 11:04 by Machiel
Een collega van me heeft dit van zn schoonzoon gekocht voor 1500 euro. Hij vroeg aan mij of dit het waard is. Ik denk van niet. Wat denken jullie?




Neem mij vooral niet te serieus.

Nijlpaard

#609
mrt 13, 2013, 10:42 Last Edit: mrt 13, 2013, 10:42 by Nijlpaard
Wel een hoop bekkens en hardware maar de Mapex is een V series. Die koop je nieuw voor 500 dus wat mij betreft heeft ie ongeveer 700 te veel betaald.

Maar dat hangt ook een beetje van de bekkens af...
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Machiel

Het zijn Zildjian ZBT en Paiste Alpha's
Neem mij vooral niet te serieus.

Nijlpaard

#611
mrt 13, 2013, 10:51 Last Edit: mrt 13, 2013, 10:52 by Nijlpaard
Ga uit van 300 tot 350 voor de mapex. Rond de 500 voor de bekkens. Extra hardware rond de 200 afhankelijk van de kwaliteit. Nou neem ik naar mijn idee alles ruim en kom ik op 1000 euro uit. Is dus nog 500 te veel.

Ik zie op de foto's nu ook verder niets dat de 1500 rechtvaardigt dus ik vrees idd dat ie wat te veel heeft betaald.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Dries

#612
mrt 13, 2013, 11:21 Last Edit: mrt 13, 2013, 11:32 by Dries
Heeft inderdaad minimaal €500 teveel betaald, en dan ga ik nog uit van bedragen die je alleen met geduld en een volledig gescheiden verkoop zal kunnen behalen.

edit: gebruikt hij de middelste Alpha als spiegel?
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Robert-Jan


Een collega van me heeft dit van zn schoonzoon gekocht voor 1500 euro. Hij vroeg aan mij of dit het waard is. Ik denk van niet. Wat denken jullie?



Ik denk dat er nog genoeg stof is om over te zemeren tijdens de familie kerst diners de aankomende jaren ;)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Hammar


Een collega van me heeft dit van zn schoonzoon gekocht voor 1500 euro. Hij vroeg aan mij of dit het waard is. Ik denk van niet. Wat denken jullie?







Ach, sloophout, oud ijzer en messing doen het goed vandaag de dag dus...... :+

Leon

Mijn DW staat in de oefenruimte en we oefenen niet zo vaak momenteel dus ik wil het liefst een extra setje voor op zolder. Wil graag iets dat vintage oogt en wat super cheap is. Dus geen Thunder/gamma ding maar een leuke Pearl fiberwood ofzo. Vind er gewoon meer charme aan zitten ookal klinkt het misschien hetzelfde:)

Na een beetje snuffelen:
Wat zou dit waard zijn? http://link.marktplaats.nl/646229083
of dit?: http://link.marktplaats.nl/657204077

Dat is een beetje de richting oud monster waar ik eventueel interesse in heb. (ben echt aan het neuzen, kijken kijken niet kopen 8)7 )

Hoefnix

Zoek even op Sonor Champion of Swinger, zijn super setjes voor weinig. En worden regelmatig aangeboden.

taco

die maxwin setje zijn best leuk, heb er zelf 1tje die ik gebruik als 'sleepsetje' en klinkt best aardig.


sonordoomdrums

Hello Drumforum,

Ik heb een drumstel op het oog. Maar ik ben eigenlijk meer geïntresseerd in de bekkens. Ik vroeg me af wat ik er voor kan krijgen wat de waarde is. Geen idee welk merk het drumstel is en volgens mij de bekkens zijn allemaal istanbul mehmet

De bekkens
http://postimg.org/image/3wwjcnzlt/

http://postimg.org/image/43pfv2jrp/

De hele kit
http://postimg.org/image/rh7dazpv1/

Ik kan alles krijgen voor 300, goede deal? slecht deal?

Tweede vraag. Een sabian AA raw ride 20" ruilen tegen zildjian avedis rides, jaren 60, 20". Doen, niet doen?


tnx voor de hulp iig!

Machiel

Dat volgens mij een goede deal!
(En als je dan nog van die China af wilt; kom maar hier! :D)
Neem mij vooral niet te serieus.

Paul

Goede deal!
De bekkens zijn de 300 euro al ongeveer waard.
De ketels zien er niet uit als typisch goedkope Chinese/Taiwanese meuk en er liggen al goede vellen op! De vellen zien er niet meer als nieuw uit, maar gebruikte a-merk vellen klinken sowieso beter dan nieuwe prut-vellen.

Fibesman

Zo te zien een gestripte oude mapex met een nog oudere japanse no name snare met imitatie slingerland hoop en lugs. Mapex was in die tijd best wel slordig afgewerkt. Die bekkens zijn prima idd.

sonordoomdrums

Meteen na stage er naar toe gegaan was ik te laat  :N de kringloop winkel had het al verkocht. jammer jammer een andere drummer zal vast heel gelukkig zijn. 

Verder vroeg ik me af Een sabian AA raw ride 20" ruilen tegen zildjian avedis crash , jaren 60, 20". Doen, niet doen?

Dries

Jammer, was een gestripte Mapex mars series drumstel.
Leuke bekkens ook, die de vraagprijs al een heel eind waard waren.

Niet getreurd, er komt wel weer iets leuks voorbij  :Y
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Omhoog