Het Grote 'Wat Is Dit Waard?' Topic

Gestart door Anserini, sep 16, 2011, 14:25

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

NathanR

#575
feb 06, 2013, 19:23 Last Edit: feb 06, 2013, 19:24 by NathanReinds

Voor zover ik me kan herinneren meer dan €200 doekoe euro.


Oh kom op zeg Musiqman, iedereen snapt dit. Als we hier al moeilijk om gaan doen..

Dries

#576
feb 06, 2013, 21:03 Last Edit: feb 06, 2013, 21:06 by Dries

Voor zover ik me kan herinneren meer dan €200 euro .


Hoe dan ook,
Als >200 inhoud dat het ook niet meer dan €250 is, dan valt de schade nog wel mee, toch?
Bekkens los verkopen en het drumstel kaal aanbieden kan je misschien nog een paar euro extra opleveren.
De vraag is of dit je tijd waard is.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

hilbert

Hoi,
ik heb een vraag: sta op het punt een 2e hands tama speed cobra te kopen (single). Nieuw zijn ze ongeveer €180, ik kan hem krijgen voor €90. Het is een pedaal van 4 maanden oud, weinig gebruikt en ziet er op de foto's netjes uit. En koffer krijg ik er ook bij.

Is dit het waard?

En moet ik bij de aankoop nog op bepaalde dingen letten? afgezien dat er zo goed als geen speling op het pedaal mag zitten. Of zitten er aan dit pedaal nog bepaalde haken en ogen, of addertjes onder het gras of hoe je het ook wil zeggen?

willem4130

Verder dan speling en uiterlijk kan er weinig mis mee zijn.
De helft van de nieuwprijs is een heel nette prijs voor een z.g.a.n. pedaal.
Gretsch Renown Purewood Cherry ll Noble and Cooley CD maple ll  Ludwig Breakbeat

hilbert


Verder dan speling en uiterlijk kan er weinig mis mee zijn.
De helft van de nieuwprijs is een heel nette prijs voor een z.g.a.n. pedaal.


Ja dat dacht ik al, maar het zijn toch alweer 9 tientjes en keer extra navragen kan geen kwaad.

willem4130

Never hurts to ask  :Y
Gretsch Renown Purewood Cherry ll Noble and Cooley CD maple ll  Ludwig Breakbeat

Dries

Meteen ophalen.
Nette prijs. Zul je lang en veel plezier mee hebben.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

tRow

#582
feb 12, 2013, 09:44 Last Edit: feb 12, 2013, 09:45 by tRow
Nevermind

Rick


Hoi,
ik heb een vraag: sta op het punt een 2e hands tama speed cobra te kopen (single). Nieuw zijn ze ongeveer €180, ik kan hem krijgen voor €90. Het is een pedaal van 4 maanden oud, weinig gebruikt en ziet er op de foto's netjes uit. En koffer krijg ik er ook bij.

Is dit het waard?

En moet ik bij de aankoop nog op bepaalde dingen letten? afgezien dat er zo goed als geen speling op het pedaal mag zitten. Of zitten er aan dit pedaal nog bepaalde haken en ogen, of addertjes onder het gras of hoe je het ook wil zeggen?


Volgens mij had ik diezelfde vent twee maanden terug 110 geboden. Uit Emmerloord ofzo? Toen deed hij nog behoorlijk moeilijk en wilde hij 150 hebben.

Stokmans

Als het dezelfde kerel (b)lijkt: ophalen dus, niet laten opsturen!

musiqman

Citaat
Oh kom op zeg Musiqman, iedereen snapt dit. Als we hier al moeilijk om gaan doen..


Het ging me niet eens zo zeer om het woord in de zin, maar om de verkeerde vertaling. ''Doekoe'' is sranan tongo/straattaal voor ''geld'', 200 geld klopt dan niet. Ik snap dat het ''hip'' is om straattaal te bezigen maar doe het dan goed ;)

hilbert

#586
feb 12, 2013, 18:39 Last Edit: jul 20, 2014, 15:47 by hilbert
edit

Technobeat

Dan vervolgen we onze zoektocht weer, naar een eerlijke verkoper met een mooi pedaal



Goede insteek Hilbert , er staat gelukkig met enige regelmaat een leuk pedaal op Marktplaats en vergeet het V+A topic op het forum niet .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Headshrinker

Dan vervolgen we onze zoektocht weer, naar een eerlijke verkoper met een mooi pedaal

Moet 't per sé Speed Cobra zijn? Op Markplaats verkoopt iemand (niet ik) twee Iron Cobra's (Den Haag; vraagprijs 85 Euro p/st.).

Animal baars

Dat zijn wel Rolling Glides, en die spelen behoorlijk anders dan de speedcobra. Ik zou zelf mijn rollingglide twin maar wat graag inruilen voor een speedcobra, die langere voetbladen zijn heerlijk met mijn maat 46.

Verder is ook de rolling glide IC een waanzinnig pedaal! De variant die in Den Haag staat is al een ouder model, dus ik denk dat €85 aan de hoge kant is. Minder dat €70 zal je er denk ik niet voor neer gaan leggen.

Headshrinker

Speed Cobra's zijn ook tweedehands behoorlijk aan de prijs, zie ik. Het 'Emmeloord-exemplaar' staat nu weer op MP voor 100 €. (Dus die 110 € is geen optie meer.  :w )

Ik ben zeer te spreken over m'n Iron Cobra (Rolling Glide); daarvan worden er tweedehands iets meer aangeboden, tegen iets zachtere tarieven. Met maatje 45 nét te doen.  :P

'Pearl Eliminator' zou een andere goede zoekterm kunnen zijn. Maar ik weet natuurlijk niet wat hilberts voorkeur heeft.

Paul

De variant die in Den Haag staat is al een ouder model, dus ik denk dat €85 aan de hoge kant is. Minder dat €70 zal je er denk ik niet voor neer gaan leggen.

Klopt, dit is de IC van 3 generaties terug. €85 is niet zo'n gekke prijs, voor minder ga je 'm denk ik niet krijgen. Enkele IC's verslijten nauwelijks dus het prijsverschil tussen de verschillende generaties is niet zo groot.

hilbert



'Pearl Eliminator' zou een andere goede zoekterm kunnen zijn. Maar ik weet natuurlijk niet wat hilberts voorkeur heeft.


Mijn voorkeur ligt toch bij een wat sneller pedaal met longboard, voelt voor mij toch net wat fijner. Kweet niet waarom, misschien omdat ik maat 49 heb 8)7

Technobeat


ik kan mij een voorstelling maken waarom je een longboard prefereert boven een '' normaal '' pedaal . :Y
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Jenslathouwers

wat mag een sonor hilite snare 14" zo ongeveer kosten 2dehands?
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Groove

Wat kan ik vragen voor een Gretsch Catalina maple snare, 14x5, voorzien van een nieuw puresound matje en Evans G1/Hazy 300?

Dries


Wat kan ik vragen voor een Gretsch Catalina maple snare, 14x5, voorzien van een nieuw puresound matje en Evans G1/Hazy 300?

100 max
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

drummermaarheeze

#597
feb 26, 2013, 17:55 Last Edit: feb 26, 2013, 17:59 by drummermaarheeze
Een vriend van me heeft interesse in een vintage Gretsch round badge set plus COB snare.
Echter de bekleding van zowel bass, tom en floor hebben een kleine beschadiging:



Twee scheurtjes en een gerepareerd gaatje.
Wat is de invloed hiervan op de prijs, oftewel wat mag er voor zo'n set betaald worden?
(en hoe gevaarlijk zijn de beschadigingen i.v.m. verder scheuren?)

Fibesman

Dat hangt heel erg af van de maten, zijn er nog wat duidelijkere foto's ook van de hele set?

thomas

#599
feb 26, 2013, 18:57 Last Edit: feb 26, 2013, 19:02 by thomas
allen,

ik heb hier een snare trommel "ROYAL GEDEPONEERD" in redelijke staat.
het is een handgemaakte snare gemaakt in 1957 - 1962

iemand een idee wat dit waard is?
meer info: http://www.vintagedrumguide.com/royal/history3.html

verder heb ik ook nog:
-Ride Zildjian avedis 24" (3200gr, jaren '60-'70) en een Paiste 2002 20" flat ride. richtprijs ter verkoop?

thanks,

Omhoog