Het Grote 'Wat Is Dit Waard?' Topic

Gestart door Anserini, sep 16, 2011, 14:25

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Paul

Ga inderdaad even kijken.
Ter indicatie: in de platenzaken kosten de meeste jazzplaten al gauw 5-10 euro, een bekende naam en in goede staat (Miles Davis, maar ook Art Blakey bijvoorbeeld) al 15 euro. Dat is dan wel een in een winkel. Op Marktplaats liggen de prijzen iets lager, maar niet veel.

Dries


ken de verkoper niet persoonlijk, maar heb de verkoper er wel op uit gezocht dat hij, net als ik, in Groningen woont, dus ik ga wel kijken (als het zover komt ;))

Hij geeft wel aan dat hij alles in één koop wil verkopen, dus dan valt er vast wel wat te onderhandelen...
Ik heb nu in ieder geval even een indicatie, dus zal de verkoper nu even vragen wat hij er voor vraagt, en weet ik dat ik niet keihard word afgezet.

Bedankt voor je antwoord!

Probeer eerst een €70.
Zijn zat mensen die een leuke collectie in één keer wegdoen voor een euro p/s.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Jenslathouwers

#452
dec 12, 2012, 18:31 Last Edit: dec 12, 2012, 18:38 by Jenslathouwers
Heeft er iemand een idee wat een pearl free floating snare (14" x 3.5" , steel shell) tweedehands mag kosten ?  :)
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Dries

€150 lijkt me een nette prijs, of is het een hele jonge?
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Jenslathouwers


€150 lijkt me een nette prijs, of is het een hele jonge?


geen idee ;) in wil er een kopen, niet zelf verkopen. Hij lijkt me wel in nette staat te zijn, maar 150 euro is wat buiten mijn budget aangezien het mijn side snare zou worden.

Waarom word je als drummer toch zo aangetrokken door snaredrums  8)7
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Dries

Gewoon lager bieden, ze gaan best weleens voor minder weg.
De 3,5 inch variant zie je wat minder en is (denk ik) minder geliefd.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Rick

Ik zou er niet meer dan 100 voor bieden.

Dries


Ik zou er niet meer dan 100 voor bieden.


Ik ook niet, maar dat is omdat ik het nut van het freefloating systeem niet zie bij zo'n ondiepe trommel.
Zit net zo veel aluminium als staal in de ketel.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Technobeat


Sorry heel even off topic , Dries : Van waar de forumnaams verandering , na jaren Freggle nu je eigen naam ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Dries


Sorry heel even off topic , Dries : Van waar de forumnaams verandering , na jaren Freggle nu je eigen naam ?

Freg(g)le is tweemaal op rij een schrijffout (de Muppet heet Fraggle, wat ik er niet uit vind zien).
Dan maar lekker simpel mijn eigen naam. Bovendien werd ik hier al weleens mee aangesproken.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Technobeat


Duidelijk , maar ook Freggle vond ik geen verkeerde forumnaam .
Paul heeft het in het verleden ook gedaan bij de overgang van het oude naar het nieuwe forum .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Paul


Freg(g)le is tweemaal op rij een schrijffout (de Muppet heet Fraggle, wat ik er niet uit vind zien).
Dan maar lekker simpel mijn eigen naam. Bovendien werd ik hier al weleens mee aangesproken.

Tja, en "Die jongen met die bos rode krullen" is wel herkenbaar maar zo lang...

harmen 18

at jens:

Kun je niet beter voor zoiets gaan?

http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/percussie/m614946017-pearl-free-floating-steel-snaredrum-14.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr&pageNum=16&pos=14

Kost je minder, ziet er goed uit, heeft goede vellen (scheelt je ook al zo 30 euro) en ik denk dat je er veel meer aan hebt.

Jenslathouwers


at jens:

Kun je niet beter voor zoiets gaan?

http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/percussie/m614946017-pearl-free-floating-steel-snaredrum-14.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr&pageNum=16&pos=14

Kost je minder, ziet er goed uit, heeft goede vellen (scheelt je ook al zo 30 euro) en ik denk dat je er veel meer aan hebt.


Ja als ik op zoek was naar een sidesnare in het algemeen wel ;) maar ik heb al een metalen Sonorus (14" x 6" ). Ik ben op zoek naar heel ondiepe snare voor als ik bijvoorbeeld drum and bass covers doe ;) maar toch bedankt voor de tip !!
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

harmen 18

http://www.thomann.de/nl/pearl_s1330b_snaredrum_piccolo_soprano.htm

Beter ga je dan voor zoiets. 2ehands voor vrij weinig te vinden.

Ik heb hem zelf ook (van de muziekvereniging, anders had ik hem niet meer gehad  :X ) Ik heb er zelf niet zo veel mee eigenlijk. Het is soms even leuk, maar al snel heb ik het wel weer gehad en ga ik voor een diepere snare.

Dries

#465
dec 12, 2012, 23:03 Last Edit: dec 12, 2012, 23:04 by Dries
Waarom een freefloating snaredrum?
Koop gewoon een nette stalen piccolo, bijvoorbeeld de Pearl s1403.
Euh, deze bestaat niet (meer?!) in het 14''.

Ik dacht toch echt dat ik weleens op een stalen 14 inch Pearl piccolo heb gespeeld.
Die dingen gingen op marktplaats voor zo'n 100-120 euro.
Leuk voor erbij en prima trommel voor de centen.

Edit: zijn die 13'' varianten zo goedkoop ja?
Dan zou je die wel voor onder de €100 moeten kunnen vinden lijkt me.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Jenslathouwers


Waarom een freefloating snaredrum?



omdat ik die tegenkwam op 2dehands.be ;)

bedankt voor de tips!! ik ga nog even wachten en wat uitkijken, wie weet kom ik er ergens eentje voor een boterzacht prijsje tegen  8)  het is niet dat ik er dringend eentje nodig heb...  :')
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Dries

#467
dec 13, 2012, 00:23 Last Edit: dec 13, 2012, 00:29 by Dries
Oja, ik zie 'm staan.
Als je die voor €100 zou kunnen kopen, heb je een leuke trommel.
Koop er t.z.t. een paar langere spanbouten bij en je kunt er diepere, kale, ketels in schroeven.

Edit: overigens is dit de tweede generatie freefloating trommel.
Hij heeft ronde bussen i.p.v. de oudere zeshoekige en de SR-010 strainer.
Ziet er m.i. beter uit dan de 80's variant.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Nijlpaard

#468
dec 17, 2012, 12:45 Last Edit: dec 17, 2012, 12:50 by Nijlpaard
Wat kan een mapex 10x5,5 deep forest side snare nog opleveren ?

Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Marty-B

Ik heb nog een TAMA HP200TW (Iron Cobra jr.) inclusief hardcase koffer liggen. Hij is weinig gebruikt.

Iemand een idee wat ik hiervoor kan vragen?




Paul

@Marty
Iets minder dan 60% van de huidige nieuwprijs van de HP300, dat komt neer op 100-130 euro.
Het is de "oudere" versie (maar nog steeds erg goed!) dus zal niet de volle 60% opleveren.

@Nijlpaard
Weinig prijsinformatie over te vinden. Wilde gok 150-175 euro..?

Marty-B

@Paul
Bedankt voor de prijs indicatie! ik heb em op MP gezet voor 90 euro. Zal em hier op het Forum ook nog even aanbieden!

Nijlpaard



@Nijlpaard
Weinig prijsinformatie over te vinden. Wilde gok 150-175 euro..?



Thnx Paul :)
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

animal

#473
dec 17, 2012, 20:34 Last Edit: dec 17, 2012, 20:35 by animal

Dan maar lekker simpel mijn eigen naam (Dries). Bovendien werd ik hier al weleens mee aangesproken.


Weleens aangesproken worden met je roepnaam? ............... Da's wel bijzonder, ja  :+

Dries

''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Omhoog